To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

abdul - 17-02-2016, 21:35

Bartekkita napisał/a:
Maciejos, właśnie 205/50 jest idealnie zgrana z prędkościomierzem. Ja również taką polecam dobrze mi się jeździ, chodź dużo ludzi na forum śmiga również na 215/45 i 225/45 i też chwalą co kto lubi ;)

ja mam wlasnie dylemat czy brac 205 czy 215... Chcialem kupic 215 tak jak szlo z fabryki ale boje sie ze na seryjnych sprezynach z tylu i Eibachu z przodu bedzie troche wygladal jak koza :wink: Moze ma ktos zdjecie dla porownania jak wyglada Galant na seryjnym zawiasie na 205/50 i 215/45?

Mandrake - 21-02-2016, 11:19

Czy opony 205/65/15 (felgi ori) wchodzą bez obcierania? Zwłaszcza o tylną zwrotnicę?
milo - 21-02-2016, 12:06

Mandrake napisał/a:
Czy opony 205/65/15 (felgi ori) wchodzą bez obcierania? Zwłaszcza o tylną zwrotnicę?

Spokojnie bez obcierki

Mandrake - 21-02-2016, 12:30

Sprawdzone na sobie? 8)
Dario1986 - 29-02-2016, 11:16

z czystej ciekawości... na jakich oponach wyjeżdżały EAxx z fabryki?
Chodzi mi o producenta.

Krzyzak - 29-02-2016, 14:18

Najczęściej Bridgestone.
Ale dużo zależało od rynku docelowego, więc nie jest to reguła. Widziałem np. także Semperit w starszych modelach.

Dario1986 - 29-02-2016, 15:25

dobrze wiedzieć:)

a co byście polecili moi mili na 215/45/17 lub 225/45/17
Ea5W, Ori felgi od Avance czekają na nowe gumy i moi liderzy poniżej
(jednak daruję sobie wynalazki i dołożę by kupić coś lepszego)

w rozmiarze 225/45/17 przybliżone ceny
Nokian zLine ok 330/sztuka
Barum Bravuris 3HM ok 260/sztuka
Uniroyal Rainsport 3/ ok 320/ sztuka
Pirelli P7 Cinturato Blue/ ok 360/sztuka
Hankook Ventus Prime2 K115 ok 320/sztuka
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 ok 360/sztuka

Krzyzak - 29-02-2016, 18:25

z tej listy to nokian lub pirelli
ale polecam dunlop sport maxx rt

Dario1986 - 01-03-2016, 08:24

właśnie dostałem konkretną wycenę od warsztatu w którym kupuje opony
Uniroyal Rainsport 3 – 325,00 zł brutto./szt.

Pirelli P7 Cinturato Blue – 380,00 zł brutto/ szt. (dodatkowo rabat do kompletu – 50 zł )

DUNLOP SPORT MAXX RT 2 – 370,00 zł brutto.

Goodyear EAGLE F1 ASSYMETRIC 2 – 370,00 zł brutto.

FULDA SPORTCONTROL – 305,00 zł brutto.

Nokian zLine – 345,00 zł brutto.

i teraz pytanie czy różnica między Uniroyalem, a nokianem czy dunlopem jest warta dopłaty?
:)

z góry dziękuję za wszystkie porady :)

mati_z - 01-03-2016, 08:34

Ja bym na Twoim miejscu wziął Goodyear EAGLE F1 ASSYMETRIC 2. Sam zdecydowałem się na te opony, gdyż mają bardzo dobre opinie i wygrały wiele testów ;)
Dario1986 - 01-03-2016, 09:16

kolega
mati_z napisał/a:
oodyear EAGLE F1 ASSYMETRIC 2
kolega z pracy miał te opony i po 2ch latach wszystkie 4 popękały, na szczęście reklamacja uznana i wymienili na nowe, innej marki.
Krzyzak - 01-03-2016, 12:13

Dario1986 napisał/a:
różnica między Uniroyalem, a nokianem czy dunlopem jest warta dopłaty?
uniroyal jest najzwyczajniej głośny; dunlop i nokian lepiej odprowadzają wodę, ale ostatnio okazało się, że nokian oszukiwał na testach oddając inne opony do testu a inne do produkcji
dunlop zakupiłem niedawno za 349 zł/szt. - są najcichsze ze powyższych, wodę odprowadzają na poziomie nokian (klasa A), są wg mnie najlepszym obecnie wyborem
i są asymetryczne - można dowolnie wymieniać między stronami a nie tylko przód-tył

Dario1986 - 01-03-2016, 12:25

Krzyzak napisał/a:
Dario1986 napisał/a:
różnica między Uniroyalem, a nokianem czy dunlopem jest warta dopłaty?
uniroyal jest najzwyczajniej głośny; dunlop i nokian lepiej odprowadzają wodę, ale ostatnio okazało się, że nokian oszukiwał na testach oddając inne opony do testu a inne do produkcji
dunlop zakupiłem niedawno za 349 zł/szt. - są najcichsze ze powyższych, wodę odprowadzają na poziomie nokian (klasa A), są wg mnie najlepszym obecnie wyborem
i są asymetryczne - można dowolnie wymieniać między stronami a nie tylko przód-tył


i właśnie chyba mnie namówiłeś, u wujka w Lexie były właśnie te dunlopy tyle że 255/40/18 ale na suchym kleiły jak szalone, zakręty w które ja bym się bał swoim 70 km/h tam 120 szło jak po szynach :)
mam jeszcze chwilę do wiosny patrząc na padający śnieg za oknem, więc jak nie pojawi się służbówka na horyzoncie to wlecą dunlopy :)
dzięki za pomoc.

Hugo - 01-03-2016, 12:30

Dario1986 napisał/a:
u wujka w Lexie były właśnie te dunlopy tyle że 255/40/18 ale na suchym kleiły jak szalone, zakręty w które ja bym się bał swoim 70 km/h tam 120 szło jak po szynach
Też mam te DUNLOP-y w rozmiarze 225/40 R18 w Galancie i jazda na nich to bajka, a najlepsze jest chyba to, że w ogóle nie czuć kolein, gdzie na poprzednich PIRELLI PZero w tym samym rozmiarze tak wyrywało kierownicę, że tylko czekałem kiedy z drogi wypadnę :shock:
Krzyzak - 01-03-2016, 14:38

Cytat:
i właśnie chyba mnie namówiłeś
zobaczysz - będziesz bardzo zadowolony
dodam jeszcze, że jakość zobowiązuje i podczas wyważania naprawdę było OK
pomyśl, czy się nie pospieszyć, bo jak przyjdzie sezon, to często ceny rosną

Hugo napisał/a:
najlepsze jest chyba to, że w ogóle nie czuć kolein
może to kwestia miękkiej gumy - mam porównanie chociażby z nexen 6000, gdzie ściągnięcie tej opony to spore wyzwanie nawet dla 2 osób; dunlop jest zupełnie inny


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group