To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Konserwacja podwozia

Tomii - 18-01-2015, 07:33

Dzięki Hugo, po tych zdjęciach widzę że robienie konserwacji żeby tylko ładnie z wierzchu wyglądało mija sie z celem. Jakies 2,5 roku temu wlałem wosk Noxudol z tymi inhibitorami w podłużnice i chyba więcej nic mu już nie pomogę.
anwi - 18-01-2015, 08:47

akurat mi chodziło o kabar'a ma legnum'a i widzę wycina wszystko co miało styczność z rdzą....

ale Hugo jak byś miał taki filmik z profili twojego to chętnie bym zobaczył czy nie jest to odosobniony przypadek z tym pociętym.

Cytat:
fiole1 napisał/a:
a u ciebie jak wygląda sprawa profili wew?już tam zaglądałeś?
U mnie? Do wewnątrz nie zaglądałem, ale wszystkie konserwowałem 2 warstwami Noxudola 750 latem 2013 r. Latem tego roku pożyczę kamerkę od kolegi to sobie pooglądam profile wewnątrz, bo ciąć nie zamierzam :wink:

malina_drizzt - 18-01-2015, 09:02

Dzięki Hugo, zrobiłeś dobrą robotę. :)
Jakiś czas temu mocno mi się dostało na forum bo upierałem się przy stwierdzeniu, że gale gniją po całości.
Lepiej czy gorzej tak wygląda każdy gal od środka i żadne magiczne zabiegi tutaj nie pomogą.
Rdzy siedzącej w profilach, podłużnicach i pomiędzy warstwami blach nie da się usunąć bez wycinania i to jest moim zdaniem główna bolączka galantów.
Zalewanie nawet najlepszymi i najdroższymi środkami tylko spowolni korozję.

kabar - 18-01-2015, 09:34

fiole1 napisał/a:
a u ciebie jak wygląda sprawa profili wew?już tam zaglądałeś?
moze w legnum'ach lepiej to wygląda

przyznam sie ze jestem zaskoczony całą sytuacją którą hugo pokazał..
sam teraz nie wiem co ze swoim robić...


Na szczęście profile i inne elementy są ok. Jedynie powierzchowna korozja na podłodze, głównie z tyłu.
Mój był bardzo krótko w UK więc nie zdążyło go zjeść :)

Zbudowałem piaskarkę i zrobiłem małą próbkę, w przyszłym tygodniu piaskuję cały spód i nadkola tył. Przednie i komora już wyczyszczona.










Hugo - 18-01-2015, 10:32

fiole1 napisał/a:
ale Hugo jak byś miał taki filmik z profili twojego to chętnie bym zobaczył czy nie jest to odosobniony przypadek z tym pociętym
Ciężko będzie mi nagrać filmik z podłużnic. Uwierz mi również, że ten Gal ze zdjęć jest w dobrym stanie jak na Galanta, jak pisałem wyżej, nie chciałbyś widzieć starszych roczników...
malina_drizzt napisał/a:
gale gniją po całości
Dokładnie.
kabar, Twoje Legnum od spodu wygląda jakby tydzień temu opuściło fabrykę :mrgreen:

kabar - 18-01-2015, 11:52

Hugo napisał/a:
kabar, Twoje Legnum od spodu wygląda jakby tydzień temu opuściło fabrykę :mrgreen:


Dzięki :)

Już niedługo będzie wyglądać jakby dzień temu opuściło :)

Ale fakt, mam 2.5 V6 Avance z 2000 roku na dawcę części i jest zgnity jak trzeba :)

mati_z - 18-01-2015, 14:54

kabar, nie boisz się, że Ci auto spadnie na głowę? Te wieże Eiffla na betonowych klockach nie wyglądają zbyt stabilnie :P
kabar - 18-01-2015, 15:02

To nie są betonowe klocki :) To są kobyłki na deskach z kanału. Jest stabilnie :)

Ale i tak do piaskowania przestawię go bo szkoda mi kobyłek piaskować :)

Hugo - 18-01-2015, 15:46

kabar napisał/a:
kabar, nie boisz się, że Ci auto spadnie na głowę?
Faktycznie, teraz na to zwróciłem uwagę. Masakra, za nic bym pod niego nie wszedł.
anwi - 18-01-2015, 21:05

Panie kabar, myślę ze powinieneś założyć oddzielny wątek aby było wszystko w jednym miejscu (bo z tego co widzę/słyszałem szykuje się fajny projekt), i jak patrze na ta podłogę u ciebie to wygląda dość zdrowo a pamiętam jak dziś zastanawiałem się nad tym poliftem:)


ps. ten baranek tez będziesz rwał? bo piaskarka chyba nie dała rady?

mati_z - 18-01-2015, 21:12

Hugo, chyba coś Ci źle zacytowało :P
kabar, rzeczywiście po bliższym przyjrzeniu się widać, że to deski. Tym bardziej bym się obawiał ;)

kabar - 18-01-2015, 21:21

fiole1 napisał/a:
ps. ten baranek tez będziesz rwał? bo piaskarka chyba nie dała rady?


Dokładnie. Piaskarka nie ruszy baranków ani innych gum. Piach się po prostu odbija. Nadkola robiłem opalarką i szpachelką a na końcu piachem.

Myślałem żeby zostawić ten fabryczny baranek ale zobaczę jak to będzie wyglądać.

mati_z napisał/a:
kabar, rzeczywiście po bliższym przyjrzeniu się widać, że to deski. Tym bardziej bym się obawiał ;)


Musiałem go wysoko podnieść żebym mógł wjechać wózkiem i ściągnąć tylny wózek i zbiornik paliwa. Jutro go przestawiam z kobyłek na kostkę betonową. Szkoda mi kobyłek piaskować ;)

Marcino - 18-01-2015, 22:13

kabar napisał/a:
eremita napisał/a:
Cytat:
Teraz biorę się za piaskowanie podwozia.


Może zrób temat w dziale nasze miśki :P
Z tego co widzę ostro wziąłeś się za Gala :D Na 100% dużo ciekawych rzeczy byś mógł tam zamieścić :D


Myślę że nawet bardzo dużo ;)

Zbieram się do założenia tematu. Kwestia czasu :)

PS. to Legnum ;)

He he tak mi się wydawało jak zobaczyłem "nową" grodziową... a nie doczytałem wątka.

U mnie niestety podczas podnoszenia lewarkiem wpadł próg z tyłu.
Jak widzę fotki Hugo to się zastanawiam jak to naprawiać skoro tam jest podwójna blacha?
Spawać obie?

Hugo - 19-01-2015, 21:37

Marcino napisał/a:
Spawać obie?
Wyciąć obie, wspawać pojedynczą, ale grubszą.

Jeszcze w ostatniej chwili cyknąłem foto okolic mocowania uchwytu filtra paliwa:


Jak widać nie jest dobrze, tam gdzie odpadł lakier był uchwyt rurek paliwowych i hamulcowych. Przy jego wyjmowaniu odpadł taki fragment lakieru i pokazała się konkretna korozja. Co ciekawe 2 śruby M8 mocujące podstawkę filtra paliwa odkręciły się bez większego problemu.

kabar - 19-01-2015, 21:42

Marcino napisał/a:
U mnie niestety podczas podnoszenia lewarkiem wpadł próg z tyłu.
Jak widzę fotki Hugo to się zastanawiam jak to naprawiać skoro tam jest podwójna blacha?
Spawać obie?


Ja jestem za zachowaniem fabrycznej technologii. Wyciąć do zdrowego i najpierw wspawać jedną warstwę a później drugą.

Oczywiście nie zamykamy czystej blachy. Musi iść podkład reaktywny albo epoksydowy i dopiero zamykamy drugą blachą.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group