To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem ze skrzynią automatyczną

Owczar - 20-06-2013, 15:25

5eba, a sprawdzałeś u siebie poziom oleju na rozgrzanym silniku?
5eba - 20-06-2013, 21:44

Tak, poziom jest ok.

Nie mialem czasu nim wczoraj i dzis pojezdzic, ale mialem kleme zdjeta na chwile i chyba mu sie polepszylo :roll:

Owczar - 20-06-2013, 21:51

U mnie się dzieje tak po dłuższym odcinku z dużą prędkością. Ale teraz sprawdziłem porządnie olej i wydaje się, że jest za dużo.
5eba - 20-06-2013, 21:55

Tak czy siak, czekam na troche gotowki/czasu wolnego i olej zmienie - to nie majatek, a kto wie kiedy byl wymieniany
Owczar - 20-06-2013, 21:59

U mnie zauważyłem że na dole przy uszczelce miski lekko się zaczął pocić i nie wiem czy od razu nie szukać uszczelki. Wie ktoś gdzie można taką dostać?
Krzyzak - 21-06-2013, 08:18

Owczar napisał/a:
Wie ktoś gdzie można taką dostać?
składaj na dirco, pewniejsze
adt81 - 21-06-2013, 09:16

Owczar napisał/a:
U mnie zauważyłem że na dole przy uszczelce miski lekko się zaczął pocić i nie wiem czy od razu nie szukać uszczelki. Wie ktoś gdzie można taką dostać?


U mnie też fabryczne uszczelnienie zaczęło puszczać i zakładałem uszczelkę (swoją drogą to raczej zamiennik bo fabryka też na silikonie składa) ale po kilku miesiącach zaczęła puszczać więc wróciłem do fabryki, złożyłem na silikonie i jest suchutko.

polaff - 21-06-2013, 09:19

adt81, z tego też mogą wynikać Twoje problemy z szarpaniem - jeśli kawałek silikonu trafił np. do płyty sterującej.
adt81 - 21-06-2013, 09:45

Ale ja to kleiłem już pewnie ze dwa lata temu i było ok no i nie nawaliłem tego dużo tylko delikatnie na krawędzi. Być może jakiś kawałeczek w środku się oderwał tego nie jestem w stanie sprawdzić - z tym szarpaniem to też dziwna sprawa bo występuje tylko na zimnym silniku po nocy a jak wyjeżdżam z pracy (po 8h) to już nie. Przez ostatnie dwa dni problem nie wystąpił - tylko jak wyjadę z garażu "R" to machnę raz na "D" i nic się nie dzieje a następnie wyjeżdżam na ulicę. Jak wcześniej wyjeżdżałem od razu na R to wtedy szarpało. Jutro jak nie zapomnę polecę na R i zobaczę czy szarpnie. Jeśli to byłby "latający" po skrzyni kawałek silikonu to chyba większe cuda by się działy a nie tylko w tym konkretnym przypadku ?
polaff - 21-06-2013, 10:00

adt81, a czy przed przełączeniem pozycjonera na z R na D zatrzymujesz auto?
adt81 - 21-06-2013, 11:06

polaff napisał/a:
adt81, a czy przed przełączeniem pozycjonera na z R na D zatrzymujesz auto?


Oczywiście, że tak - zawsze zmieniam na hamulcu i jak auto jest całkowicie zatrzymane. Może ten Valvoline po tych kilkunastu tysiącach traci właściwości i na zimnej skrzyni jakieś problemy z ciśnieniem ma ?

Owczar - 24-06-2013, 00:17

Po wymianie "ciekłej smoły" na olej skrzynia pracuje już prawidłowo. Biegi zmienia pewniej i płynniej. Nie ma ślizgania nawet po ostrzejszej jeździe.

Podejrzewam, że olej nigdy nie był zmieniany... Poszło mi 11 litrów. Po drugim płukaniu leciał jeszcze brudny olej więc około 1,5 litra jeszcze przepompowałem. Przy okazji wymieniłem przewód gumowy przy chłodnicy i lekko dociągnąłem miskę. Wyciek jest minimalny. Nie kapie nic, jedynie się lekko spocił. Za dużo roboty, żeby się z tym teraz bawić. Jeśli wyciek się nasili to kupię parę litrów oleju i zrobię. Tak czy inaczej operacja prosta (ale kanał wskazany), a skrzynia pracuje dużo lepiej.

Poprzedni olej wyglądał jak z diesla ;)

Krzyzak - 24-06-2013, 08:34

Owczar napisał/a:
operacja prosta (ale kanał wskazany)
twardym być trzeba - ja z podłogi robiłem...
da się

5eba - 24-06-2013, 16:18

Ostatnio bylem na kanale - odpiac trzeba te wezyki gumowe na opaskach sciskajacych??
Owczar - 24-06-2013, 16:31

Jeden wężyk ten w okolicach części centralnej chłodnicy. Łączy dwa przewody metalowe. U mnie był już tak twardy, że go wyciąłem i wstawiłem nowy z opaskami.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group