[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jakie Świece zapłonowe?
fredfm - 05-03-2011, 15:23
Koledzy zamontowałem w swoim miśku świece IK22 i kable NGK. Miałem nadzieję że zniknie problem delikatnych drgań na wolnych obrotach.. Jednak jak to z nadzieją bywa.. nie udało się. Auto zdecydowanie lepiej się zbiera, silnik stał się jakby elastyczniejszy jednak nadal są drgania. Powiedzcie co to może być, gdzie szukać problemu. Czy to może być cewka, a jeżeli tak to czy w niej coś się zużywa, coś się wymienia co jakiś czas??
m6riano - 05-03-2011, 15:34
Temat poruszany już nie raz....wymień fajki...wymiana samych przewodów to tylko połowa sukcesu.
http://allegro.pl/listing...category=0&sg=0
wiem że można znaleźć jeszcze taniej.
fredfm - 05-03-2011, 16:01
fajki w 2,5 V6 są zintegrowane z przewodami.. więc chyba jednak nie to..
m6riano - 05-03-2011, 16:09
sorry nie zauważyłem
Hugo - 05-03-2011, 16:43
m6riano, fredfm ma Galanta z silnikiem 2.5, więc po co mu fajki od silnika 2.0?
m6riano - 05-03-2011, 17:44
Przecież mówie że nie zauważyłem...
nerus - 05-03-2011, 19:25
malina_drizzt napisał/a: | A sprawdził to ktoś w praktyce?
To znaczy czy przejechał ktoś 90-100 tys. albo więcej na świecach PK, IK, VK? |
ja posłuchałem jeden czas rady swinks_UK fakt,ze proponowal je innemu koledze,
ale myśl o odkręcaniu kolektora po przejechaniu iluś tysięcy km.skłoniła mnie do zastosowania VK22
swinks_UK napisał/a: | potrzebujesz świece 0.8mm do gazu, to kup Denso Iridium Tough VK22 |
zrobiłem jak do tej pory na lpg bez zauważalnych zmian 47tys. i myślę,ze podwoję tą liczbę
dodam,że kuzyn mój w accordzie zrobił na VK22 ponad 70tys.(a ile faktycznie mają to niewiem,bo montował je poprzedni własciciel) a kuzyn nadal jeżdzi i chwali sobie
jaker - 07-03-2011, 14:58
Stworzyłem podobny temat na lpg-forum.pl mając nadzieję, że tam dostanę jednoznaczną odpowiedź. Niestety zawiodłem się, bo opinie są skrajnie różne. Jeśli komuś to pomoże to zamieszczam linka http://lpg-forum.pl/viewt...3b566b1d0ea46af
swinks_UK - 07-03-2011, 23:24
Jaker, dzięki. Poczytałem sobie te opinie.
Cóż, za ciebie nikt nie podejmie decyzji, musisz sam ja podjąć. Jak sam widzisz tych opini jest jak dziur w pewnej części ciała, każdy ma własną.
Jednak zauważ:
1. Nie zmieniać świec, zostawić fabryczne bo:
- u mnie jest OK
- fabryka tak zaprojektowała
2. Zmieniać (modyfikować) bo:
- jest inna oporność mieszanki lpg niż benzyny
- jest inna temperatura i przebieg spalania mieszanki lpg niż benzyny
Tak jak napisał ktoś na tamtym forum: "skąd fabryka miała wiedzieć 20 lat temu, że będziesz auto gonił na lpg?".
Marcino - 09-03-2011, 10:27
Ja zamontowałem świece z mmnejszą przerwa, nie pamiatam dokałdnie jakie ale sprawdze, Japaneze mi takie sprzedał, były tansze od tych co sa originalnie montowane. jezdze na LPG, ale zadnej różnicy nie odkryłem. Ptrzejechane już chyba z 35kkm is sie nic nie dzieje. A z reszta jaki to koszt 200zł za świece raz na 3 lata..:)
Sir_Futur - 12-03-2011, 23:48
U mnie w poniedziełek będą zamontowane BERU UXT-14.
Podobno dają radę na ok. 100 000 km.
Zobaczymy...
32,00 zł za sztukę.
Anonymous - 29-03-2011, 07:51
To ja się podepnę pod temat:
Ostatnio wymieniłem świece jak i przewody (Denso + Seiwa). Wcześniej miałem problem bo jak chciałem sobie spokojnie przyspieszyć to przy ok. 1500->2000 obr/min miałem szarpnięcia. Po wymianie problem znikł. Niestety tylko na jakiś niecały 1000 km. Tak z ciekawości wczoraj wykręciłem świece - są jak nowe. Ale dziś już problem znikł i auto znów chodzi tak jak zaraz po wymianie. I tu pojawia się pytanie OCB???
Tomek - 29-03-2011, 08:01
Gaz jest??
kable nowe też mogą być wadliwe
do tego musiałbyś sprawdzić cewke, kopułkę
Anonymous - 29-03-2011, 08:07
Gaz jest, ale nie ma kopułki - są 2 fajko-cewki...
Hugo - 29-03-2011, 08:10
Nie ma kopułki aparatu zapłonowego w 2.0 16V, bo nie ma aparatu zapłonowego. Firefly wymień fajki pod cewkami zapłonowymi. Powinno pomóc. Kable zapłonowe Seiwa to syf, zmień na NGK, są tylko 2 szt. koszt ok. 100 zł.
|
|
|