To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6

Owczar - 21-06-2012, 11:39

adt81, u mnie jest podobnie. Już próbowałem wszystkiego. Co ciekawe na LPG jest lepiej. Dobrze nauczone obroty trochę to poprawiają, ale nie do końca. Na D tak czy inaczej spada, bo jest to pewne obciążenie... Ale u mnie nie mam wrażenia, że mógłby zgasnąć.

Moje ECU ma możliwość diagnozowania wypadających zapłonów i nie widzi by jakieś wypadały. Bardziej to nie pełne dopalenie. Sprawdź spaliny jak się zmieniły po poprawieniu rozrządu.

No i podkręć mu obroty bo buczy przez to, że są za niskie..

polaff - 21-06-2012, 18:00

Owczar napisał/a:
Ale u mnie nie mam wrażenia, że mógłby zgasnąć.
ja też nie. Teraz obroty mi spdały do około 400-500 na jałowym na D gdy silnik mocno rozgrzany i szczerze powiem, że nic to nie zmienia oprócz zwiększenia odczuwalności "drgań"
deejay - 21-06-2012, 22:40

adt81 napisał/a:
ważne jest to że rozrząd był jednak źle ustawiony jakieś 5% w skali na obudowie rozrządu nad kołem pasowym czyli pewnie tak z jeden ząbek i teraz po ustawieniu silnik odzyskał wigor i ciągnie o wiele wiele lepiej


Jednak :twisted:

polaff - 21-06-2012, 22:47

deejay napisał/a:
Jednak
ale drgań to nie zniwelowało :(
deejay - 21-06-2012, 22:48

polaff napisał/a:
deejay napisał/a:
Jednak

ale drgań to nie zniwelowało


Bo dalej obstawiam układ zapłonowy świece i przewody nic innego :!:

Owczar - 21-06-2012, 23:23

Bartku u mnie iskra jest jak koń. Świece denso IK22, przewody NGK. Wymiania świec i przewodów NIC nie zmieniła.
deejay - 22-06-2012, 10:20

Owczar napisał/a:
Bartku u mnie iskra jest jak koń. Świece denso IK22, przewody NGK. Wymiania świec i przewodów NIC nie zmieniła.


Marcin wszystko moze byc nowe , ale wystarczy dotknąć tłustym palcem porcelanki świecy i zaczyna sie kino :wink:

adt81 - 22-06-2012, 10:22

Tak przy okazji zapytam bo po skończonym montażu znaleźliśmy pod autem takie gumowe coś co wygląda jak gumowy bezpiecznik i nie wiadomo gdzie to umieścić :-) Ktoś wie co to może być (średnica ok 2cm) ?



[ Dodano: 26-06-2012, 07:31 ]
Kilka dni po prawidłowym ustawieniu pomimo tego, że problem drgania silnika pozostały to został jeszcze jeden uciążliwy objaw. Generalnie jest lepiej i na świeżo wydawało mi się, że większość problemów zniknęło ale niestety tak nie jest. Problem w tym, że strasznie muli auto na zdaje się drugim biegu ale tylko w określonych przypadkach. Jeśli ruszam od zera to idzie ładnie i nic niepokojącego się nie dzieje natomiast w sytuacji jeśli jadę powolutku np. dojeżdżając do skrzyżowania i chcę skręcić a widzę że nic nie nadjeżdża więc skręcam i gaz a tu taki muł jakby na wskazówce ciężarek wisiał i tak do pow 3tyś. taki sam problem jak zawracam i nie zatrzymując się całkowicie chcę mocno przyśpieszyć. Jak się zatrzymam i ruszę z miejsca jest ok tylko ma problem żeby się na 2 rozbujać bez zatrzymywania. Dzisiaj w takiej sytuacji wcisnąłem gaz w podłogę i zero reakcji, ciągnie ciągnie i dopiero przy ok 3tyś. czuć, że zaczyna coś się rozkręcać ale tak od mniej więcej 20km/h do 60-70km/h jakbym tira pod górę wciągał. Już mnie diabli biorą z tym autem :evil: :-) . W skrzyni stan oleju prawidłowy - w tamtym roku wymieniany razem z filtrem (czerwiec) ale problemy jak już wspomniałem pojawiły się późną jesienią ubiegłego roku wraz z drganiem itp.

polaff - 26-06-2012, 07:55

adt81 napisał/a:
Jeśli ruszam od zera to idzie ładnie i nic niepokojącego się nie dzieje natomiast w sytuacji jeśli jadę powolutku np. dojeżdżając do skrzyżowania i chcę skręcić a widzę że nic nie nadjeżdża więc skręcam i gaz a tu taki muł jakby na wskazówce ciężarek wisiał i tak do pow 3tyś.

też tak,ale wydaje mi się,że normalne - albo się już do tego przyzwyczaiłem....

adt81 - 26-06-2012, 16:42

polaff no mnie się właśnie wydaje to dziwne i myślę że na 2 biegu nie powinno brakować mocy.

Poniżej zamieszczam linki do dzisiejszych krótkich logów z jazdy z pracy do domu i chwilowego postoju przed garażem.

Postój
Jazda

kret99 - 27-06-2012, 20:24

Witam
Mam dziwne problemy z obrotami, wyjaśnię wszystko od początku.
Na zimnym silniku obroty to 1800/2000, wciskając sprzęgło obroty stoją w miejscu a czasem nawet delikatnie podnoszą. Gdy silnik dostaje temeratury obroty maleją i wraca wszystko do normy czyli obroty powoli spadają i silnik je utrzymuje , ale tu pojawia się kolejny problem. Gdy temperatura w klimatroniku ustawiona jest na 32 stopnie i silnik nagrzewa się do 90 stopni a obroty są powyżej 3 tys wciskając sprzęgło obroty bardzo szybko spadają do 0 i samochód gaśnie, nie dzieje sie to za kazdym razem ale tak 7 na 10 wcisniec sprzegla a co jest smieszniejsze dla mnie to gdy temperatura jest nastawiona na 17 stopni to jest wszystko w porzadku obroty opadaja powoli bez zadnych gasniec. Siwece wymienione i przewody, filtr powietrza takze. Pytanie: Co może byc przyczyna takiego dziwnego zachowania mojego miska ??

2pac - 27-06-2012, 20:36

Owczar, polaff, mojego gala też to dopadło - to chyba jakaś choroba przenoszona drogą...

kable Blue Print mają 8 miesięcy i 8tyś km
świece NGK j. w.

najlepszy pomysł to chyba:
deejay napisał/a:
Owczar napisał/a:
Bartku u mnie iskra jest jak koń. Świece denso IK22, przewody NGK. Wymiania świec i przewodów NIC nie zmieniła.


Marcin wszystko moze byc nowe , ale wystarczy dotknąć tłustym palcem porcelanki świecy i zaczyna sie kino :wink:

Kamil_Ziomek - 27-06-2012, 21:29

Adam sprawdź to sprężania, bo coś mi się wydaje, że na tym jednym cylindrze nie wyjdzie ciekawie ( drugi na tylnej głowicy). Jak pomiar wyjdzie kiepsko zrób próbę olejową, może te zawory coś przepuszczają i silnik faktycznie się gubi nawet w trakcie jazdy.

U was prędkość powietrza też wygląda tak dziwnie ( otwarcie przepustnicy spadek prędkości)

polaff - 27-06-2012, 21:56

Kamil_Ziomek napisał/a:
U was prędkość powietrza też wygląda tak dziwnie ( otwarcie przepustnicy spadek prędkości)

a co w tym dziwnego?
poczytaj o dyszy i dyfuzorze...

Owczar - 28-06-2012, 00:01

Kamil_Ziomek napisał/a:
U was prędkość powietrza też wygląda tak dziwnie ( otwarcie przepustnicy spadek prędkości)


Prawidłowe zjawisko.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group