[02-06]Lancer CS0 - jaki olej wlac??
remi - 19-10-2017, 23:11
p03 napisał/a: |
Dopiero raz wymieniałem, niedaleko po, zakładałem gaz. Do około 8tyś. olej był czyściutki. Rzekomy przebieg stokilkanaście tyś. Pierwsza wymiana Motul X-Clean FE 8100 5W30. Co teraz wlać i czy płukankę zastosować? |
Nie znam tego oleju, ale to, że był czyściutki nie oznacza wcale, że jest dobry (nie twierdzę, że nie jest). Olej ma między innymi za zadanie podczas pracy silnika wychwytywać całą masę związków, przez co robi się ciemny. Więc "syf" w oleju jest jak najbardziej porządany....oczywiście w granicach zdrowego rozsądku i pewnie jeszcze w granicy normy.
mani3kmzks - 08-02-2018, 21:06
Zalewał ktoś ori olej mitsubishi tzw diamond ? lub eneos/mitasu japan?
jakiego filtra używacie bo widzę że ori nie taki drogi, jak z jakością ?
druga sprawa
cóż co myślicie o takowym filtrze oleju simota, czy faktycznie może mieć takie właściwości
cyt. Cytat: | "Filtry oleju firmy Simota posiadają magnesy, które znacznie lepiej zatrzymują najmniejsze cząsteczki metalu. Dzięki spiralnej konstrukcji wnętrza zwiększają ciśnienie oleju w układzie. Wewnętrzna stalowa siatka znajdująca się w filtrze, gwarantuje długą żywotność, obniża temperaturę oleju, a tym samym nieznacznie zwiększa moc" | :
jak to się ma do oem filtra mitsubishi. lepszy /gorszy i czy uzywał ktoś tego białego k&n?
http://allegro.pl/filtr-o...7129494503.html
http://allegro.pl/oe-mits...6868920827.html
http://allegro.pl/filtr-o...7041657346.html
p03 - 06-02-2019, 09:39
Będę sam zmieniał olej silnikowy. Do tej pory robił to warsztat. Potrzebna będzie uszczelka miedziana lub aluminiowa 14mm pod śrubę. Sam korek-śrubę też trzeba zmieniać?
plecho1 - 06-02-2019, 10:28
W żadnym autku jakie miałem (a jeżdżę autami od około 1999r) nie zmieniałem nigdy ani korka ani uszczelki tego korka i nigdy nie miałem żadnych z tym problemów, żadnych wycieków. Moim zdaniem jest to zbędny zabieg aczkolwiek nie jest jakiś drogi więc jak ma to Ci poprawić samopoczucie to jak najbardziej zmieniaj
mkm - 06-02-2019, 18:37
plecho1, ja też, ale... przekonałem się, że lepiej wydać kilka złotych na uszczelkę niż męczyć otwór w misce. Na nowej uszczelce dokręcasz z czuciem i jest szczelnie. Bez nowej za każdym razem dokręcasz coraz mocniej.
W ASO polecają wymianę korka co 2-3 wymiany oleju i to ma sens, bo możliwość uszkodzenia gniazda/gwintu w misce minimalizujesz sobie praktycznie do zera.
p03 napisał/a: | Będę sam zmieniał olej silnikowy. Do tej pory robił to warsztat. Potrzebna będzie uszczelka miedziana lub aluminiowa 14mm pod śrubę. Sam korek-śrubę też trzeba zmieniać? |
Uszczelkę sobie kup w ASO - chyba 8zł.
Sam korek w zależności od stanu korka - jak mocno zmęczony to możesz zmienić, będziesz miał na lata spokój - oryginał nie jest drogi.
plecho1 - 06-02-2019, 18:46
Nigdy nie dokręcałem jakoś strasznie mocno, przeważnie zawsze kluczem oczkowym lub nasadowym z krótkim pokrętłem i takim też odkręcałem, zawsze z wyczuciem a nie tak by się podkładka rozjechała. Jak są równe obydwie powierzchnie czyli gniazda w misce i korka to nie trzeba mocno dokręcać by było szczelnie. Czasem spotkałem się z kompletnie rozplaszczoną podkładką i taką należy wymienić ale przy odpowiednim dokręcaniu bardzo trudno jest uszkodzić uszczelkę a korek to już w ogóle trzeba być wyjątkowym artystą
mkm - 06-02-2019, 18:59
plecho1, oryginał jest aluminiowy i "dmuchany" - jednorazówka.
plecho1 - 06-02-2019, 19:21
Jeśli amelinium a nie miedź to jednak inna sytuacja
filipdm - 05-06-2020, 12:06
Witam,
Jestem od lutego posiadaczem Lancera 1.6 4g18 Kombi-sport. Rocznik 2007, przebieg 195.000 km
Niestety silnik bierze olej koło 06-07l/1000km. Olej to Valvoline Maxlife 5W40.
W czerwcu mija rok od wymiany i zastanawiam się czy nie spróbować innego. Cudów się nie spodziewam, ale na remont środków nie mam.
Myślę o Liqui Moly MoS2 - leichtlauf 10w40, olej z dwusiarczkiem molibdenu.
https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-mos2-leichtlauf-10w40-5l-2184-8711852149
Mógłbym też zostać Valvoline Maxlife 5W40 i spróbować dodać teraz samego dwusiarczku molibdenu i zobaczę czy to coś zmieni?
https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-dwusiarczek-molibdenu-mos2-300-ml-9105690447
Z góry dzięki za pomoc i rady
Bizi78 - 05-06-2020, 12:13
filipdm, spróbować z innym olejem zawsze możesz, choć cudów bym się nie spodziewał .
Prawdopodobnie tylko wymiana pierścieni pomoże, co niestety wiąże się ze sporymi kosztami .
krzychu - 05-06-2020, 14:03
filipdm napisał/a: | Mógłbym też zostać Valvoline Maxlife 5W40 |
Raczej Maxlife 10W40 można próbować, ale nie ma się co spodziewać cudów.
Bizi78 napisał/a: |
Prawdopodobnie tylko wymiana pierścieni pomoże, co niestety wiąże się ze sporymi kosztami . |
Jakoś nie śledziłem problemy z 1,6 ale podejrzenia nie padały na uszczelniania zaworów?
Janq - 05-06-2020, 23:49
Filipdm, Valvo Maxlife w moim przekonaniu to jest tylko chwyt reklamowy. Jak chcesz spróbować czegoś innego to Elf Evolution 900SX 5W40, Shell, Gulf możesz spróbować. Przejście na 10W40 raczej nic nie zmieni. Przy wymianie oleju zrób płukankę i zalej 5W40
Wymiana pierścieni, jak sam robisz to ok 240zł za pierścienie, UPG - koło 100zł myślę, śruby głowicy koło 130zł (chyba), honownica 30zł, uszczelka pod kolektor wydechowy ze 30zł, silikon Reinz - 25-30zł - to jest kosztorys jak robisz sam i bez robienia głowicy. Jak będziesz robił głowicę to z 80zł na uszczelniacze i z 60zł na patyczki i pasty do docierania zaworów.
Krzychu, przy tej ilości palonego oleju, to nie są to uszczelniacze zaworowe, to już są pierścienie.
filipdm - 06-06-2020, 11:20
Dzięki za odpowiedzi.
Sam niestety w aucie ja nic nie zrobię z wyjątkiem żarówek i tankowania .
Myślałem o tym Liqui Moly MoS2 - leichtlauf 10w40 ze względu na dwusiarczek molibdenu. Niby spalanie oleju mogłoby być mniejsze.
kuba!!! - 06-06-2020, 16:17
Witam
co do oleju to ostatnio do lancera 4g18 lałem specol 5w40 A3/B3 cena 55zł za 4L, silnik pracuje dobrze, nic sie nie zmieniło, wcześniej zrób płukankę.
Do oleju możesz dodać xado 1 stage, w oplu vectra b miałem problem z poborem oleju i wyciekami ok 4L na 10000km. Po dodaniu tego specyfiku ubytki oleju spadły o ok połowę i przestał dymić.
pozdrawiam
filipdm - 09-06-2020, 11:21
Chyba spróbuję Elf Evolution 900SXR 5W40. Znacie może jakieś pewne źródło z allegro gdzie go można zakupić?
https://allegro.pl/oferta/elf-evolution-900-sxr-5w40-5l-prosto-z-niemiec-7124087422 od "kolegaberlin" z niemieckiej dystrybucji
https://allegro.pl/oferta/elf-evolution-900-sxr-5w40-5l-8711858547 tu kupowałem wcześniej Valvo
Płukanka LM engine-flush będzie ok? https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-engine-flush-plukanka-do-silnika-300ml-7121732340 Można bezpiecznie wlać?
Generalnie poprzedni właściciel lał Valvo Maxlife 5W40 i mu niby nie brał oleju, ale miał go dość krótko z 8 tyś km. Czyli na pewno był raz zalany Valvo + moje dolewki. Co było wcześniej to już nie wiadomo.
Potem może pokombinuję z tym xado.
Z góry dzięki
Pozdrawiam
[ Dodano: 10-06-2020, 11:54 ]
Tak trochę kombinuję i myślę jeszcze o Motul 8100 X-CESS 5W40
https://allegro.pl/oferta/olej-motul-8100-x-cess-5w40-5l-prosto-z-niemiec-7133419648
lub
MEGUIN Megol Ultra Performance Longlife 5W40
https://allegro.pl/oferta/meguin-megol-ultra-performance-longlife-5w40-5l-7820121577
Oba z Niemiec. Co myślicie? Mechanik sugerował mi Motul spróbować.
|
|
|