[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
SPIDER-ek - 18-09-2013, 22:14
Panowie, dajcie żyć:) Jedni zmieniają przy 8tyś bo mają oleju pod dostatkiem, inni przy 10tyś, a jeszcze inni przy 15 tyś. Nie ma tutaj musu. Faktem jest że jeżeli jeździsz samochodem to wiesz kiedy zmienić olej. A jak dzwoni orkiestra pod maską to już ostateczność.
Chyba większość zmienia w okolicach 10tyś i cieszy się że mogło coś zrobić pożytecznego dla swojego Galancika. I niekoniecznie z musu.
Więc nie wiem po co takie wywody.
Marcino - 18-09-2013, 23:09
SPIDER-ek napisał/a: | . A jak dzwoni orkiestra pod maską to już ostateczność. |
To zależy.. co komu przeszkadza, i kiedy zaczynają grać popychacze, są pewnie tacy którym nic nigdy nie dzwoni...
sampler - 19-09-2013, 11:12
booohal napisał/a: | klasa lepkości SAE - 10W-60
lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s 22,3
wskaźnik lepkości - 170
temperatura płynięcia 0C -49
temperatura zapłonu 0C 236
liczba zasadowa TBN mg KOH/g 10,0
Wkleiłem przykładową kartę oleju. Podpowie mi ktoś na co zwracać szczególną uwagę i które indeksy działają na zasadze - im więcej tym lepiej, a które - im mniej tym lepiej? |
najważniejsza jest lepkosc kinematyczna w 100 stC 22,3 to juz duzo ale dla naszych silnikow lepiej nie schodzic ponizej 10. Dobry syntetyk 5W40 ma zazwyczaj okolo 15 mm2s
druga wazna sprawa to temp plyniecia. oleje HC zazwyczaj nie schodza ponizej -40 stC Syntetyki maja w okolicach -50.
liczba zasadowa odpowiada za czyszczenie silnika
na klase lepkosci lepiej nie patrz bo w tej chwili oleje roznych klas moga miec te same parametry. Wazniejsze jest zagladniecie do karty z parametrami niz patrzec na klase lepkosci SAE
Tomii - 19-09-2013, 11:29
no i po co ta dyskusja, im olej lepszej klasy (i przeważnie też droższy) to dłużej można na nim jeździć, w przypadku Galanta spokojnie 15tyś km lub 1-rok. Tani olej szajs to i co 5tyś trzeba wymieniać bo nie trzyma parametrów.
m6riano - 19-09-2013, 14:26
Zolar, hehe..nie skumałeś..Deejay go poleca bo ma za darmo. I wymienia co 5tkm.
to był taki odnośnik do olejów supermarketowych..;-)
Spiderek go zalał i nie poleca,ja go nie miałem bo mam juz pewną grupe olejów które stosowałem i będe stosował dalej i pewną grupe która stosował ktoś inny i ich na pewno do siebie nie zaleje...
Zolar - 19-09-2013, 16:23
m6riano napisał/a: | Zolar, hehe..nie skumałeś..Deejay go poleca bo ma za darmo. I wymienia co 5tkm.
to był taki odnośnik do olejów supermarketowych..;-)
Spiderek go zalał i nie poleca,ja go nie miałem bo mam juz pewną grupe olejów które stosowałem i będe stosował dalej i pewną grupe która stosował ktoś inny i ich na pewno do siebie nie zaleje... |
No właśnie, aż się przeraziłem A na czym z ciekawości teraz pomykasz? Swego czasu testowałeś jakiego Millersa. Jak się sprawdził? Pytam bo przymierzam się do niego.
booohal - 19-09-2013, 21:13
sampler, Wielkie dzięki
dawido - 22-09-2013, 15:23
Witam,panowie a jaki olej polecacie do skrzyni,i ile tam wejdzie?
Marcino - 22-09-2013, 20:12
dawido napisał/a: | Witam,panowie a jaki olej polecacie do skrzyni,i ile tam wejdzie? |
Wchodzi 2.2l litra, a polecam Texaco lub MTF 75W80.
Pozdrawiam
dawido - 23-09-2013, 17:31
super,dzieki wielkie,szerokosci zycze
Marcino - 30-09-2013, 09:07
A co wy na to....
http://motovoyager.net/20...-jakosci-oleju/
polaff - 30-09-2013, 22:23
Marcino, ciekawe na ile to rzetelne jest.
arturj123 - 14-10-2013, 11:54
Wiem, że prawie wszystko zostało już powiedziane na temat oleju, ale to nie znaczy że Galant po raz kolejny nie zaskakuje...
W moim przypadku zadziwiające jest to, że jak po wymianie staram się by poziom był pod max, przez ok.5000 km dolewam by tak właśnie było, potem nie ma już co dolewać (ponad 1L) i zwyczajnie mówię, nie ma co dolewać - trzeba uszczelnić.
I tak jeżdżę do momentu przejechania ponad 12tys. km i bez żadnej dolewki z 0,4cm powyżej minimum na bagnecie... [edit]
Czy jest jakieś logiczne wytłumaczenie dlaczego jak staram się dolewać pod max. to zwyczajnie olej znika, a gdy osiągnie pewien poziom nie uroni ani kropli?
Olej Mobil1 0W40, Knecht.
Marcino - 14-10-2013, 12:59
Spala nadwyżki oleju w silniku.. jak jest go wieej to wiecej go chlapie sie tu i tam..
Zolar - 14-10-2013, 13:02
Marcino napisał/a: | Spala nadwyżki oleju w silniku.. jak jest go wieej to wiecej go chlapie sie tu i tam.. |
Ale mówisz poważnie?
U mnie jest podobny objaw w V6.
|
|
|