To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Klimatyzacja - działanie, przeglądy, konserwacja,części.

krzynam - 26-07-2016, 00:39
Temat postu: Sprężarka Klimy
Witam mam pytanie może głupie ale czy do Lancera z silnikiem 2.0 benzyna 111KW 08' z USA pasowałaby sprężarka klimy z innego silnika ? :doubt: Sprężarka EU z 2.0 benzyny ma końcówkę 68 ja mam 69 nie będzie pasować ?
Mitsu_Gawlo - 12-08-2016, 19:14
Temat postu: Dokładne manualne czyszczenie klimatyzacji
Znalazłem bardzo ciekawy link dotyczący dokładnego czyszczenia klimatyzacji:

https://www.youtube.com/watch?v=JvYzT-yTz1A

Na półtora godzinnym filmie pokazane jest ręczne czyszczenie parownika i obudowy filtra na przykładzie Opla Astry. Czy u nas w Lancerach też tak można domowym sposobem dostać się do klimatyzacji? Mam na myśli bez rozbierania całego kokpitu. To jest chyba część 86200A z rysunku ze strony 10 tego wątku?
Prowadzący używa i zachwala środek Perfect Klima firmy Caramba. Dobre jest to, że nie trzeba pakować nigdzie żadnych rurek.
Zresztą klima została tak wyszorowana, że nawet bez czyszczenia tym środkiem powinno być OK. :mrgreen:

aqualopetak - 17-08-2016, 11:30
Temat postu: sprezarka klimatyzacji
witam. niedawno kupione autko, kilka rzeczy juz sprawdzone ew pytania zadane na forum:) przyszla kolej na....
sprezarka klimatyzacji a mianowicie jej zachowanie, nie wiem czy tak powinno byc choc wydaje mi sie ze nie ale do sedna...
auto zaparkowane, odpalone na luzie stoi sobie:) klimatyzacja WYLACZONA, pokretlo na min-max cieple wentylator min-max, to bez roznicy jak ustawie... wychodze z auta iii....
slychac elektrozawor na sprezarce(dosyc glosno klepie) otwiera sie po kilku sek zamyka...po kilku sek otwiera i zamyka i tak w kolko
wedlug mnie skoro mam wylaczona klime sprezarka powinna byc "zamknieta"(wiadomo o co chodzi)
plyn jest szczelne jest, wiec pytanie do was mial ktos taki przypadek? lub jak to rozwiazac(jezeli to jest niepoprawne dzialanie)
na kompie zero bledow(z wyjatkiem czasem evap'u)
pozdrawiam

Mitsu_Gawlo - 21-08-2016, 19:25

Mam mały smrodek tuż po włączeniu klimy. Czy ktoś z Was używał preparat Moje Auto NanoSilver:

https://youtu.be/zvqPYa3X4x8

Na filmie i w instrukcji każą go wprowadzić rurką do kanału głównego klimatyzacji w pobliżu filtra powietrza:
przy włączonym nawiewie centralnym,
na najniższej temperaturze,
dmuchawie na max.
i wyłączonej klimatyzacji.

Problem w tym, że poniżej filtra jest wentylator. Czy pryskanie na wentylator to dobry pomysł. Czy rurkę wprowadzić głębiej przy wyłączonym wentylatorze? Napsiukać środek i dopiero uruchomić dmuchawę?

Rozwiązałem sprawę. Napsiukałem środek głębiej przy wyłączonym wentylatorze, na dwie raty, w międzyczasie włączając wentylator. Ogólnie pomogło.

Kagan - 30-08-2016, 11:42

Podczas włączania klimatyzacji z nawiewu wydobywało się specyficzne "syczenie", a potem po wyłączeniu bulgotanie. Ogólnie wyraznie cos było nie tak. Pojechalem do ASO i okazało sie, ze chodnica klimatyzacji jest nieszczelna i ubywa tego płynu ktory sie w niej znajduje. Trzeba wymienić niestety chłodnice. Miał ktoś taką sytuacje? Lancer 1,6 2012r 57 tys przebiegu.
piomic - 31-08-2016, 21:39

Tak. W 1,8 z 2008 po 7 latach i 175 000 km. Nabicie klimy wystarczyło na rok, znów zaczyna sapać.
michaello - 09-09-2016, 13:47

To samo, klima 2 miesiace temu nabita, chlodzi juz tylko od strony kierowcy, czas do serwisu.
aqualopetak - 05-11-2016, 09:58

witam. pytanie odnosnie "przelacznikow,pokretel) regulacji klimatyzacji
czy jezeli wymienie same przelaczniki od wersji z auto bedzie to dzialalo na auto czy musze cos dolozyc jeszcze?
czy trzeba bedzie cos programowac?
czy wtyczki beda pasowaly?
z goey dziekuje za odpowoedzi

tokyo - 08-11-2016, 00:34

Witam
Masz dwa rodzaje klimatronikow, wiec jak chcesz cos kupic to najpierw sciagnij radyjko i zobacz ile wchodzi wtyczek do regulacji.
Nastepnie musisz kupic czujnik powietrza z wew i go podlaczyc wtyczka jest.
ALE nie bedzie dzialal jak przez niego nie bedzie zasysane powietrze z srodka.
Mozna to zrobic ori za pomoca rurki karbowanej i podlaczyc do nagrzewnicy (jest miejsce) lub poprzez silniczek ktory zasysa (tak robilismy u Arcziego - bardziej wydajniej chodzi klima)
A jak zalozysz jeszcze czujnik naslonecznienia to masz fulll bejer klimatyzacje - pelna japonia :) i klima lepiej pracuje

aqualopetak - 11-11-2016, 04:44

nie pamietam ile jest wtyczek choc wydaje mi sie 3 (jak montowalem aux'a) to tyle CHYBA widzialem
jezeli moglbym prosic o numer czujnika powietrza (czy to to?http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6568020595) raz numer czujnika naslonecznienia(ew moze ktos ma na sprzedaz)
zrobie tutka dla potomnych gdy wszystko bedzie na miejscu:)

Grzegorz42 - 11-11-2016, 11:47

witam,
tu na schemacie są podane numery czujników;

http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=210

aqualopetak - 12-11-2016, 08:37

te numery zbytnio nie ratuja...;( gdy posilkowalem sie nimi w sklepie z czesciami wywalali oczy ze z zadnej hurtowni nie moga nic znalezc(w przypadku innych czesci tak bylo) woec i zakladam ze i tutaj bedzie problem:(
dajac przyklad uszczelka wydechu mr431022....ma numer takze 1575a082a i ten drogi znalezli bez problemu:p
1 czujnik znalazlem na alle wiec polowa zana :p zostal jeszcze czujnik naslonecznienia:)

Sushi - 06-04-2017, 21:10
Temat postu: wentylator chłodnicy - buczenie
Od końca listopada 2016 r. zostałem posiadaczem Lancera Sportback 1.6 z 2011 r. Temperatury powietrza jakie panowały w tym okresie do marca br. były minusowe lub w okolicach zera, więc z klimatyzacji korzystałem sporadycznie, głownie żeby odparować szyby i od czasu do czasu włączałem ją dla samej konserwacji na mniej więcej 5-15 min. Na początku marca przy uruchamianiu klimy pojawiło się charakterystyczne syczenie, a jeszcze wcześniej przy przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez odpalania) dźwięk przypominający "bulgotanie", "przelewanie wody" do momentu "cyknięcia". Jakieś dwa tyg. temu syczenie było coraz głośniejsze, a kilka dni temu chłodzenie było praktycznie niewyczuwalne.
Wczoraj w ASO sprawdzono mi szczelność i uzupełniono czynnik. Na wydruku mam napisane:
Faza odzysku R134a: g. 17 ref. ; g. 2 lej
Faza próżni: min. 20 ; mB. 1
Faza podawania oleju: g. 12
Faza podawania UV: g. 5
Faza napełniania R134a: g. 500 ref.

Było jedynie 17g czynnika, uzupełniono 500g. Operacja sprawdzenia szczelności i nabicia trwała jakieś 40-50min. Dodali barwnik do czynnika i mam przyjechać 11.04 na ponowne sprawdzenie szczelności. Wstępna ocena nic nie wykazała i usłyszałem, że w takim wypadku na 95% wszystko jest szczelne pomimo tak drastycznie niskiego poziomu czynnika. Ale jak jest to się okaże w najbliższy wtorek.

Jednak zmierzam do innego pytania. Po mniej więcej godzinie od wyjechania z ASO usłyszałem na postoju przy włączonej klimie dziwne buczenie dochodzące z pod maski, które ustępowało i pojawiało się co 10-15 sek. wraz z charakterystycznym "cyknięciem". Zajrzałem pod maskę i okazało się, że to buczenie pojawia się w momencie uruchomienia wentylatora chłodnicy. I buczy tylko do momentu cyknięcia i wyłączenia się wentylatora. Słysze to nawet w aucie. A w momencie załączania wentylatora podnoszą się obroty silnika. Wybrałem się dzisiaj do ASO i pokazano mi na przykładzie innego Lancera, że to jest normalne i rzeczywiście, choć silnik w tym drugim chodził zdecydowanie głośniej od mojego, to tak jak w moim co chwile załączał się i wyłączał wentylator i było słychać to charakterystyczne buczenie i cykanie.
Tylko zastanawia mnie, dlaczego wcześniej (grudzień, styczeń), gdy klimatyzacja była sprawna nie słyszałem nic podobnego? - no może raz coś mi świta, że przy odśnieżaniu auta coś takiego usłyszałem, ale na 100% pewny nie jestem. Może wcześniej przy niskich temp. powietrza wentylator chłodnicy po prostu nie miał potrzeby włączać się?

Mam do Was prośbę, czy moglibyście sprawdzić w swoich autach, pod maską na postoju z ustawioną na minimalną temp. klimatyzacją czy też co parę sekund włącza i wyłącza się wentylator przy chłodnicy i słychać to cyknięcie i buczenie? Jak również czy słychać je trochę mniej w aucie?

RalfPi - 06-04-2017, 21:14

NA mój gust temperatura pracy wpływa na poziom wibracji.
Zimą zimno, więc nie słyszysz.
Na postoju nie ma tak dobrych warunków chłodzenia i pewnie silnik, lub cały napęd sobie.. "rzęzi".

Sushi - 06-04-2017, 21:49

Ale silnik/napęd nie "rzęzi", powiedziałbym nawet, że chodzi cicho. Tylko w momencie załączenia wentylatora chłodnicy (przy włączonej klimie) słychać buczenie przypominające odkurzacz. W innym Lancerze w ASO, w którym pokazano mi, że to normalne (ich zdaniem), też co chwile włączał i wyłączał się wentylator i było słychać buczenie, tyle że trochę mniej ze względu na głośniejszą pracę silnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group