To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

WreX - 28-10-2013, 11:03

sampler napisał/a:
W naszym klimacie temperatury poniżej -40 stC rzadko się zdarzają.


Ale się zdarzają.

http://sklep.millersoils....co-5w30-5l.html
Może ten ?

malina_drizzt - 28-10-2013, 12:52

Pisałem, że lepkość celowo pomijam bo wszystkie maja zbliżone lepkości.
Lepkości w 100st. mobil 15w30, mobil1 new life 0w40, a synthoil 5w40 tak z pamięci to 12; 13,5 i 14.
Hths też mają powyżej wartości 3.5 czyli jak dla naszych silników z zapasem.
Poza tym nie jeżdżę po autostradach i nie sądzę, że temperatura oleju przekracza u mnie 100-110st, a zimą w ogóle pewnie nie osiąga nawet 100st przy dynamicznej jeździe
Właśnie w naszych warunkach w zimie temperatura płynięcia ma bardzo duże znaczenie.
Im niższa temperatura płynięcie tym lepsza pompowalność w ujemnych temperaturach, lepszy start i ochrona silnika na mrozie.
Dalej TBN określa zdolność silnika do neutralizacji kwasowych produktów spalania i wiązania wszelkiego syfu.
Im wyższa wartość tym dłużej silnik pozostaje czysty co przy naszych popychaczach ma duże znaczenie.
Co do bazy olejowej to zgodzę się, że jest najważniejsza i wprost rzutuje na cenę oleju.
Im lepsza baza olejowa tym dłużej olej trzyma parametry, lepiej odbiera i transportuje ciepło, znacznie wolniej ulega degradacji.
Obecnie w silniku mam Amsoila european car formula 5w40 i nie widzę różnicy w stosunku do synthoila, z resztą cena i parametry obu są podobne.
Millers jak dla mnie jest za drogi.
Najlepiej silnik pracował na mobilu 1 5w30, ale trudno mi ocenić jak zachowa się w dłuższej perspektywie bo kiedy go zalewałem byłem na etapie czyszczenia silnika i akurat przyszło lato i wysokie temperatury no i mobil wyleciał po 6 tys. chyba.
Teraz trochę się obawiam zalewać 5w30 szczególnie, że zimą olej trochę obniża swoją lepkość na skutek rozrzedzania benzyną.
A mój zgniłek od nowości jeździł na 10w40 potem 15w40 przez jakiś czas i nie wiem czy film olejowy przy 5w30 nie będzie za chudziutki :?:

WreX - 28-10-2013, 13:24

malina_drizzt napisał/a:
Teraz trochę się obawiam zalewać 5w30 szczególnie,


Wiem, dla mnie najrozsądniejsze na Polskie warunki to jakiś 0w-40 (ten co podałem miał najwyższą jakościowo bazę olejową A1/A5 B1/B5 dlatego wrzuciłem)

Tak btw to 10w i 15w są od temperatur:

Tak jak na grafice na zime w cale nie są takie dobre.

madź - 28-10-2013, 14:18



- pełny syntetyk
- niewielkie pieniądze (od 110zł brutto / 4 litry)
- ucisza popychacze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

malina_drizzt - 28-10-2013, 14:23

Myślałem nad http://sklep.millersoils....fe-0w40-5l.html
ale cena zabija.
Synthoila można mieć za 180-190zł z pewnego źródła, a mobila za 150-170zł.
Z takim olejem znacznie wzrasta wartość mojego zgniłka. :D

WreX - 28-10-2013, 14:32

madź, ja myślałem o takim czymś, (produktach z przeznaczeniem sportowym) ale to się sprawdzi tylko na lato no i do Galantów to tak średnio :D
madź - 28-10-2013, 14:36

WreX napisał/a:
to się sprawdzi tylko na lato

why :?:

WreX - 28-10-2013, 14:50

madź napisał/a:
WreX napisał/a:
to się sprawdzi tylko na lato

why :?:


Może przesadziłem, ale lepszy w zimę byłby jakiś 5w albo 0w, z tego względu, że często zimą w nocy mamy spokojnie poniżej -20, a w pewnych okresach są dużo niższe temperatury się zdarzają. No chyba, że ktoś ma czas rozgrzać sobie trochę auto, ale jak np ktoś jeździ co dzień 10-15min do pracy i są takie temperatury to nie wiem czy na dobre silnikowi wyjdzie, ale to moja opinia.

Marcino - 28-10-2013, 15:22

WreX...
wg mnie on sporkojnie jest do -25.. a tak masz może 2-3 dni w roku. A co powiesz o tych którzy mają wlany minerał 15w-40?
Podoba mi sie cena za ten Shell..:)

WreX - 28-10-2013, 15:26

Marcino napisał/a:
. A co powiesz o tych którzy mają wlany minerał 15w-40?


To indywidualna kwestia każdego, nic nie powiem, napisałem co sądzę wyżej i w poprzednich stronach, ale jak wspomniałem to tylko moja opinia.

Marcino napisał/a:
odoba mi sie cena za ten Shell..:)


Może ktoś wypróbuje i zda relacje ;p

Tomii - 28-10-2013, 18:10

malina_drizzt napisał/a:

A tak jak pisałem szukałem konkretnie informacji o tym czy mobil 1 i valvoline synpower to syntetyki bo z obu można coś wybrać do 200zł, a to jest dla mnie wartość graniczna.


ale do 200zł kupisz tesz Amsoila to po co kombinować ?

madź jesteś pewna że to 100% syntetyk ?

tu mają w bardzo dobrej cenie Millersa:
http://www.automotoraport...is_bielsko.html

Bury - 28-10-2013, 18:31

Ja od kilku lat leje syn power valovolina.
Rocznie robie ok 25-30tys km.
Pokonuje jednorazowo dość długie trasy bo ok 2100km w jedną stronę po autostradach non stop od 140km/h w górę,więc te bidne 2.0 jak jest załadowane,to przez tyle godzin ma co robić. :mrgreen:
Auto jeździ i co najważniejsze,popychacze nawet na zimnym są cichutkie,a nigdy nikt do nich nie zaglądał.Kompresji nie mierzyłem,ale nie zaobserwowałem żadnych zmian w pracy silnika,ani większego zużycia oleju odkąd mam auto czyli chyba 2007rok.

malina_drizzt - 28-10-2013, 19:19

Tomii napisał/a:
malina_drizzt napisał/a:

A tak jak pisałem szukałem konkretnie informacji o tym czy mobil 1 i valvoline synpower to syntetyki bo z obu można coś wybrać do 200zł, a to jest dla mnie wartość graniczna.


ale do 200zł kupisz tesz Amsoila to po co kombinować ?

madź jesteś pewna że to 100% syntetyk ?

tu mają w bardzo dobrej cenie Millersa:
http://www.automotoraport...is_bielsko.html


Można, ale Amsoil to tylko solidny olej, który parametrami ustępuje LM synthoil.
Ams ma niższą wartość tbn, gorszą temperaturę płynięcia, no i ma normę c3 czyli jest chyba mid-saps.
Z obu wolę LM bo nie jest eco (ekoterrorystom :finga: ) ani longlife i co pewne w 70% składa się z PAO i jest full-saps to znaczy na chłopski rozum ma dodatki, które brudzą katalizator, ale chronią silnik.
Chciałbym coś na zimę w lepkości 0w40.
Millers xf jest za drogi i mid-saps.
W grę wchodzą tylko mobil 1 new-life i valvoline synpower.
Co do degradacji oleju nie martwi mnie to bo wymieniam co 7-10tys. km.

madź - 28-10-2013, 20:31

Marcino napisał/a:
Podoba mi sie cena za ten Shell..:)

WreX napisał/a:
Może ktoś wypróbuje i zda relacje ;p

Na forum klubu 3000GT jest w grupie kilku polecanych olejów, szczególnie do 3000GT VR4. Wiele aut w klubie zalanych jest tym Shellem.
Są lepsze oleje, ale wszystkie w cenie przynajmniej dwukrotnie większej.
Tomii napisał/a:
madź jesteś pewna że to 100% syntetyk ?

Nie jestem pewna. Po prostu słyszałam, że to jedyny syntetyk Shella...

WreX - 28-10-2013, 20:32

malina_drizzt napisał/a:
mobil 1 new-life


Mam go teraz zalanego, ale jeszcze za mało pojeździłem żeby coś więcej powiedzieć, na pewno jest lepszy od castrola.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group