To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

arturj123 - 14-10-2013, 19:48

Zastanawiam się nad tym może to kwestia położenia bagnetu - nie mam specjalnie mocno wgiętej miski, choć może zakłamanie powoduje to, że bagnet jest od strony grodzi, dlatego przy nieco niższym przodzie może te nieco powyżej minimum będzie tak naprawdę powyżej połowy... ale i tak to nie jest ponad max więc to i tak jest dziwne :lol:
polaff - 15-10-2013, 06:31

arturj123, mówiłem Ci o tym na przykładzie mojego gala 100 razy!!!
Tomii - 16-10-2013, 14:45

Testował ktoś oleje Eneos ? :

http://eneos-sklep.pl/eneos-sustina-o_c_93_1.html

Marcino - 16-10-2013, 15:26

Tomii napisał/a:
Testował ktoś oleje Eneos ? :

http://eneos-sklep.pl/eneos-sustina-o_c_93_1.html

Jak by ktoś dał próbkę to potestuje... ale 350zł za 4 litry oleju nie dam.... cudów też sie po nim nie ma co spodziewać. Teraz jeżdze na jakimś Addinolu 5w40 i nie widze róznicy co do MOBILA1/Valvoline...

Tomii - 16-10-2013, 18:19

bez przesady:

http://allegro.pl/olej-si...3586864906.html

WreX - 16-10-2013, 18:44

Tomii napisał/a:
bez przesady:

http://allegro.pl/olej-si...3586864906.html


ACEA C3, A3/B4

To prawie to samo co mobil ;p

Tomii - 16-10-2013, 19:09

WreX napisał/a:
Tomii napisał/a:
bez przesady:

http://allegro.pl/olej-si...3586864906.html


ACEA C3, A3/B4

To prawie to samo co mobil ;p


no ale chyba nie to jest najważniejsze...

drexvs - 16-10-2013, 21:07

W motorze z tamtego tygodnia była reklama tego oleju na ostatniej stronie. Szukałem trochę o nim w necie lecz za dużo opinii to nie ma :wink:
Marcino - 16-10-2013, 23:33

Wleje totala za 100zł i też bedzie dobrze jak silnik zdrowy..... a milona i tak nie dożyje..:P
malina_drizzt - 28-10-2013, 09:53

Zbliża się wymiana oleju i już jakiś czas przetrzepuje zagraniczne fora w poszukiwaniu odpowiedzi na ile syntetyczne są nasze popularne syntetyki.
Wychodzi na to, że wszystkie oleje valvoline to hydrokraki, tak samo jak mobil 1 5w30 i 0w40.
Zastanawiałem się nad valvoline 0w40 bo ma wysokie TBN i bardzo niską temperaturę płynięcia,
ale z tego co się dowiedziałem oleje w klasie lepkości 0w40 gorzej trzymają parametry w miarę zużycia i bardzo szybko przechodzą w 5w30. :D
Dla porównania tak chwalony synthoil 5w40 ma temperaturę płynięcia -45 i tbn z tego co pamiętam 7-8, a hydrokrakowany valvoline 0w40 -54 i tbn ponad 10.
Teraz nie wiem czy jest sens ładować prawie 200zł w liqui moly który jeśli chodzi o parametry ważne zimą nie robi szału.
Podobnie z valvoline czy mobilem które mają lepsze parametry, ale już nie są syntetykami, a kosztują dużo.
Czy kupić coś tańszego z np. shell helix ultra 5w40 który ma tbn prawie 12 i dosyc dobrą temperaturę płynięcia -39, a który kosztuje niecałe 110zł za 5l i skrócić okres między wymianami? :)
Lepkości pomijam celowo bo są zbliżone.

Hugo - 28-10-2013, 10:15

malina_drizzt napisał/a:
przetrzepuje zagraniczne fora w poszukiwaniu odpowiedzi na ile syntetyczne są nasze popularne syntetyki.
No to jakie oleje tam leją?
malina_drizzt - 28-10-2013, 10:46

Hugo napisał/a:
malina_drizzt napisał/a:
przetrzepuje zagraniczne fora w poszukiwaniu odpowiedzi na ile syntetyczne są nasze popularne syntetyki.
No to jakie oleje tam leją?

Zależy do jakiego auta, z jakim przebiegiem i w jakiej cenie ma być olej.
Tak jak u nas do wyboru, do koloru. :D
Jak ktoś interesuje się tą tematyką i ma kasę to millers, amsoil, liqui moly, redline i inne.
Z tym, że nie zawsze parametry oleju za granicą odpowiadają tym u nas np. podobno mobil w US, a nasz mobil to nie jest to samo. :)
W ogóle to temat rzeka. :D
A tak jak pisałem szukałem konkretnie informacji o tym czy mobil 1 i valvoline synpower to syntetyki bo z obu można coś wybrać do 200zł, a to jest dla mnie wartość graniczna.

Marcino - 28-10-2013, 10:50

MObil 1 ponoć tak, ale synpower nie bardzo. Miałem jedn i drugi..... nie widziałem różnicy.
Picakus - 28-10-2013, 10:51

malina_drizzt napisał/a:
Zbliża się wymiana oleju i już jakiś czas przetrzepuje zagraniczne fora w poszukiwaniu odpowiedzi na ile syntetyczne są nasze popularne syntetyki.
Wychodzi na to, że wszystkie oleje valvoline to hydrokraki, tak samo jak mobil 1 5w30 i 0w40.
Zastanawiałem się nad valvoline 0w40 bo ma wysokie TBN i bardzo niską temperaturę płynięcia,
ale z tego co się dowiedziałem oleje w klasie lepkości 0w40 gorzej trzymają parametry w miarę zużycia i bardzo szybko przechodzą w 5w30. :D
Dla porównania tak chwalony synthoil 5w40 ma temperaturę płynięcia -45 i tbn z tego co pamiętam 7-8, a hydrokrakowany valvoline 0w40 -54 i tbn ponad 10.
Teraz nie wiem czy jest sens ładować prawie 200zł w liqui moly który jeśli chodzi o parametry ważne zimą nie robi szału.
Podobnie z valvoline czy mobilem które mają lepsze parametry, ale już nie są syntetykami, a kosztują dużo.
Czy kupić coś tańszego z np. shell helix ultra 5w40 który ma tbn prawie 12 i dosyc dobrą temperaturę płynięcia -39, a który kosztuje niecałe 110zł za 5l i skrócić okres między wymianami? :)
Lepkości pomijam celowo bo są zbliżone.

Nie myślałeś o Millersie albo AMSie ?

sampler - 28-10-2013, 10:59

malina_drizzt napisał/a:
Zbliża się wymiana oleju i już jakiś czas przetrzepuje zagraniczne fora w poszukiwaniu odpowiedzi na ile syntetyczne są nasze popularne syntetyki.
Wychodzi na to, że wszystkie oleje valvoline to hydrokraki, tak samo jak mobil 1 5w30 i 0w40.
Zastanawiałem się nad valvoline 0w40 bo ma wysokie TBN i bardzo niską temperaturę płynięcia,
ale z tego co się dowiedziałem oleje w klasie lepkości 0w40 gorzej trzymają parametry w miarę zużycia i bardzo szybko przechodzą w 5w30. :D
Dla porównania tak chwalony synthoil 5w40 ma temperaturę płynięcia -45 i tbn z tego co pamiętam 7-8, a hydrokrakowany valvoline 0w40 -54 i tbn ponad 10.


Temp plyniecia i TBN w naszych warunkach to raczej drugorzedne parametry. W naszym klimacie temperatury poniżej -40 stC rzadko się zdarzają. A TBN to parametr odpowiadający za mycie silnika. Najważniejsza dla nas w oleju jest jego lepkość kinematyczna dla 100 stC czyli jak silnik jest obciążony i HTHS dla 150 stC (ekstremalne obciążenie). A druga sprawa to stosowana baza. Oleje HC zauważalnie tracą parametry po 8 tyś a te na bazie PAO spokojnie wytrzymują 12-15 tys czyli 2x tyle co HC. Teraz sobie odpowiedz czy cena HC jest dwa razy nizsza? Nie. Masz zatem odpowiedz co jest lepsze. Oczywiście możesz tez zalać olej na bazie Estrowej ale Galant to nie Evo zeby tak szaleć ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group