To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [Pajero] pompa wtryskowa 3.2DI-D

zbyszekm2 - 03-02-2017, 12:22

Zamarzło paliwo prawdopodobnie. Mogła krzywka mogła się uszkodzić oprócz PTS
radek7 - 14-05-2017, 00:15

Drodzy pomóżcie namierzyć problem by podjąć właściwe działania zaradcze/naprawcze, auto gaśnie mi w najmniej spodziewanych momentach :(
Opis sytuacji:
* auto na zimnym czy ciepłym odpala po 2-3s od przekręcenia kluczyka, dziwne...
* na zimnym zdaje się że wszystko jest ok
* na rozgrzanym silniku nie jest ok, po wbiciu D lub R:
- przy gwałtownym dociśnięciu gazu auto gaśnie, w trakcie zmiany na D lub R obroty minimalnie spadają
- przy bardzo delikatnym dodaniu gazu auto rusza i dalej jest ok aż do zatrzymania
- przy 'przebiciu' drążka skrzyni w prawo i włączeniu 1-go biegu auto rusza i nie gaśnie, nawet po gwałtownym dociśnięciu gazu
- na reduktorze nie gaśnie, nawet po gwałtownym dociśnięciu gazu
* auto mam od niedawna, pali w cyklu mieszanym ok 12l/100km
* silnik 3.2 rok 2004, automat
bardzo proszę o opinie/porady ludzi znających tematykę lub osób które miały podobne problemy, z góry bardzo dziękuję za pomoc,
Radek

zbyszekm2 - 15-05-2017, 08:11

Na 95 % pompa wtryskowa.
radek7 - 17-05-2017, 10:17

zbyszekm2 napisał/a:
Na 95 % pompa wtryskowa.


komputer pokazał:
"1 Błąd
Kod usterki: 39/(org.kod usterki:51)
Czujnik Systemu recyrkulacji Spalin
-sygnał nieprawidłowy "

jak to interpretować ? i co z tym zrobić, wyczyścić zawór egr?

Georg - 17-05-2017, 10:41

zbyszekm2 napisał/a:
Na 95 % pompa wtryskowa.
radek7 napisał/a:
komputer pokazał:
"1 Błąd
Kod usterki: 39/(org.kod usterki:51) Czujnik Systemu recyrkulacji Spalin
...jak to interpretować ? :)
To proste - nie każda usterka pompy zapisuje błąd.
Wykasuj pamięć błędów, zrób jazdę próbną, ponownie odczytaj błędy. Powtórz to kilka razy. Nie zapętlaj się w jednej diagnozie. :wink:

radek7 - 17-05-2017, 11:13

Mechanik skasował błąd, ale za chwilę znów się pojawił, nawet nie uruchamiał silnika, po jeździe próbnej to samo. Czyli wynikałoby że to elektronika (EGR?).
Ciekawe czy jest w EGR jakiś czujnik, który można by wymienić. Koszt zaworu to jak widziałem kwota >1000pln.

Georg - 17-05-2017, 11:21

EGR z siłownikiem elektrycznym, czy pneumatycznym?
Bartek5 - 17-05-2017, 11:33

radek7 napisał/a:
Mechanik skasował błąd, ale za chwilę znów się pojawił, nawet nie uruchamiał silnika, po jeździe próbnej to samo. Czyli wynikałoby że to elektronika (EGR?).
Ciekawe czy jest w EGR jakiś czujnik, który można by wymienić. Koszt zaworu to jak widziałem kwota >1000pln.



Jakbyś dobrze przeszukał forum a szczególnie moje posty to wiedziałbyś że mógłbyś go wymienić za >300 zł :)

radek7 - 17-05-2017, 11:43

Georg napisał/a:
EGR z siłownikiem elektrycznym, czy pneumatycznym?


Nie mam w tej chwili możliwości sprawdzenia, ale jeśli jest to jakieś naprowadzenie na odpowiedź to auto jest z 2004r.

zbyszekm2 - 17-05-2017, 12:06

radek7 napisał/a:
Mechanik skasował błąd, ale za chwilę znów się pojawił, nawet nie uruchamiał silnika, po jeździe próbnej to samo. Czyli wynikałoby że to elektronika (EGR?).
Ciekawe czy jest w EGR jakiś czujnik, który można by wymienić. Koszt zaworu to jak widziałem kwota >1000pln.

Nie ma czujnika w EGR

radek7 - 17-05-2017, 12:15

Zaślepię go dziś i sprawdzę czy dolegliwości znikną, dam znać czy pomogło.
jepm - 17-05-2017, 12:19

A może najprościej na chwile zaślepić EGR i zobaczyć czy objawy nadal występują ?
Przy elektrycznym wywali błąd - ale w trybie awaryjnym (w każdym razie w PIV) i tak w większości przypadków jest wymuszane zamkniecie EGR - więc powinien normalnie pracować i ruszać. jeżeli objawy nie ustąpią to szukać gdzie indziej ?

He,he - widze że doszedłeś do tego samego wniosku :mrgreen:

radek7 - 17-05-2017, 23:02

No to błędy EGR na komputerze się wyjaśniły, okazało się, że ktoś wcześniej zdjął kostkę z zaworu bo raczej sama nie spadła, pytanie poco................ :?:
Trzymając się planu, zdjąłem i zaślepiłem EGR, przy najbliższej okazji zrobię dłuższą rundkę by sprawdzić rezultat.

censo - 02-06-2017, 17:23

Witam wszystkich!

Stałem się szczęśliwym posiadaczem Pajero III z 2003 roku. Przed zakupem odwiedziłem ASO, w którym ocenili stan samochodu na całkiem dobry, odnaleźli tylko kilka miejsc, w których są zapocenia. Błędów praktycznie żadnych nie było, poza EGR-em ale to ze względu na fakt, iż jest on zaślepiony. O pompie nie powiedzieli ani słowa. Niemniej mam dwa objawy, które mnie niepokoją:

1. samochód odpala dopiero za 3 zakręceniem (niezależnie czy ciepły czy zimny)
2. Na D lub R czasami faluje (ale tylko po rozgrzaniu). Niemniej niezawsze.

Czy ktoś z Was miał takie objawy kiedyś i wie co to może być? Czyżby to jednak pompa? Nadmienię, że samochód nie gaśnie na wolnych obrotach, nie strzela ani nie kopci ani na czarno ani na biało. Nie ma również problemów z przyspieszeniem.

Ktoś coś? 8)

wojtekkkkk - 02-06-2017, 21:07

to sprawa pompy, ale póki te objawy nie staną się dokuczliwe, spokojnie można jeździć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group