[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
Krzyzak - 29-10-2013, 21:13
Zalałem Mobil 1 0W40 bo on od dawna był pewnym 100% syntetykiem. Co do 5W50 peak life były zdania podzielone - podobno zagranicą jest oznaczany jako HC a PL jako fully synthetic. Więc zdecydowałem się na 0W40. Szczególnie wielkiej różnicy nie widzę, ale przejechałem nim dopiero 8 czy 9 tys km. Zobaczymy jak będzie wyglądał przy 15.
mlun - 29-10-2013, 21:26
malina_drizzt, nie tylko w Niemczech ale i na całym świecie tak powinno być ( a czy jest?). Literatura podaje, że olej w pełni syntetyczny to tylko PAO lub Estry.
A że w naszym kochanym kraju jest jak jest no to cóż
WreX - 29-10-2013, 21:49
Krzyzak napisał/a: | podobno zagranicą jest oznaczany jako HC a PL jako fully synthetic. |
Kwestia opakowania, też to przerabiałem z 0w40 to samo było, ludzie wrzucali zdjęcia tych samych olejów z napisaem "FULLY SYNTETIC" albo "SYNTETIC TECHNOLOGY"
malina_drizzt - 29-10-2013, 22:16
Zolar napisał/a: | A tak przy okazji: czy ktoś wie jaka jest różnica między Maxlife'em a SynPower'em? |
Porównują 5w40 maxlife i synpower.
Parametrami nie różnią się znacznie.
Baza pewnie też podobna.
Pewnie inny pakiet dodatków.
Synpower ma aprobaty GM LL-B-025
VW 502,00/505,00
Porsche A-40
BMW LL-01
Renault RN 0700/RN 0710
A maxlife
Odpowiedni do użytku w
zastosowaniach, do których zalecane
są specyfikacje Volkswagen
502.00/505.00 lub MB 229.1/229.3.
Synpower ma aprobatę SN czyli do aut osobowych po 2010r.
Maxlife SM do aut po 2004r.
Zolar - 29-10-2013, 22:21
malina_drizzt napisał/a: | Zolar napisał/a: | A tak przy okazji: czy ktoś wie jaka jest różnica między Maxlife'em a SynPower'em? |
Porównują 5w40 maxlife i synpower.
Parametrami nie różnią się znacznie.
Baza pewnie też podobna.
Pewnie inny pakiet dodatków.
Synpower ma aprobaty GM LL-B-025
VW 502,00/505,00
Porsche A-40
BMW LL-01
Renault RN 0700/RN 0710
A maxlife
Odpowiedni do użytku w
zastosowaniach, do których zalecane
są specyfikacje Volkswagen
502.00/505.00 lub MB 229.1/229.3.
Synpower ma aprobatę SN czyli do aut osobowych po 2010r.
Maxlife SM do aut po 2004r. |
Dzięki. Pytam bo jeżdżę teraz na LM Synthoil High Tech, ale zaczyna mnie wkurzać bo cały czas mi go bierze. Pomyślałem, że za karę zaleję go teraz Maxlife'em. Słyszałem od gaziarza, że dzieki niemu przy LPG kilku jego klientów przestało uskarżać się na znikanie oleju
malina_drizzt - 29-10-2013, 22:39
A ile ci bierze na 1000km?
U mnie też po założeniu lpg wzrosło zużycie.
To wina trochę wyższej temperatury spalania i mniejszej ilości benzyny dostającej się do oleju.
Synthoila ubywało średnio 100ml na 1000km.
Obecnie mam amsoila european engine oil 5w40 i zużycie jakieś 300-500ml na 8000km.
Zolar - 29-10-2013, 22:45
Na 10 tys. to około 1-1,5 litra muszę wlać. A powyżej 10 tys. to zauważam, że schodzi jeszcze szybciej Ok. 200ml na 1000km.
malina_drizzt - 29-10-2013, 23:07
Zolar napisał/a: | Na 10 tys. to około 1-1,5 litra muszę wlać. A powyżej 10 tys. to zauważam, że schodzi jeszcze szybciej Ok. 200ml na 1000km. |
Eeee co ty wiesz o braniu oleju.
Takie dolewki to nawet lepiej dla silnika, podwyższasz tbn oleju.
Zalewałem maxlifa chyba z tego co pamiętam dwie kolejne wymiany i zużycie około 1 litra na 1000km.
Gdzieś w łepetynie obija mi się o puste ściany informacja, że ktoś testował synthoila i wyszło, że ma wysoki Noack tzn. duża jego masa się ulatnia.
Jeśli chcesz żeby od wymiany do wymiany wystarczyła bańka 5l, trzeba znaleźć coś z wysoką temperaturą zapłonu, z dobrą bazą syntetyczną i z niską odparowalnością.
Ale to bogata opcja. Może amsoil AMSOIL 10W40 100% SYNTHETIC PREMIUM PROTECTION MOTOR OIL.
Tańsza opcja jesli chcesz jeździć na jednym oleju dłużej niż 10000km lej maxlifa i kupuj bańkę 4l i dwie banki po 1l.
Trzecia opcja to remont. Tylko czy ma to sens, istnieje ryzyko, że będzie brał olej tak samo, albo i więcej.
Zolar - 29-10-2013, 23:48
Chciałbym pozostać przy 5W40. Nie narzekam na LM, ale te dolewki mnie już irytują. Wcześniej jeździłem na Motul'u X-cess 8100 5W40 i na 15 tys. wziął mi ok. 1,5 litra.
Zaleję chyba teraz Maxlife'em 5W40 i zobaczymy ile prawdy jest tym, że uszczelnia i zmniejsza zużycie oleju
bobek28121988 - 30-10-2013, 07:26
Ja wcześniej lałem Castrola 0w40 EDGE SPORT i brał mi ok 1,2 l na 10000 km, za poleceniem kolegi z forum na spocie zmieniłem olej na Mobil 5w50 o którym pisałem wcześniej i widzę poprawę. Oleju ubyło mi ok 0,8l na 10000.
Można powiedzieć że porównywalnie ale teraz starcza mi 1l na dolewki od wymiany do wymiany:)
Pozdrawiam
Bizi78 - 30-10-2013, 08:03
malina_drizzt napisał/a: | zużycie około 1 litra na 1000km |
Wg. instrukcji od MSS silnik może tyle zeżreć, w zależności od stylu jazdy .
Mój wciąga tylko około 1L/10000km .
sampler - 30-10-2013, 08:38
Zolar napisał/a: | Chciałbym pozostać przy 5W40. Nie narzekam na LM, ale te dolewki mnie już irytują. Wcześniej jeździłem na Motul'u X-cess 8100 5W40 i na 15 tys. wziął mi ok. 1,5 litra.
Zaleję chyba teraz Maxlife'em 5W40 i zobaczymy ile prawdy jest tym, że uszczelnia i zmniejsza zużycie oleju |
to raczej nie wina oleju bo u mnie po 10 tys dolewam 200-300 g LM Synthoil 5W40
malina_drizzt - 30-10-2013, 09:28
sampler napisał/a: | Zolar napisał/a: | Chciałbym pozostać przy 5W40. Nie narzekam na LM, ale te dolewki mnie już irytują. Wcześniej jeździłem na Motul'u X-cess 8100 5W40 i na 15 tys. wziął mi ok. 1,5 litra.
Zaleję chyba teraz Maxlife'em 5W40 i zobaczymy ile prawdy jest tym, że uszczelnia i zmniejsza zużycie oleju |
to raczej nie wina oleju bo u mnie po 10 tys dolewam 200-300 g LM Synthoil 5W40 |
Zużycie oleju to suma kilku czynników.
Drobne wycieki. Warunki jazdy, z jakim obciążeniem jeździmy, z jakimi prędkościami.
Jak często samochód jest odpalany zimny i na jakich odcinkach jeździ.
Styl jazdy, czasem przez 2-3 tys.km nie obserwowałem praktycznie zużycia, a trafiło się evo na trasie i po kilkustet kilometrach musiałem dolać 200-300ml.
Mobil 5w50 faktycznie może zmniejszyć zużycie, bo ma już znacząco wyższe lepkości w temperaturze 100 st. 17,5, a np. maxlife 14,2.
W temperaturze roboczej te wartości pewnie będą różniły się jeszcze bardziej.
Marcino - 30-10-2013, 09:42
Jak czytam ze przez LPG bierze olej to nie wierze..... moj ma wycieki przy misce i czyjniku i chyba tylna pokrywa.... ale brać to tylko paliwa ze zbiorników.
Obecnie Addinol 5w40.
Zolar - 30-10-2013, 09:47
malina_drizzt napisał/a: | Zużycie oleju to suma kilku czynników.
Drobne wycieki. Warunki jazdy, z jakim obciążeniem jeździmy, z jakimi prędkościami.
Jak często samochód jest odpalany zimny i na jakich odcinkach jeździ.
Styl jazdy, czasem przez 2-3 tys.km nie obserwowałem praktycznie zużycia, a trafiło się evo na trasie i po kilkustet kilometrach musiałem dolać 200-300ml.
Mobil 5w50 faktycznie może zmniejszyć zużycie, bo ma już znacząco wyższe lepkości w temperaturze 100 st. 17,5, a np. maxlife 14,2.
W temperaturze roboczej te wartości pewnie będą różniły się jeszcze bardziej. |
To by wiele tłumaczyło Przecież ostatnio parę razy robiłem testy wytrzymałościowe na autostradzie Warszawa-Łódź i z powrotem 100km z obrotami powyżej 5 tys.
Odnoszę tylko wrażenie, że przy podobnej jeździe na LM wciąga mi zdecydowanie więcej tego oleju.
|
|
|