To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

robertdg - 13-06-2010, 18:58

Wymieniasz te elementy które sa uszkodzone, a tego nie zgadniesz dopoki nie rozbierzesz kompresora.
tom17 - 13-06-2010, 21:38

robertdg napisał/a:
Wymieniasz te elementy które sa uszkodzone, a tego nie zgadniesz dopoki nie rozbierzesz kompresora.


to jest naprawa a nie regeneracja

podczs regeneracji wymienia się wszystkie elementy które nie spełniają warunków do dalszej eksploatacji, ponadto wszystkie uszczelnienia, łożyska (niezależnie od ich stanu)

Tomek - 15-06-2010, 12:46

Właśnie miałem się zabierać za ogrzybianie klimy, a tu pare dni temu przestała chłodzić całkowicie.
Dmucha ciepłym powietrzem, kompresor się załącza itp
pomyślałem - brak czynnika,

po pewnych przygodach w serwisie klimy na ul. Ślicznej w KRK (http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=10660&start=15)

podjechałem do czakramu w Tarnowie, żeby sprawdzić szczelność i ew. nabić i odgrzybić

co się okazało: czynnik jest, więc tylko uzupełnili, odgrzybili
i klima chodzi i co ważne chłodzi jak nowa

skoro czynnik jest, znaczy układ szczelny

teraz pytanie: czemu wcześniej nie chłodziła, skoro układ szczelny, czynnika było sporo

memory - 15-06-2010, 16:18

Witam
sprężarka mi padła znaczy kolo wogóle się nie kreci, dym, zerwany pasek klinowy. Magicy od klimatyzacji kazali nową kupić + mówili ze się zatarło wszystko, pokazywali opiłki w rurach. Również chcą żebym kupił osuszacz,chłodnicę klimatyzacji. Czy nabijają mnie na koszta?

Gdzie można kupić takie rzeczy do galanta gdi 2.4 ? Dzięki za odpowiedz

Owczar - 15-06-2010, 17:41

Najlepiej allegro. Skraplacz i chlodnica klimatyzacji to samo.

[ Dodano: 15-06-2010, 17:42 ]
Pewnie chodzilo im o osuszacz.
Ale niech wyjasnia czemu masz kupic te elementy.

tom17 - 15-06-2010, 17:59

memory napisał/a:
Witam
sprężarka mi padła znaczy kolo wogóle się nie kreci, dym, zerwany pasek klinowy. Magicy od klimatyzacji kazali nową kupić + mówili ze się zatarło wszystko, pokazywali opiłki w rurach. Również chcą żebym kupił osuszacz,chłodnicę klimatyzacji. Czy nabijają mnie na koszta?

Gdzie można kupić takie rzeczy do galanta gdi 2.4 ? Dzięki za odpowiedz


nie. jeżeli sprężarka się zatarła to wymienia się osuszacz, płucze cały układ a w niektórych przypadkach wymienia skraplacz. jeżeli tego nie zrobisz w bardzo krótkim czasie zatrzesz sprężarkę

sprężarke jestem w stanie ci załatwić

memory - 18-06-2010, 15:29

Dzieki, narazie udało mi się znaleźć sprężarkę. Osuszacz miałem taki



domyślam się ze jest to od volvo s40.
Niestety mam problem z dopasowaniem skraplacza, wejście mam takie



Niby dedykowany dla mojego auta (2,4 gdi) jest Tutaj , ale bardziej chyba podobny jest Ten , ale jest dla auta 2.0 i 2.5.
Nie wiem, który wybrać a pomyłka za dużo będzie mnie kosztować.
Dzięki za wszelkie sugestie

Tomek - 18-06-2010, 17:02

tomek84 napisał/a:
Właśnie miałem się zabierać za ogrzybianie klimy, a tu pare dni temu przestała chłodzić całkowicie.
Dmucha ciepłym powietrzem, kompresor się załącza itp
pomyślałem - brak czynnika,

po pewnych przygodach w serwisie klimy na ul. Ślicznej w KRK (http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=10660&start=15)

podjechałem do czakramu w Tarnowie, żeby sprawdzić szczelność i ew. nabić i odgrzybić

co się okazało: czynnik jest, więc tylko uzupełnili, odgrzybili
i klima chodzi i co ważne chłodzi jak nowa

skoro czynnik jest, znaczy układ szczelny

teraz pytanie: czemu wcześniej nie chłodziła, skoro układ szczelny, czynnika było sporo


część dalsza mojej wojny z klimą
dziś doprowadziła mnie już do szału
do wczoraj było wszystko okej
dziś rano zasiadam, odpalam, klima chłodzi na 5% swojej możliwości, daje na 17 stopni, brak zmian, ale jakieś tam letnie powietrze leci z niej, da się jechać
przejechałem prawie 100 km, zatrzymałem się na stacji, zatankowałem, wsiadam, odpalam (klima nadal ustawiona na 17) i jak mnie nie zamrozi, zgupiałem, nie wiem o co chodzi, skręciłem klime i ucieszony, bo "sie naprawiło"
ujechałem 5-7 km i mój uśmiech zanika, bo klima coraj gorzej chodzi, i znowu ledwo wieje chłodkiem

podjechałem pod dom, wyszedłem, wróciłem, odpalam, znowu chłodzi, ale tym razem już krótko i znowu leci ledwie chłodne powietrze, potem już coraz gorzej i gorzej i teraz wieje już tylko ciepłym tak jak na samym początku tej opowieści

podjechałem na półłanki 21, gość luknął okiem, mówi: to jest raczej do zrobienia, ale trzeba czasu, bla bla bla, umówiłem się na termin ....

jakieś sugestie??
podejrzewam, że to coś w elektryce/elektronice


bo mnie już coś trafia z tą klimą, a najgorsze, że fika wtedy kiedy jest największy upał

Owczar - 18-06-2010, 20:53

tomek84, na początek proponuje sprawdzić czy gdy klima słabo chłodzi to sprzęgło jest załączone. Podbite obroty nie świadczą o sprzęgnięciu sprzęgła.

Wtedy będziemy wykluczali możliwe przyczyny.

Sticker - 18-06-2010, 20:59

To ja opisze swoją historię z klimą.
Klima po zakupie autka nie działała. Pojechałem napełnić. Okazało się że klima była całkowicie pusta. Maszynka do nabijania klimy sprawdziła szczelność i nabiła klimę. Klimą cieszyłem się może 2 tyg. Diagnoza - gdzieś jest nieszczelność. Podjechałem do speców od klimy, nabili klime z czynnikiem UV i znaleźli wyciek na aluminiowej rurce. Rurkę zamówiłem w serwisie Mitsu (112zł - sprowadzana z Holandii)
Przy okazji postanowiłem wymienić osuszacz. I tu nastały problemy. Przy odkręcaniu rurki od osuszacza śrubka ukręciła się tuż przy łebku. Aluminowy uchwyt od rurki klimy sie utlenił i "skleił" się z śrubą. Pozostało rozwiercić śrube nie uszkadzając uchwytu, ponieważ śrubka ukręciła się przy dobrej rurce. Przy uchwycie od osuszacza też śrubka się ukręciła a nakrętka była dospawana i trzeba było ciąć i dospawać do uchwytu kawałka blaszki.
Jak ktoś nie ma nerwów i narzędzi to nie polecam działać samodzielnie.

I na koniec przestroga - te automatyczne maszynki do napełniania klimy nie są wiarygodne jeśli chodzi o sprawdzanie szczelności. Robią to podciśnieniem i małych dziurek nie wykrywają.
Osuszacz pasuje Kagera z Foty.






Tomek - 18-06-2010, 21:22

Owczar napisał/a:
tomek84, na początek proponuje sprawdzić czy gdy klima słabo chłodzi to sprzęgło jest załączone


prosze do mnie jak do debila
dokładnie co i jak
mechanik ze mnie żaden, a tym bardziej na klimie sie nie znam nic a nic

Owczar - 18-06-2010, 21:32

Poproś kogoś by włączył klimę, a Ty nasłuchuj czy pod maską kliknie sprzęgło elektromagnetyczne. Ono się znajduje w kole pasowym sprężarki. Gdy się załączy zobaczysz ruch wałka wchodzącego do sprężarki. Gdy jest rozłączone to kręci się tylko zewnętrzna część koła.
norbiolo - 18-06-2010, 22:55

memory, Podaj VIN to podam ci dokładny numer, będzie można sprawdzić po tym wymiary lub pomierz je sam to wystarczy do identyfikacji.
Andrew - 19-06-2010, 12:37

Witajcie. Ja mam znowu taki problem, że wydaję mi się, że klima po ustawieniu na 17 stopni nie mrozi jak powinna (chyba) :) Co może być przyczyną? Może tylko mi się tak wydaje? Sprężarka chodzi rurki zimne, ciężko dotknąć, czynnik uzupełniony...
memory - 29-06-2010, 18:26

andrew84 mam to samo. Po przetarciu wymienione zostalo : osuszacz,sprezarka,skraplacz, rurki przeczyszczone.Wszystko ladnie pieknie tylko slabo chlodzi. Fachowiec mowil ze zawór rozpręzny zablokowal sie. Ale nie mam pojecia gdzie jest i co gorsze nijak go kupic


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group