To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant GTI E33 by Maretzky85

Serek - 25-05-2010, 22:19

Nie napisałem o częściach pod turbo bo to oczywiste...to od czego ta pompa?
Maretzky85 - 25-05-2010, 22:21

Tym razem pompa jest od Eclipse 6 bolt, podstawka, przewody i chłodnica olejowa od 7bolta :P

Do części pod turbo zaliczasz tłoki ? :D

Hubeeert - 25-05-2010, 23:07

Maretzky85 napisał/a:
tłoki
korbowody, wałki, zawory, kolektor wydechowy, przepustnica, ECU, wiązka, wtryski, termostat, sprzęgło z dociskiem, hmmm... orurowanie dolotu itd
Maretzky85 - 26-05-2010, 09:01

Hubeeert,
Korbowody wytrzymują seryjne z N/A, wałki z N/A z tego co wiem różnią się od T marginalnie. O zaworach nic mi nie wiadomo ?
Wiązkę można dorobić :D Reszta jak najbardziej. Za sprzęgłem zapomniałeś pociągnąć skrzyni, półosiek, piast i hamulców :P Aczkolwiek to wszystko zależy od stylu jazdy :D

Hubeeert - 26-05-2010, 13:30

Maretzky85 napisał/a:
Korbowody wytrzymują seryjne z N/A
Równie dobrze możesz je zrobić z plasteliny. Nie wytrzymają. Porównaj zresztą seryjne od N/A i od Turbo
Maretzky85 napisał/a:
wałki z N/A z tego co wiem różnią się od T marginalnie
Między kobietą a mężczyzną jest tylko drobna różnica. Jednak jest ona istotna.
Maretzky85 napisał/a:
O zaworach nic mi nie wiadomo ?
Są inne.
Pierścienie zresztą też.
Maretzky85 napisał/a:
Za sprzęgłem zapomniałeś pociągnąć skrzyni, półosiek, piast i hamulców
Pisałem o silniku i elementach o których najwyraźniej nie wiesz.
Maretzky85 napisał/a:
Aczkolwiek to wszystko zależy od stylu jazdy
No. Fakt. Tak sobie to wytłumacz hamując na hamulcach z GLSi w GTi.

Dla Twojej informacji - przednie sprężyny od GTI są takie same jak w TD a tylne jak w 2.0 GLSI. Różnica najwyraźniej tkwi w amortyzatorach i stabilizatorach.

Maretzky85 - 26-05-2010, 21:17

Hubeeert, czy my mówimy cały czas o 6bolcie ?

Hubeeert napisał/a:
Między kobietą a mężczyzną jest tylko drobna różnica. Jednak jest ona istotna.

A nawet kilka; ja pisząc marginalnie mam na myśli na tyle nieznacznie, że nie wpływa to odczuwalnie na silnik.

Pierścienie wiem że są inne, razem z tłokami :P

Czy posiadasz wiedzę czym różnią się zawory od N/A i Turbo ? Pytam z czystej ciekawości.

Hubeeert napisał/a:
Tak sobie to wytłumacz hamując na hamulcach z GLSi w GTi

Nie narzekam :) [

quote="Hubeeert"]Różnica najwyraźniej tkwi w amortyzatorach i stabilizatorach.[/quote]
Znaczy jak mocno chcesz uderzać głową o podsufitkę na nierównościach ;)

Jogurt - 26-05-2010, 21:26

Maretzky85 napisał/a:
Czy posiadasz wiedzę czym różnią się zawory od N/A i Turbo ? Pytam z czystej ciekawości.
w zawory z evo pakowany jest sód do środka.
Hubeeert - 26-05-2010, 21:28

Maretzky85 napisał/a:
Czy posiadasz wiedzę czym różnią się zawory od N/A i Turbo ? Pytam z czystej ciekawości.
Polecam google i zdjęcia ;-) Już na nich widac podstawową różnicę :wink:
Maretzky85 napisał/a:
mam na myśli na tyle nieznacznie, że nie wpływa to odczuwalnie na silnik.
A jednak.
Maretzky85 napisał/a:
Nie narzekam
Nie hamujesz - nie narzekasz.
Maretzky85 napisał/a:
Znaczy jak mocno chcesz uderzać głową o podsufitkę na nierównościach
Nie - znaczy jak bardzo epickie przechyły nadwozia wpływają na prowadzenie
Maretzky85 - 21-06-2010, 22:32

Wracając do głównego tematu tego wątku... :P
Pompa oleju nadal nie działa jak powinna, ale zdecydowanie lepiej niż poprzednia. Na zimnym 6 bar, na gorącym niestety na 750rpm nie daje rady i spada mocno poniżej 1 bara, na wyższych obrotów do 2-2,5 dobija tylko, więc przy okazji wypłaty zamówię pewnie nówkę...
Z ciekawostek udało mi się dorwać zegary z amerykańskiej wersji Galanta ze zmiennym podświetleniem (zielony i pomarańczowy) do którego przełożyłem tarcze z mechanizmami eu :D
Z innych ciekawych ciekawostek, byłem dziś nabić klimę...
Myślałem, że cały proceder zakończy się na sprawdzeniu szczelności układu i trzeba będzie włożyć jeszcze trochę pieniądza zanim zacznie poprawnie działać. Jednak układ mnie zaskoczył o okazał się być szczelny (przynajmniej przy 8 barach, a potem przy jakimś podciśnieniu). Więc wrzuciliśmy olej do układu i zaczęliśmy napełniać czynnikiem. Tutaj myślałem, że będzie zonk, bo pewnie jakiś czujnik nieużywany padł, kompresor jest zatarty czy inne takie tam. I tutaj także niespodzianka. Po naciśnięciu przycisku od klimy sprzęgło się załączyło i kompresor ruszył. Jakże wielkie było moje zdziwienie jak z nawiewu powiał zimny, przyjemny chłodek :)
Czynnika weszło w końcu około 500g, oleju 50. Albo jest go troszkę za dużo, albo coś, bo klima nie chodzi na wysokim biegu (załączony kompresor na stałe). Na szczęście tryb eco jest na tyle wydajny, że w moment schładza całe wnętrze.
Podsumowując jestem zadowolony, że mam sprawną (przynajmniej w pewnym stopniu) klimę i nie zapłaciłem też specjalnie dużo - 250 zł :>
Dodam jeszcze, że obyło się bez przerabiania na r134a :P

Maretzky85 - 27-06-2010, 14:22

Właśnie się dowiedziałem, że mam ECU z 1991 roku a nie 1989...
Przy okazji zastanawiania się dlaczego IPS nie działa. 89 ma w jednej kostce IPS i TPS, a 1991 ma dwie osobne wtyczki :P
Idę teraz drukować różnice między 98 a 91 i mam nadzieje, że różnic nie jest tak dużo, bo nie chce mi się znowu przerabiać wiązki :P A przynajmniej nie za bardzo - mam nadzieje, że skończy się na zmianie kilku pinów w ECU co najwyżej :D

Krzyzak - 27-06-2010, 16:32

małe różnice - TPS masz na 3 kabelki a IPS i "krokowiec" są na jednej kwadratowej wtyczce 4 stykowej (po maju 1990 IPS był razem z MPS w jednek 5 stykowej wtyczce a "krokowiec" miał wtyczkę 2 pinową)
Maretzky85 - 27-06-2010, 17:42

TPS mam 3 stykowy - zasilanie, masa i sygnał, krokowiec 4 stykowy 2 pary masa, sygnał - do przodu i do tyłu, a do tego wszystkiego jeszcze IPS, nazywany w manualu konkretnie "closed throttle position switch" z jednym stykiem (tam gdzie niektórzy mają śrubkę zamiast tego czujnika w DOHCu :P )

Powiem, że do tej pory myślałem, że rozumiem właścicieli Eclipsów, którzy mieli problemy z obrotami itp. Że te obroty wariują i robią jakieś dziwne rzeczy, że samochód pali więcej niż normalnie i jakieś inne. Do tej pory w zasadzie miałem to samo :P Nie można było hamować silnikiem w sposób, żeby nie podawał paliwa, więc paliwo się marnowało i nici z ekonomii jazdy.
Po podłączeniu tego jednego czujniczka nagle się okazało, że wolne obroty stoją jak skała - 750, czy z klimą czy bez, wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie. Krokowiec nagle ładnie zapiernicza. Wystarczyło tylko wkręcić śrubkę regulującą wolne obroty, bo była za mocno wykręcona :)

Teraz właśnie siedzę i czyszczę ten czujnik, bo nie zawsze styka :)

Krzyzak, a czy czasem to co opisujesz nie było w SOHCu ?
Jak patrzę na manual to 89 rocznik tylko miał IPS razem z TPSem. Od 90 roku były osobno - IPS jako osobny czujnik. Dodatkowo od 90 roku była zmiana w pinach - z pinu 6 IPS został przeniesiony na pin 14.
W SOHCu od 90 roku został zaimplementowany IPS razem z krokowym :)

Krzyzak - 27-06-2010, 21:29

tak, piszę o SOHC - nawet nie wiedziałem, że masz DOHC
Maretzky85 - 27-06-2010, 22:11

A, to wszystko wyjaśnia :)
Zawsze chciałem mieć DOHCa, a że za marzeniami trzeba podążać, i że spodobała mi się ta wersja wyposażeniowa to zrobiłem swapa ;)

Maretzky85 - 11-07-2010, 21:26

Że po dzisiejszej przejażdżce do Wilkas stwierdzam dwie rzeczy:
-że nie ruszę mojego wygodnego dupska nigdzie więcej bez sprawnej klimatyzacji w lato :D
Inaczej się po prostu nie da :P
-że seryjny wydech od SOHCa nie daje rady z silnikiem DOHC. Po zrobieniu około 300 km tylny tłumik normalnie parzy, a jak się obok niego przechodzi to aż czuć bijący gorąc.
Trzeba będzie coś z tym zrobić :>



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group