To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Hugo - 18-07-2013, 08:14

Vtec88 napisał/a:
czy najlepiej wszystkie wymienic ?
Wszystkie.
Krzyzak - 18-07-2013, 08:17

Vtec88 póki oryginały trzymają, to bym nie zmieniał
tylko te wymagające wymiany ostatnio usunąłem - łącznie ok. 10 szt. było

Marcino - 18-07-2013, 09:11

Zrobił bym jak Krzyżak, nie ma za dużo roboty.
Ja narazie wymieniłem 2 szt które miały wżery na główce. Ale ciśnienie trzymały.

89mask - 27-08-2013, 23:10

Witam, czy używał ktoś oleju Petronas 10w60? Dziś znajomy mechanik mi go polecił, ale żadnych konkretnych opinii nie znalazlem.
Zolar - 28-08-2013, 00:28

Polecił do zwykłej V6-tki? Zmień mechanika! :D

Olej tej lepkości stosuje się do sportowych silników a nie do normalnego użytkowania. Kup porządne 5W40 (np. Millers lub Liqui Moly)

Ja mam natomiast pytanie do znawców tematu czy można zrobić dolewkę Millersa XF 5W40 do Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40? Oleje są chyba tej samej klasy.

5eba - 01-09-2013, 12:38

madź napisał/a:
Właśnie...
Galant jest już po wymianie oleju na Mobil 1 0w40 (poprzedni był Mobil Super 2000 10w40) i jest zmiana, ale raczej nie na lepsze. Popychacze słychać non stop... :shock: :? Na tanim Mobilu Super "grały" tylko chwilę po odpaleniu...


Bo dobry olej zmieniliscie na taki ktory w tym silniku nie powinien byc. Skoro Mitsubishi pisze, ze wlewac 10w40 to taki sie wlewa, a nie kombinuje i wymysla na sile. Tak samo jak filry oleju jakies zmyslne teorie - jak popychacze beda ok to i na filtronie nie bedzie nic klepac.
I ten olej zlej czym predzej nim reszte silnika Ci rozszczelni.

Ale po co zmienic popychacze jak lepiej zrobic 2 plukanki za 200zl , nastepnie cuda wianki jakies oleje za 300zl raz jak nie pomoze (a raczej nie ) kolejna proba za 300zl i dalej klepie jak klepalo ... A tak dostalby popychacze za 20pare zl szt, uszczelki za pare groszy i 100-200zl za wymiane w zaleznosci od silnika i 100zl za mobila 10w40 i spokuj na kolejne 150tys km czy lepiej ...




Zolar napisał/a:
Kup porządne 5W40 (np. Millers lub Liqui Moly)


Po co taka lepkosc?? Dla lepszego samopoczucia??

fj_mike - 01-09-2013, 12:43

5eba napisał/a:
Skoro Mitsubishi pisze, ze wlewac 10w40

Nie masz racji.

5eba napisał/a:
Ale po co zmienic popychacze jak lepiej zrobic 2 plukanki za 200zl

Trochę się wygłupiłeś z tą kwotą.

Przychodzi taki moment, że olej na popychacze nie pomoże. Do tego czasu płukanka, filtr z zaworkiem i wszystko śmiga :wink:

5eba, nie siej defetyzmu.

5eba - 01-09-2013, 13:10

fj_mike napisał/a:
5eba napisał/a:
Skoro Mitsubishi pisze, ze wlewac 10w40

Nie masz racji.

5eba napisał/a:
Ale po co zmienic popychacze jak lepiej zrobic 2 plukanki za 200zl

Trochę się wygłupiłeś z tą kwotą.

Przychodzi taki moment, że olej na popychacze nie pomoże. Do tego czasu płukanka, filtr z zaworkiem i wszystko śmiga :wink:

5eba, nie siej defetyzmu.


Dlaczego nie mam racji?? Producent dla Eaxa/w podaje 10w40 jako odpowiedni olej dla naszego klimatu (temperatur)

Dlaczego z kwota sie wyglupilem?? Przeciez do plukanki nie kupujesz najdrozsych olei.

Defetyzm, nie , realista jestem. Jak komus klepie jeden, mozna probowac, ale widze ,ze nawet jak wszystkie graja (malo prawdpodobne i tak) to i tak kazdy lapie sie polsrodkow.
Moze jeszcze rozumie to przy Vce - jest ich wiecej i gorzej z wymiana , ale w R4?? Szkoda czasu i pieniedzy na polsrodki

Zolar - 01-09-2013, 15:13

5eba napisał/a:

Zolar napisał/a:
Kup porządne 5W40 (np. Millers lub Liqui Moly)


Po co taka lepkosc?? Dla lepszego samopoczucia??


Dla lepszej kultury pracy silnika i dbałości o jego żywotność itd.

To że producent zaleca 10W40 w instrukcji nie oznacza że nie wyklucza innych. Poza tym nie oszukujmy się, silnik 6A13 to konstrukcja z połowy lat 90-tych i nawet jak na tamte czasy nie był to jakiś krok milowy w motoryzacji. Od tamtego czasu technologia produkcji olejów silnikowych poszła do przodu zwłaszcza jeśli chodzi o oleje syntetyczne i obecne 5W40 nijak się ma do tych smarowideł z 1996 roku. Pewnie teraz Mitsubishi zalecałoby stosowanie 5W40 bo jest bardziej uniwersalne.

fj_mike - 01-09-2013, 15:19

5eba napisał/a:
Producent dla Eaxa/w podaje 10w40 jako odpowiedni olej dla naszego klimatu (temperatur)

Coś się Tobie pomyliło. Polecam przynajmniej instrukcję użytkownika przeczytać albo rzucić okiem na skalę lepkości SAE.

5eba napisał/a:
Dlaczego z kwota sie wyglupilem?? Przeciez do plukanki nie kupujesz najdrozsych olei.

Płukankę robisz przy wymianie oleju. Dokupienie płukanki to niewielki koszt.

EOT.

5eba - 01-09-2013, 15:52

fj_mike napisał/a:
5eba napisał/a:
Producent dla Eaxa/w podaje 10w40 jako odpowiedni olej dla naszego klimatu (temperatur)

Coś się Tobie pomyliło. Polecam przynajmniej instrukcję użytkownika przeczytać albo rzucić okiem na skalę lepkości SAE.

5eba napisał/a:
Dlaczego z kwota sie wyglupilem?? Przeciez do plukanki nie kupujesz najdrozsych olei.

Płukankę robisz przy wymianie oleju. Dokupienie płukanki to niewielki koszt.

EOT.


Informacje wlasnie wyjete z instrukcji obslugi jaka dawali do Galanta Ea - jak byk wychodzi 10w40 czy to R4 czy V6

Nie pisalem o dolewaniu czegos tam do plukania silnika lecz o wymianie oleju po bardzo malym przebiegu ktory wlasnie usunie reszte czegos tam do plukania silnika jak i reszte brudnego oleju ktorego nie jestesmy sie w stanie wyzbyc zwykla jednorazowa wymiana oleju


Zolar ;
wlasnie, sa to jednostki z lat 90tych a nie cos tam super wysilonego itp z rocznika 2010 czy nowszego. Olej 10w40 na pewno nie byl tak dobry w latach 90tych jak jest teraz gdzie stosuja inne dodatki,uszlachetniacze itp, wiec skoro wtedy byl odpowiedni to i dzisiaj jest.
Pewnie ,ze i nawet wtedy mozna bylo stosowac inne lepkosci olei, ale w naszym klimacie wdlug tabelek mitsu odpowiedni jest wlasnie 10w40 gdzie mozna to zobaczyc w przyrtoczonej przez kolege nizej chocby intrukcji uzytkownika jaka dawal producent do auta. A tak calkiem przy okazji to do poprzedniego galanta mialem fakture jakas tam z Mitsu (auto serwisowane w ASO) i tez byl wyszczegolniony olej 10w40 - dla mnie ASO akurat "bogami" nie sa ale ot taki zbieg okolicznosci?? :)
Lejcie co chcecie, ja tez tak robie :) , ale uwazam, ze nawet ta "glupia" inst .uzytkownnika jest bardziej wiarygodna od forum, madrosci znawcow tematu,mechanikow itp.

mlun - 01-09-2013, 16:59

A że tak się zapytam niby czemu 0w40 ma rozszczelnić silnik? Takim tokiem 10w40 też to powinien zrobić bo w dużym uproszczeniu pomijając warunki gdzie będzie na zewnątrz -20 te oleje będą się zachowywać podobnie.
fj_mike - 01-09-2013, 17:08

5eba, pogrążasz się :roll:

5eba napisał/a:
A tak calkiem przy okazji to do poprzedniego galanta mialem fakture jakas tam z Mitsu (auto serwisowane w ASO) i tez byl wyszczegolniony olej 10w40 - dla mnie ASO akurat "bogami" nie sa ale ot taki zbieg okolicznosci??

Mój był zalewany 5W40 od samego początku przez ASO. Nie wiem czy taki argument do Ciebie przemawia zamiast twierdzić, że
5eba napisał/a:
Skoro Mitsubishi pisze, ze wlewac 10w40 to taki sie wlewa

Co jest tylko Twoim stwierdzeniem.

Nic do Ciebie nie mam. Nie pisz po prostu bzdur.

malina_drizzt - 01-09-2013, 17:25

Może ta tabelka coś rozjaśni :) :
"Supplement 2001"

WreX - 01-09-2013, 17:36

5eba napisał/a:
Pewnie ,ze i nawet wtedy mozna bylo stosowac inne lepkosci olei, ale w naszym klimacie wdlug tabelek mitsu odpowiedni jest wlasnie 10w40 gdzie mozna to zobaczyc w przyrtoczonej przez kolege nizej chocby intrukcji uzytkownika jaka dawal producent do auta. A tak calkiem przy okazji to do poprzedniego galanta mialem fakture jakas tam z Mitsu (auto serwisowane w ASO) i tez byl wyszczegolniony olej 10w40 - dla mnie ASO akurat "bogami" nie sa ale ot taki zbieg okolicznosci??
Lejcie co chcecie, ja tez tak robie , ale uwazam, ze nawet ta "glupia" inst .uzytkownnika jest bardziej wiarygodna od forum, madrosci znawcow tematu,mechanikow itp.



Nie masz nawet pojęcia o czym piszesz, najpierw zapytam wiesz w ogóle co oznacza symbol np 0w40 albo 10w40 ? pierwsza liczba to minimalna temperatura otoczenia do bezpiecznego rozruchu silnika, a druga liczba to niby maksymalna temperatura otoczenia co jest całkiem adekwatne do naszych warunków i ten zakres temperatur wg standardu SAE oznacza gdzie olej zachowuje PRAWIDŁOWĄ lepkość, i bez urazy ale 0w40 jest dużo odpowiedniejszy niż 10, dlaczego? bo w naszym kraju jest więcej dni chłodnych od ciepłych, np teraz 2 miesiące upałów i z powrotem chłód, poza tym olej 0W jest raczej w technologi PAO lub jest czasem pełnym syntetykiem co nam daje dużo lepszą klasę oleju niż standardowe i popularne 10w40, poza tym każdy olej ma właściwości czyszczące silnik.

Co do 0W40 jeszcze, jest on z minimalną temperaturą -40 stopni co w cale nie jest NIEOSIĄGALNE w naszym kraju w nocy np.
Głupotą jest według Ciebie lanie droższych syntetycznych olejów ? No to gratuluję, im lepsza klasa oleju oraz jego syntetyczne pochodzenie tym lepsza i dłuższa ochrona silnika no i mniejsze tarcie wewnątrz jednostki i mniejszy zużycie elementów.

A lepkość oleju masz podaną w dokładnej specyfikacji na stronie producenta np tu:
http://www.mobil.com/Pola...Life_0W-40.aspx

A nie jest to liczba ani 5w ani 40.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group