To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Remington - 28-10-2013, 20:46

Bury napisał/a:
Ja od kilku lat leje syn power valovolina.
Rocznie robie ok 25-30tys km.
Pokonuje jednorazowo dość długie trasy bo ok 2100km w jedną stronę po autostradach non stop od 140km/h w górę,więc te bidne 2.0 jak jest załadowane,to przez tyle godzin ma co robić. :mrgreen:
Auto jeździ i co najważniejsze,popychacze nawet na zimnym są cichutkie,a nigdy nikt do nich nie zaglądał.Kompresji nie mierzyłem,ale nie zaobserwowałem żadnych zmian w pracy silnika,ani większego zużycia oleju odkąd mam auto czyli chyba 2007rok.


5w30 czy 5w40 ?

Ja mam tak że jak mam zimny silnik to słychać popychacze, a jak się rozgrzeje to jest cichutko ... Mam zalany Mobil 1 ESP Formula 5w30 . Może ma złą lepkość / temp płynięcia na ten silnik ?

bobek28121988 - 28-10-2013, 21:03

Ja zalewam Mobila 5w50 i jestem zadowolony. Mogę go śmiało polecić i wiem że wiele osób go leje do galanta.
Krzyzak - 28-10-2013, 21:14

bobek28121988 napisał/a:
Ja zalewam Mobila 5w50 i jestem zadowolony. Mogę go śmiało polecić i wiem że wiele osób go leje do galanta.
Też zalewałem go kilka ostatnich lat do wszystkich 3 Galantów. Ostatnio w jednym przeszedłem na Mobil 1 0W40 - i też jestem bardzo zadowolony.
Remington - 28-10-2013, 21:24

bobek28121988 napisał/a:
Ja zalewam Mobila 5w50 i jestem zadowolony. Mogę go śmiało polecić i wiem że wiele osób go leje do galanta.


chodzi ci o " peak life " ?

malina_drizzt - 28-10-2013, 21:33

0w40 od mobila i valvoline to oleje hc.
Pomimo tego mają bardzo dobre bazy, widać to po wysokim indeksie lepkości i bardzo niskiej temperaturze płynięcia.
Dogrzebałem się do konkretnych informacji odnośnie synpowera:
"Does SynPower use polyalphaolefin (PAO) base stocks?
Yes. Valvoline uses a mixture of Group III and Group IV basestocks."


Znalazłem też tabelkę gdzie podają: "Lubricating Oils (Petroleum), C20-50, Hydrotreated Neutral Oil-Based" stanowi >= 25 - < 40.

Z mobilem pewnie jest podobnie.
Wychodzi na to, że na zimę można zalewać i wymiana raczej max do 10tys. km.
A na wiosnę Synthoil. :)

Z ciekawych informacji jakie znalazłem to podobno silniki ciszej pracują na olejach hc.
Silniki zalane olejami PAO/Estry pracuja głośniej i bardziej metalicznie. :shock:

Bury - 28-10-2013, 21:46

Remington napisał/a:
5w30 czy 5w40 ?

5w30 zmieniam co ok 15 tys km

Tomii - 28-10-2013, 21:54

malina_drizzt napisał/a:

Można, ale Amsoil to tylko solidny olej, który parametrami ustępuje LM synthoil.
Ams ma niższą wartość tbn, gorszą temperaturę płynięcia, no i ma normę c3 czyli jest chyba mid-saps.
Z obu wolę LM bo nie jest eco (ekoterrorystom :finga: ) ani longlife i co pewne w 70% składa się z PAO i jest full-saps to znaczy na chłopski rozum ma dodatki, które brudzą katalizator, ale chronią silnik.


ja bym tu bardziej porównał Liqui Synthoila (chociaż nie mogę nigdzie znaleźć dokładnych parametrów) do AMS'a 10w40 100% SYNTHETIC PREMIUM PROTECTION MOTOR a nie do jakiegoś tam europa-longlife-eco cośtam ;)

Krzyzak - 28-10-2013, 22:00

malina_drizzt napisał/a:
0w40 od mobila
to jeden z nielicznych 100% syntetyków, nie hydrokrak

http://www.mobil1.pl/olej...life-0w-40.aspx

madź - 28-10-2013, 22:30

Krzyzak napisał/a:
malina_drizzt napisał/a:
0w40 od mobila
to jeden z nielicznych 100% syntetyków, nie hydrokrak

http://www.mobil1.pl/olej...life-0w-40.aspx


To dokładnie "SHC Synthese Technology Motor Oil" czyli:

Owczar napisał/a:
Poczytałem trochę i SHC to teoretycznie pełny syntetyk oparty na PAO jak Millers CFS.

Do poczytania: http://www.balancemotorsp...ICS%20v%202.pdf


Temat omawialiśmy w sierpniu jak wymieniałam olej w Galancie i zdecydowałam się własnie na Mobil 1 New Life 0w40. :roll:

malina_drizzt - 28-10-2013, 22:32

Tomii napisał/a:
malina_drizzt napisał/a:

Można, ale Amsoil to tylko solidny olej, który parametrami ustępuje LM synthoil.
Ams ma niższą wartość tbn, gorszą temperaturę płynięcia, no i ma normę c3 czyli jest chyba mid-saps.
Z obu wolę LM bo nie jest eco (ekoterrorystom :finga: ) ani longlife i co pewne w 70% składa się z PAO i jest full-saps to znaczy na chłopski rozum ma dodatki, które brudzą katalizator, ale chronią silnik.


ja bym tu bardziej porównał Liqui Synthoila (chociaż nie mogę nigdzie znaleźć dokładnych parametrów) do AMS'a 10w40 100% SYNTHETIC PREMIUM PROTECTION MOTOR a nie do jakiegoś tam europa-longlife-eco cośtam ;)


Faktycznie parametry ma dobre, ale szukam czegoś na zimę, a w zimie zwykle jest zimno :) , no i
ważna jest lepkość, a tutaj ams pomimo lepszej bazy raczej nie będzie lepszy.
Dziwne, że dla niskich temepratur amsoil w przypadku 10w40 podaje wartość dla -25,
dla oleju 5w40 już w -30, a synpower 0w40 podaje wartość lepkości dla -35, raczej nie przypadkowo. :)

Krzyzak napisał/a:
malina_drizzt napisał/a:
0w40 od mobila
to jeden z nielicznych 100% syntetyków, nie hydrokrak

http://www.mobil1.pl/olej...life-0w-40.aspx


Co do mobila to nie mają w ofercie pełnych syntetyków z przewagą PAO/Estry. :)
Wykopałem kartę techniczną i jak byk:
Dec-1-en, homopolimer, uwodorniony dec-1-en, oligomery, uwodornione czyli hc stanowią 50-60%
POLIOLEFINY, POLIAMINY, IMID KWASU BURSZTYNOWEGO czyli PAO stanowią 1 - 5%
Tutaj proszę link: http://www.msds.exxonmobi...sims/psims.aspx

Nie trzeba szukać w kartach technicznych wystarczy wejść na niemieckiego ebaya i zobaczyć, że tam mobil 1 to SHC SYNTHESE TECHNOLOGY, a u nas full synthetic. :)
O tutaj np. http://www.ebay.de/itm/Mo...=item589803c14b

WreX - 28-10-2013, 23:02

malina_drizzt napisał/a:
0w40 od mobila i valvoline to oleje hc.


Mobil to PAO a nie HC ;p

Zolar - 28-10-2013, 23:32

A tak przy okazji: czy ktoś wie jaka jest różnica między Maxlife'em a SynPower'em?
malina_drizzt - 28-10-2013, 23:54

Jeśli faktycznie frakcja Dec-1-en, homopolimer, uwodorniony dec-1-en, oligomery, uwodornione to grupa IV wówczas jest to faktycznie olej syntetyczny, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie.
Chyba w Niemczech syntetycznymi uznaje się tylko oleje o zawartości PAO/Estry minimum 80%, a mobil ma mniejszy udział tej grupy, albo w mobilu siedzą inne związki określane jako SHC które zaliczane są do grupy IV?

Tutaj link do Niemcowni może ktoś dobrze znający język wytłumaczy co i jak bo ja trochę się gubię: http://www.motor-talk.de/...r-t3026133.html

Jak zwał tak zwał, co by tam nie siedziało to 0w40 new life to podobno bardzo dobry olej i ma świetne parametry, trzeba kupić i spróbować. :)

bobek28121988 - 29-10-2013, 15:37

Remington napisał/a:
bobek28121988 napisał/a:
Ja zalewam Mobila 5w50 i jestem zadowolony. Mogę go śmiało polecić i wiem że wiele osób go leje do galanta.


chodzi ci o " peak life " ?



Tak 5w50 peak life.
Pozdrawiam

Remington - 29-10-2013, 20:32

Który olej będzie lepszy do galanta 2.0 ? Ten mobil 5w50 peak life czy 0w40 new life?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group