Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
rysiul - 29-12-2011, 14:02
ID 32 skojarzone jest z parametrem AFR Map a wiec jest stosunek powietrze/paliwo docelowy do uzyskania. Natomiast AFR z ID 58 to rzeczywisty stosunek powietrze/paliwo określony na podstawie informacji z sondy lambda.
Nie sprawdzałem jak to wygląda po tzw. nauce obrotów, ale cechą charakterystyczną wysokiego AFR jest to że gołym uchem słyszalne są strzały w wydech. Z tego co pamiętam to zdarzały mi się one nawet przed resetem komputera.
mitcari - 29-12-2011, 20:51
Witam serdecznie. Kabelek przygotowany , jednak Evoscana nigdzie nie moge znalezc.
Czekam na pomoc (PW)
Plecho1 , cos nie moge wyslac do Ciebie wiadomosci.
Witam ponownie. Jesli zainteresujecie sie moim tematem bylbym bardzo wdzieczny.
Zaczne od tego ( juz to opisywalem ale wiem ze wam sie nie bedzie chcialo czytac tamtych wypocin)
Tak wiec, Cari dlawi sie i szarpie - nie rownomiernie - raz tak, raz inaczej , czasami nic nie szarpie ( czesto gdy jest zimna )
Kabelek mam, Evoscana rowniez - tak wiec dzisiaj poswiecilem troche czasu na odczyty.
W miedzy czasie wymrugiwal mi blad 13 ( czujnik zasysanego powietrza) i na tym sie skupiam.
Wkleje klika odczytow przy ktorych zastanawiaja mnie wlasnie 2 pozycje
AirFlow i Air temperature.
Zaczynamy
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
MichuGdy - 30-12-2011, 21:34
Skorzystaj z konfiguracji Arena, dostępna w tym temacie w postach wcześniejszych. Wgraj ja do programu Evoscan. A logi to najlepiej zamieszczaj pliki. będzie je każdy mógł przejrzeć u siebie.
mitcari - 05-01-2012, 18:50
Link do logow
http://www.sendspace.pl/f...ed9dc019d04cf81
Jak znajdziecie czas, mozecie przeanalizować
Wszystko w paczce
---Szarpie, dlawi sie , slychac jakies strzaly spod maski przy dodawaniu gazu wymrygany blad 13
aren195612 - 05-01-2012, 19:07
mitcari, Gdzie te logi????? Link popraw................
mitcari - 05-01-2012, 19:14
Poprawiony
[ Dodano: 05-01-2012, 19:41 ]
aren195612, Poprawiony
aren195612 - 05-01-2012, 19:49
Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu podaje około 10-12 stopni, czyli jakoś działa /ciepło tam u ciebie jak na zimę/, skasuj błąd Evoscanem. Może to jakiś śmieć po zdejmowaniu wtyku z przepływomierza. Błąd "wisi" w pamięci ECU dopóki go nie skasujesz.
Służy do tego opcja Clear DTCs, Select DTC Method/ECU musi być zaznaczona na MUTII EFI.
Zobacz czy za jakiś czas wyskoczy ponownie.
Co do pozostałych parametrów zaznacz /jak korzystasz z mojego konfiga/ od góry wszystko do spalań na 100km włącznie /str 13 tego wątku/. Do pełnej oceny trochę parametrów brakuje.
Nie mamy przede wszystkim ciśnienia na WC.
Bez tego parametru trudno ocenić skąd masz takie tragiczne poprawki krótko i średnio terminowe. Średnioterminowa prawie 10%. Tak wysokie poprawki świadczą o nieprawidłowym stosunku powietrza do paliwa.
Zrób nowe logi z postoju i jazdy, z pełnym zestawem parametrów, w/g procedury którą ci podawałem, czyli nagrzany silnik postój itd. /str. 13 tego wątku/ i wstaw ponownie.
Pozdrawiam
PS. Wychacz, zakladka Logging, opcję AutoReconnect on Timeout, logi ci sie nadpisują
mitcari - 05-01-2012, 21:12
aren195612, Dzieki Ci wielkie za zainteresowanie, config wgralem Twoj , tylko teraz moze nie wiedzialem co konkretnie bedzie potrzebne ( moze moja nieuwaga ) Cos w nim trzeba poprawiac , poza zaznaczeniem interesujacych nas danych ?
Czyli uwazasz ze mozemy odrzucic problem czujnika temperatury w przeplywomierzu ?( przepływomierz ok ?)
aren195612 napisał/a: | Bez tego parametru trudno ocenić skąd masz takie tragiczne poprawki krótko i średnio terminowe. Średnioterminowa prawie 10%. Tak wysokie poprawki świadczą o nieprawidłowym stosunku powietrza do paliwa. |
Mozesz wyjasnic ?
Co do powietrza - Pisalem juz o tym w temacie poświęconym mojemu strzelaniu, dlawieniu sie ( do tego dazymy aby rozwiazac ten problem)
Od poczatku problemu samochod strzela -" przedmuchy" tak to nazwe pojawiaja sie przy dodawaniu gazu - to wlasnie takie strzaly wydobywajace sie z okolic silnika , moze od spodu ukladu wydechowego.
Mozliwe sa takie objawy zatkanym ukladem wydechowym ?
Moze to wazne - po kazdej jezdzie widze, jak po wylaczeniu silnika , z koncowego tlumika wydobywaja sie ( para lub dym) jeszcze przez okolo 5 min.
aren195612 - 05-01-2012, 22:02
mitcari napisał/a: | moze nie wiedzialem co konkretnie bedzie potrzebne |
Wszystko co pokazałem na zrzucie ze str 13 wątku, a ciśnienie na WC w szczególności.
mitcari napisał/a: | ze mozemy odrzucic problem czujnika temperatury w przeplywomierzu ? |
Skasuj go zobacz czy błąd ponownie się pojawi…
mitcari napisał/a: | Mozesz wyjasnic ? |
Właśnie próbujemy to zrobić, trimy to poprawki do dawki paliwa, w twoim przypadku ECU ekstremalnie zwiększa dawkę paliwową, aby zapewnić właściwy AFR.
Zrób te logi w warunkach jakie opisywałem, dwa na postoju, i z ostrzejszej jazdy.
mitcari napisał/a: | Mozliwe sa takie objawy zatkanym układem wydechowym ? |
Te strzały?. Drożność wydechu i szczelność musi być zapewniona. Chłopakom przy zapchanym wydechu strzelało w dolot i auto nie chciało jechać. Jak to jest u ciebie- online nie da się tego określić.
mitcari napisał/a: | z koncowego tlumika wydobywaja sie ( para lub dym) |
Przy takiej aurze jak obecnie, trzeba trochę pojechać aby wywalić/odparować skondensowaną wodę z układu wydechowego. Po wilgotnej nocy jest jej w wydechu sporo.
Wstaw te logi z kompletem parametrów, pozdrawiam
mitcari - 07-01-2012, 16:38
aren195612, Witaj serdecznie - troszke to trwalo ale mam nadzieje ze dzis wszystko poprawnie.
Wstawiam 6 pliczkow
1 PLIK - Odpalenie silnika po zimniejszej nocy, nie uzytkowaniu przez 30 h ( temp. spadla do -2 ) -6 min
2 PLIK - Staralem sie trzymac 2000 obr/min
3 PLIK - Jazda
4 PLIK - Jazda ostrzejsza
5 PLIK - Powrot do domu ( mieszana)
6 PLIK - Odpalenie silnika rozgrzanego - 6 min
-------------------
Co do pompy WC - na postoju widzialem skoki w przedziale 4,6-5,2
Czujnik powietrza zasysanego wskazuje ok. 10 stopni ( na dworze 4)
Dodam ze czujnik powietrza zasysanego wyswietla sie w kokpicie w postaci kodu nr 13
Falowanie obrotow ( mialem je wczesniej - przepustnica czyszczona)
--------------------------------------
Szczerze bylem zaskoczony iz dzisiaj te przerywania, szarpania i strzaly byly stosunkowo male. Jesli nie zauwazysz jakis odchylen ( a bankowo zauwazysz ) , wykonam jutro konkrenty log z trasy gdzie zachowania ktore opisuje sa najbardziej zauwazalne . Jutro w nocy uderzam na Berlin tak wiec jak zdazysz i nic nie zauwazysz wykonam z trasy , i wrzuce je w poniedzialek rano.
LINK DO PACZKI
http://www.sendspace.pl/f...cfc0a43dc0b860b
aren195612 - 07-01-2012, 18:01
Cytat: | Falowanie obrotow ( mialem je wczesniej - przepustnica czyszczona) |
Klasyka, opisana w tym wątku:
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=30
czyli ECU "chce", a "nie może" osiągnąć trybu "mieszanka uwarstwiona", u ciebie tak to wygląda /log 6 min na postoju/:
Pierwsze cztery minuty po odpaleniu jak widzisz: Wahania obrotów +/- 100 obr, mnie by trafiło........
Potem przechodzi w tryb "stechiometryczna", jest spokojniej, ale za wysoko.
Te tryby wynikają z zasady pracy GDI. Na nagrzanym silniku , po odpaleniu, czy zdjęciu nogi z gazu, np na pasach po prostu takie mają być.
Jak dla mnie- problemem jest regulator na WC, pokręć nim, jak opisano w podanym linku, jak nie pomoże, zostaje polerka- też opisana.
Takich wahań w czasie jazdy:
Też nie powinno być, to jest log z tej „ostrzejszej” jazdy. Różnica ciśnień na tym logu- ponad 15 bar.
ECU ściśle monitoruje ciśnienie, i stosownie do niego skraca, albo wydłuża czas wtrysku. Przy tak gwałtownych zmianach „baranieje”, stąd szarpania ……..
Filtrów nie ma póki co się czepiać. Na to co pokazałeś na logach, przepustowość zapewniają. Jakbyś tak ostrzej pocisnął, trzeci bieg i do końca, tj około 160/godz, byłaby pewność...
Tu problemem, póki co też jest regulator na WC.
Jest jeszcze parę innych problemów, jak np totalnie pokręcona przepustnica i niewłaściwe z tego powodu obroty biegu jałowego, trimy, ale najpierw uporządkuj to ciśnienie.
Czy ty skasowałeś ten błąd „13”, i on ponownie się pojawił?????
Pozdrawiam
mitcari - 07-01-2012, 18:42
aren195612, dziekuje za wyczerpująca odpowiedz.
Kurcze nie dysponuje mysle fachową wiedzą i garazem - sam nie bede w stanie dobrac sie do tego regulatora ( teraz nawet nie wiem gdzie tego szukac) Temat ktory podales zostawiam sobie na noc.
Czyli co ? Myslisz ze to powod moich problemow ?
Co do wkrecania w obroty - przy ilu powinno odcinac ?
Uploaded with ImageShack.us
Jak mozemy zauwazyc jest ponad 6700 - szczerze balem sie wkrecac mocniej:)
Poza tym przy obecnych war. pogodowych nie mam gdzie sie rozpedzic do 160 ( slisko, mokro , ciagle pada
Co jeszcze jest nie tak ? Co wymagaloby faktycznie wymiany/naprawy itd.
Obawiam sie ze moja wiedza nie pozwoli na samoczynne naprawy - nie wiem czy nie bede musial komus tego zlecic.
Potrzebne beda jeszcze wykresy ? ( dzisiejsze szarpania nie byly az tak odczowalne)
Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje!
aren195612 - 07-01-2012, 19:14
mitcari napisał/a: | Czyli co ? Myslisz ze to powod moich problemow ? |
Myślę że po unormowaniu ciśnienia będzie "inne auto". Przepustnica- to na później, przy takich wahaniach ciśnienia na jałowym nie da się jej ustawić. Ze też komuś łapki świerzbiły, że tak ja pokręcił.
Kręceniem na postoju niewiele sprawdzisz, próba powinna być pod obciążeniem /wtedy masz maksymalny pobór-przepływ paliwa przez filtry/. Faktycznie, pogoda nie tego na takie próby. No i oczywiście wszystko zgodnie z przepisami ruchu...
mitcari napisał/a: | moja wiedza nie pozwoli na samoczynne naprawy |
Zdajesz chyba sobie sprawę, że nabyłeś auto z "hobbystycznym" silnikiem, z serwisem będzie ci trudno i drogo, pozostają siły własne. Jak się przyjrzysz/poczytasz, to w sumie nie jest to takie trudne, co by to ogarnąć.
Pozdrawiam
przemekx303 - 11-01-2012, 01:27
mam problem z zapisem notesu przy edycji parametrów , wpisuje dane i program nie może tego zapamiętać , resztę parametrów mogę spokojnie z edytować mam wrzuconego loga Arena
rysiul - 11-01-2012, 21:21
Możesz spróbować ręcznie dodać parametry dodane przez aren195612'a.
1. Przywrócić oryginalną postać pliku Data.xml (reinstalacja evoscana)
2. Podejrzyj plik Data.xml przesłany przez arena edytorem wspierającym xml'a (np. Notepad++)
3. Z interfejsu evoscana dodaj brakujące parametry.
Praca dosyć żmudna.
Możesz też spróbować obejść się bez opisów parametrów.
|
|
|