To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Rekin Seichan

_Slawek_ - 10-10-2012, 00:30

sveno napisał/a:
Ostatnio zrobiłem mały test: A4 z Krakowa do Szarowa, 120km/h zapinam tempomat, zeruje ekran tripu w UKP, no i po 18km wynik:


Prawie 10,5l/100km :?: Przerażające :? Może to po części dlatego, że na tempomacie? Bo jeśli teren jest dosyć nierówny to tempomat wydaje się wręcz przeciwieństwem ecodrivingu ;) Jak w końcu powstanie ekspresówka Lublin - Wawa to nam statystyki spalania popsuje, bo przy średniej 80-100km/h udawało się poza szczytem zejść tym smokiem do magicznych ~7l/100km :)

A z aktualności:
1. Rekin dostał pierwszy raz od zakupu w 2009 nowy komplet tarcz i klocków na przód i tył. Zestaw budżetowy, a hamuje nieporównywalnie lepiej, więc aż boję się pomyśleć co tam wcześniej musiało siedzieć, bo nie wierzę, że sama wymiana płynu by zdziałała aż takie cuda.
2. Wprawdzie nie potrzebował nowego aku, ale dostał, bo w potrzebie był złomek. Już tłumaczę, złomek miał problemy z kręceniem rozrusznikiem już przy +8st. ale nie było sensu inwestować w nowy aku dla niego, skoro już drugi rok oddajemy go na złom ;)
Zatem rekin dostał centrę futurę 64Ah/640A, a złomek w spadku jakąś starą vartę 70Ah i kręci teraz jak oszalały :)
3. A na zimę w miejsce wysłużonych już 2xConti TS810 205/60R15 rekin dostał 2xConti TS850 195/65R15, a na tył powędrują po 2 sezonach z przodu nokiany 205/60R15. Wiem, że teraz przeważa opinia o zakładaniu lepszych opon na tył, ale przy 90% jazdy po mieście bardziej praktyczna wydaje się jednak możliwość sprawnego ruszania pod górę czy po prostu zaparkowania samochodu.
4. Rdza chrupie maskę coraz bardziej :shock: więc pewnie na wiosnę wskoczy nowa maska... dopasowana do felg :D

inq - 10-10-2012, 07:56

_Slawek_ napisał/a:
3. A na zimę w miejsce wysłużonych już 2xConti TS810 205/60R15 rekin dostał 2xConti TS850 195/65R15, a na tył powędrują po 2 sezonach z przodu nokiany 205/60R15. Wiem, że teraz przeważa opinia o zakładaniu lepszych opon na tył, ale przy 90% jazdy po mieście bardziej praktyczna wydaje się jednak możliwość sprawnego ruszania pod górę czy po prostu zaparkowania samochodu.

Dziwna opinia. W RWD owszem, ale tutaj? Zgadza się, że tył może uciekać, ale gdy przy dobrych oponach na tyle i tak zacznie uciekać to bez dobrego przodu można się nie wyratować. Najlepiej to 4 nie starsze niż 2-3 lata opony z wysokim bieżnikiem bo starsze mocno tracą swoje właściowści. Letnie OK, ale zimówki to nawet z klasy premium max 3 lata kleją. Ja zawsze miałem i mam lepsze opony na napędzanej osi. Druga sprawa to jak napisałeś ruszanie, ale i hamowanie potrzebuje przyczepności z przodu.

PS. Wasz Rekin wyposażony jest teraz w czarny felunek i siódemkową rejestracje?

Krzyzak - 10-10-2012, 08:16

_Slawek_ napisał/a:
Rdza chrupie maskę coraz bardziej
u mnie maska przypudrowana, ale jak ją podnoszę, to słyszę, jak się coś przesypuje w środku :)
robertdg - 10-10-2012, 08:51

inq napisał/a:
Dziwna opinia. W RWD owszem, ale tutaj? Zgadza się, że tył może uciekać, ale gdy przy dobrych oponach na tyle i tak zacznie uciekać to bez dobrego przodu można się nie wyratować.
Opinia ze szkół doskonalenia techniki jazdy, w skrócie, na śliskiej nawierzchni podczas mocnego hamowania, przy słabych oponach z tyłu, tył wyprzedza przód i nawet przednie opony nic Ci nie dadzą, a jak wylądujesz bokiem na drzewie to jest tragedia, lepiej utrzymać tor jazdy i rozwalić strategicznie przód :P
inq - 10-10-2012, 10:21

Tutaj kłaniają się jeszcze równo sprawne hamulce, zawieszenie itd. Nie można wszystkiego zganiać na opony. Przy mocnym hamowaniu na śliskiej nawierzchni to nawet nówki-sztuki za 1000PLN sztuka nic Ci nie pomogą. Jeśli z przodu masz nowe, a z tyłu 2-3 letnie z 6mm bieżnikiem to nic takiego nie powinno się wydarzyć. Zgodzę się jeśli na tyle są łyse starocie, ale w przypadku jw nie będzia kłopota.
sveno - 10-10-2012, 12:06

Cytat:
Prawie 10,5l/100km :?: Przerażające :?

Zapomniałem dodać że to spalanie LPG, więc paliwa jakieś 15% mniej by wziął :)

Cytat:
Może to po części dlatego, że na tempomacie? Bo jeśli teren jest dosyć nierówny to tempomat wydaje się wręcz przeciwieństwem ecodrivingu ;)


Dokładnie, ale nie da się bardziej obiektywnie tego testu zrobić, jak wspomnialem następnym razem V=140km/h a w drodze powrotnej V=100km/h :)

Co do opon, to pierwszy raz słyszę, żeby lepsze zakładać na tył i nie ważne jest z których kół auto się odpycha, a w przypadku przedniego napędu to tym bardziej.

inq - 10-10-2012, 12:31

sveno napisał/a:
nie ważne jest z których kół auto się odpycha

Oj ważne i to bardzo.

Seichan - 10-10-2012, 12:51

inq napisał/a:
PS. Wasz Rekin wyposażony jest teraz w czarny felunek i siódemkową rejestracje?

Felgi są pomarańczowe ;)

inq - 10-10-2012, 13:02

No to nie widziałem jeszcze na mieście :cry: Ostatnio często - gęsto widuję fioletowe kombi z czarnymi felgami i LU 7777N.
Seichan - 10-10-2012, 13:11

Rekin jest granatowy i ma pomarańczowe felgi. Także na pewno rzuciłby Ci się w oczy ;)

A swoją drogą zapraszam w najbliższą niedzielę na spot - na pewno będziesz mógł go zobaczyć ;)

inq - 10-10-2012, 13:30

Granatowy czy fioletowy - dla mnie to nie ma różnicy :)

W niedziele jestem caly dzień w pracy niestety, ale następnym razem będę się starał pojawić.

Seichan - 10-10-2012, 13:34

To może przejazdem na chwilkę zajedziesz? ;)

_Slawek_ napisał/a:
więc pewnie na wiosnę wskoczy nowa maska... dopasowana do felg :D

Zamarzyła mi się maska dopasowana do felg letnich :mrgreen:

Hmm.. problem będzie przy zmianie kółek na zimowe. Druga maska? :badgrin:

sveno - 10-10-2012, 14:00

Cytat:
Oj ważne i to bardzo.


Więc twierdzisz że do RWD lepsze opony założysz na tył bo ta os pcha?
Nie wiem jak Ty ale ja tam wole żeby mi się auto lepiej zatrzymywało niż przyspieszało.
A co do wyprzedzania przodu tyłem podczas hamowania to od czego jest ABS? Zresztą poślizgi nadsterowne znacznie łatwiej opanować niż podsterowne prawda?

inq - 10-10-2012, 14:02

Akurat w niedzielę jestem w mojej pełnoetatowej pracy i nie jest ona mobilna, a wręcz statyczna do bólu.

Seichan napisał/a:
Zamarzyła mi się maska dopasowana do felg letnich

Hmm.. problem będzie przy zmianie kółek na zimowe. Druga maska?

Jak nie kupicie maski w kolorze to może właśnie warto na lato okleić pomarańczą? Do tego dach i na pewno każdy się obejrzy. Później folia do kosza i malowanie w kolor na zimę. Zawsze to kilka miesięcy frajdy... Jak coś mam gościa, który by to po taniości zrobił.

sveno napisał/a:
Więc twierdzisz że do RWD lepsze opony założysz na tył bo ta os pcha?
Nie wiem jak Ty ale ja tam wole żeby mi się auto lepiej zatrzymywało niż przyspieszało.
A co do wyprzedzania przodu tyłem podczas hamowania to od czego jest ABS? Zresztą poślizgi nadsterowne znacznie łatwiej opanować niż podsterowne prawda?

Tak, do RWD założę lepsze opony na tył. Ja cały czas zakładam, że te gorsze opony są łysawe. Jeśli lepsze są nowe, a gorsze po jednym sezonie to nie będzie różnicy. Przy drastycznej różnicy jak pisałem, lepsze na napędzaną oś.

sveno - 10-10-2012, 14:27

Przepraszam za OT ale muszę.
inq napisał/a:
lepsze na napędzaną oś.
dlaczego? Czy do AWD też założysz lepsze na tył?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group