Nasze Miśki - galant... czyli jak się wszedłem na minę i jak ją rozbrajam
Hugo - 18-05-2016, 16:04
To normalne z tym gwintem. A może jest jakieś pęknięcie?
awas - 06-10-2016, 13:33
Przez ostatnie miesiące nic złego się nie działo, zaczęło tylko strzelać w dolot na niskich obrotach (mam LPG) ale okazało się że zaśniedziały łączenia w fajkocewkach - przeczyściłem i jest git. Pytanie mam o co innego - czy tłumik końcowy z 2.5 będzie pasował do 2.0? Mój tłumik znowu zaczyna popierdywać a był już spawany więc czas wstawić nowy. Do 2.0 znalazłem tylko taki:
http://allegro.pl/tlumik-...5761865894.html
ale końcówkę ma tak dziwnie wygiętą do dołu jak w starych mercedesach. Macie może linki do jakichś innych pasujących tłumików?
Hugo - 06-10-2016, 15:13
awas, tłumik z 2,5 V6 pasuje do 2,0. Ten z linku jest do kombi, one miały takie końcówki.
awas - 06-10-2016, 16:04
a środkowy też jest taki sam jak w 2.5?
Hugo - 06-10-2016, 17:26
Cytat: | a środkowy też jest taki sam jak w 2.5? | Chodzi Ci o katalizator? Jeśli tak to jest inny, nie wiem jak długość, ale ma przesunięcie na łączeniu z portkami. W silnikach rzędowych (2,0 16V, 2,4 GDI i 2,0 TD) otwory na śruby są w poziomie, a w V6 są po skosie. Co do tych dwóch beczułek przed końcowym tłumikiem to są takie same z tą różnicą, ze wejścia rury są w V6 o średnicy zewnętrznej 56 mm, a rzędówki mają rurę 54 mm.
awas - 23-02-2017, 13:21
Pomocy, bo całkiem zgłupiałem. Minęło pół roku a ja jeżdżę na pierdzącym wydechu, w końcu powiedziałem basta! Na przeglądzie mechanik stwierdził, że to najprawdopodobniej końcowy tłumik do wymiany. Zacząłem szukać ale wszystkie tłumiki albo do 2.5 albo do starych 1.8 albo do kombi. Już miałem kupić jeden do mojego 2.0 ale zapytałem sprzedawcę czy to jest do kombi czy do sedana - odpowiedział że pasuje tu i tu
Proszę podeślijcie mi jakiś link z tłumikiem końcowym (może być też końcowy+środkowy) do mojego sedana 2.0 z 98r.
mkm - 24-02-2017, 03:11
awas, nowego raczej nie znajdziesz., bo w zamiennikach ich nie ma.
czy kombi i sedan mają takie same to powinien napisac posiadacz Galanta
Z doświadczenia mogę napisac, że oryginalne tłumiki wytrzymują więcej niż auto, a miejsce gdzie je szlag trafia to rury.
potwierdź na początek (na 100% a nie "najprawdopodobniej"), żre kwestia jest tłumika i obowiązkowa jest wymiana (a nie podspawanie rur lub wymiana uszczelek)
eremita - 24-02-2017, 08:42
Jak tylko łączenie to wystarczy pasta i łącznik rury, wydasz koło 30zł,
Marcino - 24-02-2017, 08:42
Ja miałem dziurę na rurze wchodzącej do tylnego i pospawałem. Ale pozniej wymieniłem bo była dziura na górze ostatniego tłumika. Teraz żałuje ze nie spawałem bo nowy niestety trochę buczy.
No wałsnie jak wyżej napisane sprawdz też łącznik pomiedzy tłumikami.
Najlepiej zatkaj wydech przez szmatę i słuchaj gdzie ucieka powietrze.
awas - 24-02-2017, 14:42
Głupi jestem i się nie znam - możecie rzucić linkiem do takiego łączenia?
Marcino - 24-02-2017, 15:24
Coś takiego, tylko nie wiem dokładnie jakieś średnicy masz rurę czy 55mm czy 50?
robertdg - 24-02-2017, 21:00
Marcino napisał/a: | Coś takiego, tylko nie wiem dokładnie jakieś średnicy masz rurę czy 55mm czy 50?
| To nie zda egzaminu, bo rura od tylnego tłumika a rura od środkowego tłumika są stopniowane srednicami
eremita - 25-02-2017, 08:22
robertdg napisał/a: | Marcino napisał/a: | Coś takiego, tylko nie wiem dokładnie jakieś średnicy masz rurę czy 55mm czy 50?
| To nie zda egzaminu, bo rura od tylnego tłumika a rura od środkowego tłumika są stopniowane srednicami |
Ja mam tak zrobione, od ponad dwóch lat wszystko ok
Marcino - 25-02-2017, 23:13
robertdg napisał/a: | Marcino napisał/a: | Coś takiego, tylko nie wiem dokładnie jakieś średnicy masz rurę czy 55mm czy 50?
| To nie zda egzaminu, bo rura od tylnego tłumika a rura od środkowego tłumika są stopniowane srednicami |
W silniku 2.5 jest chyba to samo. Ważne zeby wyxzyścić i dobrze pastą posmarować pod tą opaske.
mkm - 25-02-2017, 23:46
awas, klęknij no przy aucie i zerknij na rury lub włóż rękę uzbojoną w aparat/telefon i cyknij foty.
Tam gdzie czarno tam nieszczelność.
|
|
|