To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Ile palą wasze Galanty?

Marcino - 12-12-2011, 09:43

2pac napisał/a:
pobawiłem się w sprawdzenie o ile myli się licznik na oponach: 195/60R15
bazowałem na wskazaniu nawigacji i odległości jaką podało mi google maps na trasie którą pokonałem
w moim przypadku licznik oszukał o 4÷5% (różnica miedzy nawigacją, a google maps ≈1%)


Oszukał na + czy minus? W prztypadku spaliania bedzie to jakieś 0.5litra pewnie

Owczar - 12-12-2011, 09:45

Licznik zaniża.

Przy spalaniu 14l/100 będzie już 14,7l. Dlatego doszedłem do wniosku, że moje spalanie podawane w przebiegu z UKP skaliborwanego z GPS wcale nie jest takie kosmiczne ;)

2pac - 12-12-2011, 13:24

zawyżył wartość km (różnica z licznika 24,5 - nawigacja + google ok. 23,56; przy 5,3 na liczniku wg. nawigacji 5,1 na liczniku), czyli zaniża spalanie.
a ja zacząłem to analizować ze względu na moje ogromne wcześniejsze spalanie na oponkach 225/55R16, na oponkach 195/60R15 jest niższe - jak doczytałem sama szerokość opon to już 1,5l/100km no i jeszcze kwestia średnicy kół
notuje sobie kiedy, ile litrów i za ile tankowałem, mało jeździłem na zbiorniku więc proste obliczenie 11x do pracy + 2 razy w kinie + mechanik, zsumowałem i okazało się, że zgubiłem ok. 25km - to się zacząłem zastanawiać gdzie


tylko wątpię, że mniej niż 1% ludzi bierze ten fakt pod uwagę wyliczając spalanie... (a większość z pozostałych 99% zawierza spalaniu odczytanemu z komutera) ja sam w poprzednim samochodzie cieszyłem się ze spalania 7l/100km (Sierra 2.0 DOHC) nie zastanawiając się czy licznik nie oszukuje :oops: a tam prędkościomierz przy 54km/h wg. nawigacji pokazywał 60km/h, a przy 140km/h - 160km/h (oszukiwał procentowo, nie jak w Galantach zawsze o ok. 5km/h zawsze) :oops:

Owczar napisał/a:
Licznik zaniża.

Przy spalaniu 14l/100 będzie już 14,7l. Dlatego doszedłem do wniosku, że moje spalanie podawane w przebiegu z UKP skaliborwanego z GPS wcale nie jest takie kosmiczne ;)


możliwe, że Ci zaniża bo masz jakieś duże koła

nie mam też zielonego pojęcia jak w Galantach działa licznik i jaki ma dopuszczalny błąd

Owczar - 12-12-2011, 15:22

Sorki, chciałem napisać zawyża :)

W galancie licznik też oszukuje procentowo. Przy 140 jest jakieś 133 na 205/55/R16.
Na 195/65/R15 jest tylko 3mm różnicy na średnicy więc błąd jest zbliżony.
Ale już przy 210 na liczniku jest 200 na GPS. Nawet niecałe 200. Przy czym nie ma co zakładać liniowego błędu.


2pac napisał/a:
tylko wątpię, że mniej niż 1% ludzi bierze ten fakt pod uwagę wyliczając spalanie...


Dokładnie. Potem np zimą mają mniejsze spalanie, ale nie biorą pod uwagi mniejszych kół. Jak się przesiadłem z 14cali na 16 to spalanie minimalnie wzrosło, ale po przeliczeniu wychodziło tak samo.
Ja np podaję spalanie dla przebiegu z GPS bo tak skalibrowałem UKP. Gdybym podawał z licznika to byłoby mniejsze.

Anonymous - 12-12-2011, 23:14

Co jakieś fantazje wypisujecie. A co ma wspólnego rozmiar felgi ze spalaniem Liczy się średnica zwnętrzna opony i jej szerokość !!!
Licznik w każdym samochodzie zawyża jest to normalne by ktoś czasem nie wpadł na głupi pomysł oskarżenia koncernu samochodowego np o to że złapał mandat a przecież wg licznika jechał dobrze.

Owczar - 12-12-2011, 23:17

cerber napisał/a:
Co jakieś fantazje wypisujecie. A co ma wspólnego rozmiar felgi ze spalaniem Liczy się średnica zwnętrzna opony i jej szerokość !!!


A to rozumiem, że średnica felgi nie ma wpływu na średnicę opony? :) Nikt przecież nie pisze, że to nienormalne, że zawyża.

robertdg - 13-12-2011, 08:16

cerber napisał/a:
Licznik w każdym samochodzie zawyża jest to normalne by ktoś czasem nie wpadł na głupi pomysł oskarżenia koncernu samochodowego np o to że złapał mandat a przecież wg licznika jechał dobrze.
Licznik w samochodzie to urządzenie typu wskazomierz a nie urządzenie pomiarowe, z tym mandatem to jakaś imaginacja, kiedyś chodziły jeszcze opowieści tego typu, że celowo zawyża się wskazania liczników co by dumniej właściciel jeździł, lepsze Vmax, mniejsze spalanie, etc.
Tomek - 13-12-2011, 08:24

cerber napisał/a:

Licznik w każdym samochodzie zawyża jest to normalne by ktoś czasem nie wpadł na głupi pomysł oskarżenia koncernu samochodowego np o to że złapał mandat a przecież wg licznika jechał dobrze.


jakby to była prawda, to zawsze dobierzesz tak koła, żeby Ci zawyżał

polaff - 13-12-2011, 08:36

tomek84 napisał/a:
jakby to była prawda, to zawsze dobierzesz tak koła, żeby Ci zawyżał

ja w pajero mam założone 33cale - fabrycznie było 29. efekt jest taki, że przy licznikowym 80km/h gps pokazuje ~ 100km/h więc w takim przypadku można by się z policją kłócić.

Tomek - 13-12-2011, 08:41

polaff napisał/a:
w takim przypadku można by się z policją kłócić.


nie sądzę
bo Ty masz jechać poniżej danej prędkości, a nie masz widzieć na liczniku mniej niż ograniczenie
idąc dalej twoim tokiem, to jeździłem kiedyś takim motorem, który zaniżał zawsze o równe 20km, w całym zakresie, wtedy też mógłbym się z nimi kłócić, że przecież pokazywał mi np. 55

2pac - 13-12-2011, 08:53

szukając odpowiedzi na pytanie czy lepiej mieć większe, czy mniejsze koła (mówię o średnicy) znalazłem artykuł: http://www.opony.com.pl/a...paliwa/?id=1145

1. Im mniejsza masa opony tym mniejsze spalanie, mniejsza masa którą musimy rozpędzić, identyczny wpływ na przyspieszanie i spalanie mają felgi.
2. Im większa średnica zewnętrzna opony tym mniejsze opory toczenia - wynika to z tego, że uginanie opony przy wchodzeniu na powierzchnię kontaktu i przy jej opuszczaniu jest mniej intensywne, gdy promień opony jest większy. Wzrost średnicy opony o 1 centymetr przekłada się średnio na zmniejszenie oporów toczenia o około 1%. Ale to już gdy się rozpędziliśmy, bo wg. mnie mniej energii trzeba włożyć do rozpędzania na mniejszych kołach.
3. Opona o niskim profilu ze względu na swoją sztywność i w konsekwencji małe straty energii, charakteryzować się będzie również małymi oporami toczenia - patrz. pkt. 2
4. Szerokość opony jest związana z oporami aerodynamicznymi. Zmniejszenie szerokości opony o 1 centymetr powoduje zmniejszenie współczynnika oporu aerodynamicznego o około 1,5%.
5. Im wyższa jest temperatura otoczenia, tym mniejsze są opory toczenia. - po pierwsze jest to związane optymalnymi temperaturami pracy materiałów składowych opony, a po drugie z faktem, że wraz ze wzrostem temperatury wzrasta ciśnienie wewnątrz opony. W takich warunkach opona szybciej osiągnie optymalne ciśnienie i temperaturę pracy.
O tym nie trzeba nikomu wspominać, ale dodam:
6. Opory toczenia znacznie wzrastają wraz ze spadkiem ciśnienia wewnętrznego w oponie - ciśnienie niższe o 0,3 bara to wzrost oporów toczenia o 6%. Zaś ciśnienie za niskie o 1 bar to już 30% większe opory toczenia, co przekłada się na kilkuprocentowy wzrost zużycia paliwa.

Wzrost porów toczenia o 30%, nie zwiększa spalania o 30%...

Idealny rozmiar opony do Galanta z uwzględnieniem artykułu:
165/35R21

polaff - 13-12-2011, 08:56

Jestem przekonany, że jeśli sprawa trafiła by do sądu i został by powołany biegły, ktory wykonał by ekspertyzę auta to są duże szanse na wygraną.

kiedyś na krajowej jedynce (E75) między włocławkiem a toruniem zarząd dróg poustawiał komiczne moim zdanie połączenie znaków: wyboje ograniczenie do 70km/h i tabliczkę dystansową 20km. Zatrzymał mnie patrol z kamerą jakieś 10km za znakiem ( już po kilku skrzyżowaniach) gdy jechałem z prędkością 92km/h. Chcieli mi dać mandat za przekroczenie prędkości. Kazałem im pisać zaproszenie do sądu bo było skrzyżowanie i znak zakazu już nie obowiązuje. Oni mi na to, że była tabliczka dystansowa z info do kiedy obowiązuje znak - na pytanie skąd mam wiedzieć, że już przejechałem 20km bo przecież licznik przebiegu pojazdu nie podlega legalizacji i jest tylko orientacyjnym źródlem informacji panowie skończyli dalsze dyskusje i czym prędzej udali się w poszukiwanie kolejnych łosi, co dyskutować się boją...

2pac - 13-12-2011, 09:00

polaff napisał/a:
tomek84 napisał/a:
jakby to była prawda, to zawsze dobierzesz tak koła, żeby Ci zawyżał

ja w pajero mam założone 33cale - fabrycznie było 29. efekt jest taki, że przy licznikowym 80km/h gps pokazuje ~ 100km/h więc w takim przypadku można by się z policją kłócić.


http://forum.mitsumaniaki...p=960733#960733
w razie wypadku, zapomnij o wypłaceniu pieniędzy z AC, w przypadku nowych opon problem z reklamacją

Tomek - 13-12-2011, 09:04

polaff napisał/a:

Jestem przekonany, że jeśli sprawa trafiła by do sądu i został by powołany biegły, ktory wykonał by ekspertyzę auta to są duże szanse na wygraną.


w takim razie próbuj
ja wiem, że przegrasz
masz za duże koła na własne życzenie i odpowiedzialność, nie zwalnia cię to z obowiązku dostosowania się do przepisów

polaff napisał/a:
komiczne moim zdanie połączenie znaków: wyboje ograniczenie do 70km/h i tabliczkę dystansową 20km.


nie komiczne, a głupie i bez zastosowania w praktyce
"znaki dystansowe" stosuje sie tylko do znaków ostrzegawczych
i tutaj miałeś racje, ale nie musiałeś podpierać się kwestią drogomierza, a właśnie obecnością skrzyżowania

polaff - 13-12-2011, 09:06

problem jest innej natury ja mam tą rzeźbę bieżnika:
http://m-hurt.kei.pl/fotki/2_of_img_7699.jpg

niestety nie ma ona homologacji na drogi publiczne ze względu na nadmierny hałas. Jednakże funkcjonariusze o tym nie wiedzą i jedyne co robią na kontrolach drogowych to żartują, że zabiorą dowód za "łyse" opony. Kiedyś mnie ściągneli na pas zielenie by się pośmiać, że mam opony od traktora - oczywiście zaczęło się od gadki, że dowód zabierają za zbyt niski bieżnik :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group