To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Sigma 24v

mazda10000 - 19-04-2014, 16:55

Na razie Sigma ma problemy z elektryką silnika ( nie odpala, jeszcze nie wiem z jakiego powodu ), a ja mam problemy z licencjatem i cierpię na brak czasu, jak tylko ją uruchomię to od od razu ;)
mazda10000 - 29-04-2014, 23:36

Dzisiaj zakładałem felgi od 3000gt, te w które wejdą zaciski 4tłoczkowe (16" et46 8,5" ) o ile z przodu leżą całkiem dobrze, choć do amora jest z 10mm, to z tyłu 5 mm brakuje, bo felga ociera o wahacz, a właściwie ociera sam ciężarek trzeba będzie jakiś dystans skołować... ale o ile dobrze zauważyłem, to wszystkie poduszki w amortyzatorach od ECSu są całe i wyglądają całkiem przyzwoicie, w ogóle powiem Wam, że cholernie się cieszę przy każdej okazji grzebania przy nowej Sigmie, we wcześniejszych Sigmach, jak się za jedno zabierałem to przy okazji odkrywałem 5 interwncji druciarzy i 3 rzeczy które jeszcze trzeba zrobić nawet samo to, że z tyłu osłony tarcz nie są zgniłe, właściwie pierwszy raz na żywo widzę osłony tarcz... jutro robię nawierty pod wtryskiwacze LPG i będę składał wszystko w całość, o ile zdążę.
VirMan - 29-04-2014, 23:40

mazda10000 GO!! 8) :!: obejrzymy ;)
mazda10000 - 30-04-2014, 20:34

Dzisiaj udało się nawiercić kolektor i założyłem 2 wtryskiwacze
https://plus.google.com/photos/101589188283271298340/albums/6008154835381194065?authkey=COOy28Tt3Mzp6QE
Dodatkowo odkryłem, że wtryskiwacze są od 12v... gość coś wspominał, że Kosior podmieniał wtryskiwacze... jak można naprawiać auto i przy okazji poplątać kable zapłonowe i dodatkowo włożyć wtryskiwacze nie takie jak trzeba, na szczęście właściwe wtryskiwacze są w bagażniku

mazda10000 - 04-05-2014, 21:12

Mam problemy z montażem LPG, Keihiny się nie bardzo mieszczą pod kolektorem, jedyna nadzieja w innych adapterach, ale to sprawdzę dopiero jak wrócę do domu w czerwcu - 11 gram dyplom i już z wyższym wykształceniem zabiorę się do grzebania :D Na razie jedyną dokończoną moją modyfikacją było wstawienie zegarka od japońskiej wersji
https://plus.google.com/photos/101589188283271298340/albums/6009649683041307329?authkey=CLWCzPKqjKqzCQ

angelos - 06-05-2014, 20:18

mazda10000 napisał/a:
Mam problemy z montażem LPG, Keihiny się nie bardzo mieszczą pod kolektorem, jedyna nadzieja w innych adapterach, ale to sprawdzę dopiero jak wrócę do domu w czerwcu - 11 gram dyplom i już z wyższym wykształceniem zabiorę się do grzebania :D Na razie jedyną dokończoną moją modyfikacją było wstawienie zegarka od japońskiej wersji
https://plus.google.com/photos/101589188283271298340/albums/6009649683041307329?authkey=CLWCzPKqjKqzCQ

Keihiny jak i hany mogą się nie zmieścić, chociaż może z adapterami T wejdą, jak sie odpowiednio popieści. :D Daj znać czy się udało

mazda10000 - 07-05-2014, 23:26

No niestety, nie ma możliwości zamontowania Keihinów starego typu na adapterach - te które próbowałem założyć nie nadają się do współpracy z Keihinami. Także wtryski na razie są na sprzedaż, a w ich miejsce trafią Keihiny w nowej odsłonie, które mogą być montowane na adapterach, albo ew. założę Hany. A gdyby nie udało się sprzedać wtrysków, to zamontuję je w listwach, na dłuższych wężykach, aczkolwiek wolałbym tego uniknąć, bo mam takie zboczenie, że jeżeli już się czegoś w aucie tykam, to musi być możliwie najlepiej
mazda10000 - 02-07-2014, 09:17

Raport z wczoraj :
- ogarnięta instalacja elektryczna, po starej instalacji LPG, na razie zlutowałem fabryczną instalację, a LPG wepnę tak, żeby to jakoś estetyczniej wyglądało, bo gaziarze wpinali się tak, żeby im wygodnie było ( prawie przy samych wtryskiwaczach ), a estetyką zbędnie sobie d**y nie zawracali
- dzięki poradom kolegi pawel216 z lpg-forum.pl udało się wcisnąć wtryski pod kolektor( trochę spiłowałem wkrętki i rozwierciłem adaptery kątowe). Jeszcze nie złożyłem dolotu, a to w związku z tym, że zastanawiam się nad umiejscowieniem reduktora i tu moje pytanie do Sigmowiczów - gdzie macie zamontowane u siebie to ustrojstwo? W starej instalacji siedział w okolicach akumulatora, ale nie widzi mi się to rozwiązanie, bo węże wychodzą długaśne wprowadzają i ogólny rozgardiasz.

wojtas - 02-07-2014, 10:23

Jeśli nie masz zaworów od ecs, to moim zdaniem idealne miejsce.
mazda10000 - 02-07-2014, 11:57

A no właśnie mam
wojtas - 02-07-2014, 13:01

To może spróbuj pod zaworami nad skrzynią.
mazda10000 - 09-07-2014, 18:44

Ostatnie parę dni byłem trochę zajęty, dzisiaj znów parę godzin poświęciłem Sigmie - jako, że własnoręczna przeróbka wkrętek w kolektor mnie nie do końca zadowalała, zakupiłem nowy komplet i zawiozłem je do tokarza - niech on się męczy. Zrobiłem za to wiązkę do czujnika temperatury w zderzaku, która potrzebna jest do klimy z ekranikiem, a taką zakładam do siebie, czujnik kupiłem od Górka, w miejscu gdzie chcę go zamontować, blaszka mocująca wymagała spiłowania, no i co się z tym wiąże zabezpieczenia antykorozyjnego - i tu przyjemny akcent - gość u którego robię piaskowanie i malowanie proszkowe( http://piaskowanie.szczecin.pl/), zrobił mi to gratis, może się nie narobił przy tym, ale szczotką drucianą to bym to pogiął, a rdza i tak by tam siedziała. Tak to wygląda:
https://plus.google.com/photos/101589188283271298340/albums/6034102069902324609?authkey=CJC11tbytomRxwE
Przy okazji przymierzania czujnika do zderzaka, zauważyłem, że wzmocnienia są mocno nadgryzione, czy trapi to wszystkie Sigmy, czy można dostać wzmocnienia zderzaka które są pozbawione rudego?

mazda10000 - 25-07-2014, 21:07

Chciałbym wreszcie napisać, że auto odpaliło, ale jeszcze nie dziś - przez parę dni przerabiałem wkrętki gazowe w kolektor, takie z gwintem M8 ( trzeba było je skrócić, bo wcześniej wspomniane wtryskiwacze się nie mieszczą pod kolektorem dolotowym- zostały skrócone o 8mm i został zrobiony nowy kołnierz, który zapobiegnie ześlizgiwaniu się wężyka), parę dni temu już bym poskładał dolot w całość, gdyby nie fakt że jakaś tęga głowa postanowiła, że wkrętki mają gwint M8x1,0, zamiast standardowego m8x1,25... parę godzin temu wreszcie dostałem odpowiednie gwintowniki i wkrętki trafiły na swoje miejsce. Na razie przegrywam walkę ze swapem klimatyzacji, ( za który się zabrałem z braku gwintowników potrzebnych do dolotu ) prawdopodobnie trochę zbyt brutalnie się z nią obchodziłem przy przekładaniu pinów do starych kostek i po złożeniu w całość wszystkiego tak jak trzeba nie działał wyświetlacz klimy, także jeżeli ktoś z Was ma zbędną wiązkę klimy z ekranikiem, chętnie przygarnę

https://plus.google.com/photos/101589188283271298340/albums/6040079732596651969?authkey=CIyO9OKM1veU8AE

mazda10000 - 27-07-2014, 22:56

Było już blisko, ale jeszcze nie dziś - nie miałem na działce odkurzacza, a jakieś farfocle mi powpadały do kanałów dolotowych w tylnej głowicy i postanowiłem poczekać jeszcze ten jeden dzień, ale za to spasowałem wtryskiwacze i teraz będzie już z górki... mam nadzieję ;)

https://plus.google.com/photos/101589188283271298340/albums/6040845762475651393?authkey=CK_YwbHkzcbc7gE

mazda10000 - 29-07-2014, 22:17

Poskładałem dzisiaj silnik w całość - przekręcam stacyjką - nic nawet nie kręci, wymontowałem z bordowej stacyjkę: kręci, po krótkiej chwili załapał i zaczął tłuc, nie wiem jeszcze czy zawory są przestawione ( raczej to wykluczam, bo stukot też by się pojawił przy kręceniu rozrusznikiem ) czy to kwestia panewek. Sam chciałbym siebie w tym momencie zobaczyć - liczyłem, że za chwile usłyszę aksamitny dźwięk V6tki, a tu taka kiszka... no ale może to i na dobre wyjdzie - swój silnik z bordowej mam pewny, jutro przejrzę skrzynię ze srebrnej to za jednym razem bym założył manuala ;) Do Szczecinian - jeżeli ma ktoś dostęp, albo wie gdzie można pożyczyć podnośnik do silników, będę wdzięczny.
Dziękuję dobranoc



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group