[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej 
						
												 robertdg - 14-04-2010, 13:34
  marcinspike, ja przed kazda wymiana oleju robie płukanke silnika, nic sie nie dzieje.
												 sampler - 14-04-2010, 21:40
 
  	  | morosophem napisał/a: | 	 		  | Kolejny raz Valvoline Max Live 5w40 syntetyk. Cisza.....żadnego klekotania. | 	  
 
 
Radze zwracac uwage na oleje Valvoline poniewaz dziela sie one na syntetyczne i hydrokraki. Np Valvoline MaxLife EF 5W30 to hydrokrak w odroznieniu od pelnego syntetyka MaxLife 5W30
												 marcinspike - 15-04-2010, 12:40
  Ktoś to stosował?
 
http://www.allegro.pl/ite...cz_silnika.html
												 ensulent - 15-04-2010, 13:16
  panowie dobrze wyczytalem ze do galanta 2.5 v6 98 rok wchodzi 4,9 litra oleju???
												 czekoladka_1981 - 15-04-2010, 13:52
 
  	  | ensulent napisał/a: | 	 		  | panowie dobrze wyczytalem ze do galanta 2.5 v6 98 rok wchodzi 4,9 litra oleju??? | 	  
 
Jak już to w/g instrukcji 4,3L    jak kupisz bańkę 4L napewno wystarczy, gdyż po spuszczeniu starego oleju zawsze coś zostanie.
												 yaro1976 - 15-04-2010, 18:06
  
 
 
ja stosowałem podczas niedawnej wymiany, z silnika zleciała smoła czarna jak pupa murzynki, tak więc swoje zadanie spełnił, coś tam wypłukał, ale nie mam porównania np z innymi płukankami, bo robiłem to po raz pierwszy, sądzę że z innymi efekt będzie zbliżony, tym bardziej że cenowo się nie różnią znacznie. Mogę polecić.
												 eddi1977 - 15-04-2010, 22:11
  Byłem dziś zakupić olej,mieli tam valvoline 5w50 racing czy coś takiego z beczki niedrogo 23/l ale wahałem się,sprzedawca zaoferował pomoc,podałem mu markę,rocznik,typ i dostałem wydruk hmm jakie oleje firma valvoline poleca mi zastosować.Nie było wśród nich 5w40 maxlife tylko 10w40maxlife jako pierwszy,później jeszcze 15w40 i chyba 0w30. Przedstawił mi jeszcze typy polecane przez producenta castrol ale nie pamiętam,nie zwracałem uwagi.Czytałem temat,wiem  że polecany 5w40 ale do 6a13 to chyba producent auta poleca 10w40.  
												 plecho1 - 16-04-2010, 07:57
  Nie poleca tylko rekomenduje co oznacza że jest to minimum jakie wystarcza aby silnikowi nic się nie stało w czasie gwarancji a co wlejesz, czy to czy coś lepszego to już twoja sprawa. Ja jednak polecam 100% syntetyk bo poco zalewać gorszy jak można lepszy.
 
2 tygodnie temu zrobiłem płukankę i zalałem Motul 8100 X-CESS 5w 40. Narazie jestem zadowolony ale jak coś się zmieni to przy następnej wymianie Valvoline Maxlife lub Synpower 5w 40.
												 Sadeek - 04-05-2010, 11:55
  Panowie totalnie zgłupiałem już z olejem...
 
Na już powinienem zamówić i zmienić olej i filterek no ale naczytałem się o płukaniu silnika... 
 
 
Co do oleju to wydaje mi się ze VALVOLINE MaxLife DIESEL 10W40 będzie najlepszym rozwiązaniem cena/jakość dla dieselka mitsu.
 
 
Mam jeszcze pytanie, a mianowicie w garażu mam jakieś 4-5l starego lotosa 10w40 tylko on trochę lat już ma, w sensie jest nowy, ale leżakuje od dawna, czy na nim da rade zrobić płukankę? czy lepiej na przejeżdżonym dolać "czyścidła"?
												 plecho1 - 04-05-2010, 12:31
  A może płukankę zrobić 2 razy, najpierw ze starym a następnie na tym lotosie.
												 Sadeek - 04-05-2010, 12:48
  To by był dobry pomysł, tylko ten lotos jest "przeterminowany" datę ma do 2007 roku. Dostałem garaż po wujku i on zamiast zużyć pozostałe 1.5l zostawiał butle z pozostałością. Zlałem wszystko to co zostało oraz po mojej ostatniej wymianie i wyszło kolo 4.5-5l. Ten lotos to pól syntetyk, to zalać go do silnika razem z czyścidłem? a filtr oleju też zmieniać teraz czy po czyszczeniu?
												 plecho1 - 04-05-2010, 13:06
  Ja osobiście bym spróbował z tym lotosem a filtr wymieniłbym do nowego oleju, wydaje mi się że ten lotos aż tak parametrów nie stracił przez 3 lata zresztą te okresy też nie są aż tak sztywne i są napewno wyznaczane z pownym zapasem bezpieczeństwa i przez te kilka minut do jego rozgrzania nic by się nie stało. Ale oczywiście to tylko moje zdanie i ostateczna decyzja należy do ciebie  
												 Hugo - 04-05-2010, 23:23
  A po co płukankę silnika robić w Galu z silnikiem Diesel'a? Przecież tam nie ma problemu popychaczy hydraulicznych. Zlewasz stary, wlewasz nowy olej i już.
												 Owczar - 05-05-2010, 07:47
  Sadeek, to płukanie chyba nie jest dobrym pomysłem. Nie znasz przeszłości silnika. Płukanka pójdzie przez turbinę itd. Możesz rozszczelnić silnik.
												 dawido - 05-05-2010, 16:34
  witam,dzisiaj rozmawialem ze znajomym .Powiedzial zeby wlac 5w 40,do tej pory lalem 10w40 ale cyka i cyka nadal.
 
sam podszedl i mi o tym powiedzial
 
nie wiem co o tym juz sadzic bo tyle jest komentarzy na temat olei
 
pozdro
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |