To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Odpalanie TD, wskazówki, problemy

wilk88 - 04-11-2013, 15:11

Witam,

Czasami zdarza się, że Gal przy odpalaniu wskakuje na wysokie obroty (ok. 1500/1700) ale trwa to tylko sekundę (przy samym odpaleniu) i od razu spada do normy. Wygląda to tak jakbym przy odpaleniu nacisnął pedał gazu. Przy takim odpalaniu zawsze zakopci na niebiesko, też takim jednym strzałem i już dalej nie kopci.
Takie odpalanie zdarza się rzadko i niekoniecznie na zupełnie zimnym silniku, ostatni raz kiedy to miałem to samochód stał zaledwie 2h od ostatniej jazdy. Co to może być? Szukałem w internetach i znalazłem, że być może czujnik temperatury cieczy, ale jako że się nie znam to pytam szpeców :)

milo - 04-11-2013, 19:00

wilk88 napisał/a:
być może czujnik temperatury cieczy,

Sprawdz oporność czujnika wypnij wtyczke i zmierz powinno być 2,1-2,7 kiloom przy 20 st C, 5,1- 6,5 kilo przy 0 st C ,czym gorętszy silnik opornść spada
wilk88 napisał/a:
Czasami zdarza się, że Gal przy odpalaniu wskakuje na wysokie obroty

Dolot do przejrzenia i ewentualnie do czyszczenia mozliwe że z odmy olej zasyfia układ nie mówiąc juz o EGR -SADZA :shock: ale on nie ma wpływu na wysokie obroty przy odpalaniu

Owczar - 05-11-2013, 09:57

Mi to mimo wszystko wskazuje na spalanie oleju po odpaleniu.

Uporałeś się już z puszczaniem oleju przez turbinę?

wilk88 - 05-11-2013, 19:49

Milo, czujnika nie sprawdziłem jeszcze a w dolocie standardowo syf od oparów olejowych. Ostatnio czyściłem dolot i IC jakieś 2 lata temu.

Owczar, no właśnie wszystko wskazuje, że turbinę mam dobrą od zawsze. Hula dobrze, nie hałasuje, ostatnio oddałem gala do dość porządnego większego warsztatu w celu prześwietlenia go dokładnie i jedyne co im wyszło to, że huczą mi łożyska w skrzyni. Turbina niby jest ok, sam już nie wiem, mojego wiewióra powinien wziąć na warsztat jakiś mitsumaniak... a do Wawy i Wrocławia daleko :P

Podsumowując 3 mechaników mówiło, że mojej turbinie nic nie dolega...2 kiepskich, trzeci wg mnie porządny.

Mogą być jakieś inne przyczyny spalania oleju przy odpaleniu?

milo - 05-11-2013, 20:01

wilk88 napisał/a:
Mogą być jakieś inne przyczyny spalania oleju przy odpaleniu?

Prosty sposób odma na zewnątrz do jakiegoś zbiorniczka zaślepić otwór po odmie w rurze od filtra a wcześniej czyszczenie dolotu i obserwowanie :shock:
Ubywa oleju ?

wilk88 - 05-11-2013, 20:17

Okaże się czy ubywa, bo miałem dość długo wyciek oleju z uszczelniaczy i zawsze trochę ubywało... wycieku pozbyłem się w końcu u tego porządnego mechanika (o którym wspomniałem wcześniej) i dopiero od wczoraj cieszę się jazdą bez zostawiania plam :)

Taki zabieg o którym mówisz już kiedyś przeprowadziłem, zrobiłem sobie nawet domowej produkcji filtr odmy ale w rezultacie opary olejowe i tak się z niego wydostawały i zabrudzały mi całą prawą stronę silnika więc filterka się pozbyłem a odmę włożyłem na swoje miejsce :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group