[97-04]Galant EAxA/W - "Sportowe" zawieszenie... (Eibach) 
						
												 Hugo - 06-08-2013, 14:34
 
  	  | Żarów napisał/a: | 	 		  Zastanawiam się nad zmianą samego tyłu z eibach na "zwykłe" właśnie. na tyle mam juz widocznie zmienione sprężyny bo eibach dostałem w pudełku 2 szt. 
 
zakładał ktoś tą kombinację? + nowe amory do tego. | 	   Dokłądnie tak zrobiłem u siebie w byłym Sporcie. Eibachy były tak zajechane, że wystarczyło 50 kg do bagażnika i opony całe chowały się w nadkolach. Oryginalne seryjne sprężyny w idealnym stanie+nowe amortyzatory Kayaba Excel G. Auto wygladało na nich mniej więcej tak (z przodu spreżyny K&N, ale obniżające tak samo jak Eibach):
 
 
 
 
												 BANG - 07-08-2013, 15:30
  Chciałbym sie podpiąć pod temat gdyż prawie kupiłem galanta i chcialbym go obnizyc na sprężynach eibach. Czytajac opinie ze tył siada przy obciążeniu pomyslałem o gumach utwardzajacych sprężyny. Kumpel miał w aucie i dawało rade.
 
Coś w tym stylu :
 
http://allegro.pl/gumy-us...3444282267.html 
 
 
Dajcie jakieś opinie na ten temat co do przysłużenia sie w galancie.
												 Hugo - 07-08-2013, 16:40
   W najlepszym przypadku popękają od nich sprężyny, w najgorszym zrobisz sobie albo komuś krzywdę.
												 BANG - 07-08-2013, 22:50
  To co doradzacie by utwardzic troche tył
												 lukinarty - 13-08-2013, 10:23
  Ja kupiłem gala już ze sportowym zawieszeniem (4 amorki koni , 4 sprężyny eibach)  założonym w niemczech przez poprzedniego właściciela i szczerze mówiąc po trzech latach zmęczyło mnie już to jak na naszych pięknych drogach trę o asfalt gdy po załataniu dziury robi się wybój . Na autostradzie spełniają swoją rolę ale na tych przeklętych dziurach jeździć się nie da. Wydaje mi się, że w naszym kraju nie opłaca się inwestować w takie zestawy a szkoda bo jeździ się o wiele lepiej..
												 bartezr - 13-08-2013, 15:49
 
  	  | BANG napisał/a: | 	 		  | To co doradzacie by utwardzic troche tył | 	  
 
Ja do siebie wstawiłem sprężyny eibacha tyle ze przednie. Dobry kompromis pomiędzy prawdziwym sportowym zawieszeniem a normalnym seryjnym. Dobrze trzyma sie drogi i jest wystarczająco sztywny
												 komarsnk - 13-08-2013, 17:21
 
  	  | bartezr napisał/a: | 	 		   	  | BANG napisał/a: | 	 		  | To co doradzacie by utwardzic troche tył | 	  
 
Ja do siebie wstawiłem sprężyny eibacha tyle ze przednie. Dobry kompromis pomiędzy prawdziwym sportowym zawieszeniem a normalnym seryjnym. Dobrze trzyma sie drogi i jest wystarczająco sztywny | 	  
 
"Pokazi" foty jak to to stoi. Najlepiej z ludziami w środku i na pusto  
												 zarow - 12-09-2013, 10:02
  Panowie wracam do tematu siadającego tyłu. i od razu pytanko czy wkładał ktos do sedana tylne sprężyny od kombika po lifcie? http://allegro.pl/sprezyn...484323479.html. z tego co pisza maja grubość 11,25 czyli w teori powinny trzymać tyłek Galanta wyzej/mniej siadac . Zastanawiam się nad taką opcją . ewentualnie podpowiedzcie ile zwojów trzeba by odciąć od sprężyn przednich. dobrym rozwiązaniem są te eibachy przednie na tył. Z Tym ze trudno je dostać.:/ Mam na sprzedaż eibach na tylną oś gdyby byli chętni , zapraszam
												 komarsnk - 12-09-2013, 10:15
 
  	  | zarow napisał/a: | 	 		  | czy wkładał ktos do sedana tylne sprężyny od kombika po lifcie?  | 	  
 
A to są inne przed i po lifcie? Sprężyny na tył kombi są chyba zawsze te same? (nie dotyczy nivo).
 
 	  | zarow napisał/a: | 	 		  | w teori powinny trzymać tyłek Galanta wyzej/mniej siadac . | 	  
 
Powinny? Ja jak w kombi włożyłem nowe sprężyny na tył to stał jak po viagrze    więc w sedanie będzie jeszcze gorzej   
 
 	  | zarow napisał/a: | 	 		  | podpowiedzcie ile zwojów trzeba by odciąć od sprężyn przednich.  | 	  
 
Będę to robił jeszcze w tym roku - zobaczymy co z tego wyjdzie, dam znać     z tym, że ja planuję pociąć sprężyny tylne z kombi - co szkodzi spróbować   
 
 	  | zarow napisał/a: | 	 		  | Mam na sprzedaż eibach na tylną oś gdyby byli chętni , zapraszam | 	  
 
A na tych sprężynach też siada przy załadunku?
												 zarow - 12-09-2013, 16:09
  jak dla mnie za nisko siada, moze przez butlę.  Hugo napisał ,ze miał kiedyś układ eibach przód standard Tył. 
 
ja w tym momencie mam ten sam układ i zadek niżej niz przód. dlatego myślę zeby wstawić  sprężyny od kombi bez nivo czyli grubość 11,25 (sedan 10mm). Może chcesz odsprzedać/zamienić swoje?;)
												 Hugo - 12-09-2013, 17:11
 
  	  | zarow napisał/a: | 	 		  | ja w tym momencie mam ten sam układ i zadek niżej niz przód | 	   Dziwne. Pewnie po prostu masz zmęczone sprężyny tylne. Moje jak kupiłem wyglądały jak nowe, a tył stał nawet nieco za wysoko w stosunku do przodu.
												 BANG - 12-09-2013, 20:37
  Pisałem emaila do Eibacha i za komplet 4 sprężyn przednich PRO KIT -30mm gościu krzyknął 919zł w tym przesyłka.
												 komarsnk - 12-09-2013, 22:53
  Hugo, u mnie sprężyny tylne mają (podobno) coś koło 3 lat (standardowe KYB) i z butlą, połową baku i jedną osobą koło jest na równo z błotnikiem :/  więc to chyba nie kwestia zmęczenia materiału
												 malina_drizzt - 13-09-2013, 06:05
 
  	  | komarsnk napisał/a: | 	 		  | Hugo, u mnie sprężyny tylne mają (podobno) coś koło 3 lat (standardowe KYB) i z butlą, połową baku i jedną osobą koło jest na równo z błotnikiem :/  więc to chyba nie kwestia zmęczenia materiału | 	  
 
Też tak mam z tym że sprężyny jeszcze młodsze i tez KYB.
 
Wrzucę plecak, pełna butla lpg, jedna albo dwie osoby z tyłu i koło chowa się w nadkolu.
 
W zasadzie nie przeszkadza mi to bo z obciążonym tyłem nisko jest lepszy rozkład masy i znacznie lepiej prowadzi się w zakrętach.   
 
Myślę, że to suma czynników kiepskie sprężyny, zmęczone amortyzatory i tulejki z tyłu.
 
Widziałem kiedyś dystanse nakładane na mocowanie górne amortyzatora i nawet miało to sens, nie zmieniało charakterystyki pracy sprężyny i amorka, jedynie podnosiło auto przez zwiększenie odległości między kielichem, a amortyzatorem.
												 Hugo - 13-09-2013, 07:09
 
  	  | malina_drizzt napisał/a: | 	 		  | Myślę, że to suma czynników kiepskie sprężyny, zmęczone amortyzatory i tulejki z tyłu.  | 	   Bardzo możliwe.  	  | malina_drizzt napisał/a: | 	 		  | Widziałem kiedyś dystanse nakładane na mocowanie górne amortyzatora i nawet miało to sens, nie zmieniało charakterystyki pracy sprężyny i amorka, jedynie podnosiło auto przez zwiększenie odległości między kielichem, a amortyzatorem | 	   Nie głupi pomysł, ale szpilki górnego mocowania trzebaby zmienić na dłuższe.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |