[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach
abdul - 17-02-2016, 21:35
Bartekkita napisał/a: | Maciejos, właśnie 205/50 jest idealnie zgrana z prędkościomierzem. Ja również taką polecam dobrze mi się jeździ, chodź dużo ludzi na forum śmiga również na 215/45 i 225/45 i też chwalą co kto lubi |
ja mam wlasnie dylemat czy brac 205 czy 215... Chcialem kupic 215 tak jak szlo z fabryki ale boje sie ze na seryjnych sprezynach z tylu i Eibachu z przodu bedzie troche wygladal jak koza Moze ma ktos zdjecie dla porownania jak wyglada Galant na seryjnym zawiasie na 205/50 i 215/45?
Mandrake - 21-02-2016, 11:19
Czy opony 205/65/15 (felgi ori) wchodzą bez obcierania? Zwłaszcza o tylną zwrotnicę?
milo - 21-02-2016, 12:06
Mandrake napisał/a: | Czy opony 205/65/15 (felgi ori) wchodzą bez obcierania? Zwłaszcza o tylną zwrotnicę? |
Spokojnie bez obcierki
Mandrake - 21-02-2016, 12:30
Sprawdzone na sobie?
Dario1986 - 29-02-2016, 11:16
z czystej ciekawości... na jakich oponach wyjeżdżały EAxx z fabryki?
Chodzi mi o producenta.
Krzyzak - 29-02-2016, 14:18
Najczęściej Bridgestone.
Ale dużo zależało od rynku docelowego, więc nie jest to reguła. Widziałem np. także Semperit w starszych modelach.
Dario1986 - 29-02-2016, 15:25
dobrze wiedzieć:)
a co byście polecili moi mili na 215/45/17 lub 225/45/17
Ea5W, Ori felgi od Avance czekają na nowe gumy i moi liderzy poniżej
(jednak daruję sobie wynalazki i dołożę by kupić coś lepszego)
w rozmiarze 225/45/17 przybliżone ceny
Nokian zLine ok 330/sztuka
Barum Bravuris 3HM ok 260/sztuka
Uniroyal Rainsport 3/ ok 320/ sztuka
Pirelli P7 Cinturato Blue/ ok 360/sztuka
Hankook Ventus Prime2 K115 ok 320/sztuka
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 ok 360/sztuka
Krzyzak - 29-02-2016, 18:25
z tej listy to nokian lub pirelli
ale polecam dunlop sport maxx rt
Dario1986 - 01-03-2016, 08:24
właśnie dostałem konkretną wycenę od warsztatu w którym kupuje opony
Uniroyal Rainsport 3 – 325,00 zł brutto./szt.
Pirelli P7 Cinturato Blue – 380,00 zł brutto/ szt. (dodatkowo rabat do kompletu – 50 zł )
DUNLOP SPORT MAXX RT 2 – 370,00 zł brutto.
Goodyear EAGLE F1 ASSYMETRIC 2 – 370,00 zł brutto.
FULDA SPORTCONTROL – 305,00 zł brutto.
Nokian zLine – 345,00 zł brutto.
i teraz pytanie czy różnica między Uniroyalem, a nokianem czy dunlopem jest warta dopłaty?
z góry dziękuję za wszystkie porady
mati_z - 01-03-2016, 08:34
Ja bym na Twoim miejscu wziął Goodyear EAGLE F1 ASSYMETRIC 2. Sam zdecydowałem się na te opony, gdyż mają bardzo dobre opinie i wygrały wiele testów
Dario1986 - 01-03-2016, 09:16
kolega mati_z napisał/a: | oodyear EAGLE F1 ASSYMETRIC 2 | kolega z pracy miał te opony i po 2ch latach wszystkie 4 popękały, na szczęście reklamacja uznana i wymienili na nowe, innej marki.
Krzyzak - 01-03-2016, 12:13
Dario1986 napisał/a: | różnica między Uniroyalem, a nokianem czy dunlopem jest warta dopłaty? | uniroyal jest najzwyczajniej głośny; dunlop i nokian lepiej odprowadzają wodę, ale ostatnio okazało się, że nokian oszukiwał na testach oddając inne opony do testu a inne do produkcji
dunlop zakupiłem niedawno za 349 zł/szt. - są najcichsze ze powyższych, wodę odprowadzają na poziomie nokian (klasa A), są wg mnie najlepszym obecnie wyborem
i są asymetryczne - można dowolnie wymieniać między stronami a nie tylko przód-tył
Dario1986 - 01-03-2016, 12:25
Krzyzak napisał/a: | Dario1986 napisał/a: | różnica między Uniroyalem, a nokianem czy dunlopem jest warta dopłaty? | uniroyal jest najzwyczajniej głośny; dunlop i nokian lepiej odprowadzają wodę, ale ostatnio okazało się, że nokian oszukiwał na testach oddając inne opony do testu a inne do produkcji
dunlop zakupiłem niedawno za 349 zł/szt. - są najcichsze ze powyższych, wodę odprowadzają na poziomie nokian (klasa A), są wg mnie najlepszym obecnie wyborem
i są asymetryczne - można dowolnie wymieniać między stronami a nie tylko przód-tył |
i właśnie chyba mnie namówiłeś, u wujka w Lexie były właśnie te dunlopy tyle że 255/40/18 ale na suchym kleiły jak szalone, zakręty w które ja bym się bał swoim 70 km/h tam 120 szło jak po szynach
mam jeszcze chwilę do wiosny patrząc na padający śnieg za oknem, więc jak nie pojawi się służbówka na horyzoncie to wlecą dunlopy
dzięki za pomoc.
Hugo - 01-03-2016, 12:30
Dario1986 napisał/a: | u wujka w Lexie były właśnie te dunlopy tyle że 255/40/18 ale na suchym kleiły jak szalone, zakręty w które ja bym się bał swoim 70 km/h tam 120 szło jak po szynach | Też mam te DUNLOP-y w rozmiarze 225/40 R18 w Galancie i jazda na nich to bajka, a najlepsze jest chyba to, że w ogóle nie czuć kolein, gdzie na poprzednich PIRELLI PZero w tym samym rozmiarze tak wyrywało kierownicę, że tylko czekałem kiedy z drogi wypadnę
Krzyzak - 01-03-2016, 14:38
Cytat: | i właśnie chyba mnie namówiłeś | zobaczysz - będziesz bardzo zadowolony
dodam jeszcze, że jakość zobowiązuje i podczas wyważania naprawdę było OK
pomyśl, czy się nie pospieszyć, bo jak przyjdzie sezon, to często ceny rosną
Hugo napisał/a: | najlepsze jest chyba to, że w ogóle nie czuć kolein | może to kwestia miękkiej gumy - mam porównanie chociażby z nexen 6000, gdzie ściągnięcie tej opony to spore wyzwanie nawet dla 2 osób; dunlop jest zupełnie inny
|
|
|