[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi
Tomasz87 - 01-09-2018, 16:27
| monika_s1009 napisał/a: | Hej. Mam pytanko (mam nadzieję, że dział odpowiedni).
Jesteśmy w trakcie wymiany sworznia (górny przedni wahacz, strona lewa. Zamówilismy zgodnie z numerem VIN. Przyszedł śr. 34.3 mm niesety okazał się za mały. Potrzebny o śr. 37mm. Ktoś ma jakiś pomysł skąd taka różnica? Domyślamy się, że może inny wahacz...
Mitsubishi Galant 2.4 gdi z 1999 kombi |
miałem ten sam problem...
tokarka, tulejka i gotowe
monika_s1009 - 01-09-2018, 17:14
Ok. Rozwiazanie jest - dziękuję, tylko skąd ten problem w ogóle, że nie ten sworzeń...
Bizi78 - 01-09-2018, 17:24
| monika_s1009 napisał/a: | | Ok. Rozwiazanie jest - dziękuję, tylko skąd ten problem w ogóle, że nie ten sworzeń... |
Prawdopodobnie masz nieoryginalny wahacz.
monika_s1009 - 01-09-2018, 17:39
Dzięki serdeczne za pomoc, problem wyjaśniony...miały być same sworznie ale chyba jednak skończy się na wahaczach. Dziękuję jeszcze raz
Tomasz87 - 01-09-2018, 17:42
| Bizi78 napisał/a: | | monika_s1009 napisał/a: | | Ok. Rozwiazanie jest - dziękuję, tylko skąd ten problem w ogóle, że nie ten sworzeń... |
Prawdopodobnie masz nieoryginalny wahacz. |
no nie koniecznie, sworznie też mają różne rozmiary.
i tak na przykład teraz jeżdżę na DENCEKRMANNie, którego górną część trzeba było przybrać, bo była za gruba, natomiast trzpień sworznia był zbyt cienki i tu trzeba było też tulekę dołożyć... także co producent, to inne dotrzymanie parametrów wymiarowych... ciężko jednoznacznie już powiedzieć co jest za grube, co za cienkie, chyba że porównalibyśmy z częściami z pierwszego montażu. Tutaj niby na pierwszy montaż chyba szły 555, ale te właśnie w górny wahacz były za małej średnicy... ciężko wyciągnąć jednoznaczne wnioski...
Mushkin - 02-09-2018, 16:40
| Tomasz87 napisał/a: | piasta? osadzenie tarczy na piaście... no można wiele szukać.
co do sztuki przetoczenia tarcz, to zawsze warto sprawdzić płaszczyznę osadzenia tarczy na piascie - skrawająć za jednym założeniem na tokarce sprawdzić powierzchnię hamowania i osadzenia... jesli wiesz o co mi chodzi... |
doskonale wiem o co chodzi, stąd też pomysł przetoczenia na piaście co uczyniłem a 'teoretycznie' powinno niwelować tę zależność.
Niestety do moich problemów dołączyło też stukanie w prawym przednim kole przy ruszaniu, czyżby banan się skończył?
Tomasz87 - 02-09-2018, 17:18
| Mushkin napisał/a: |
Niestety do moich problemów dołączyło też stukanie w prawym przednim kole przy ruszaniu, czyżby banan się skończył? |
mi stukało jak ruszałem i na niewielkich dołkach, przy niskich prędkościach(np na żwirówce), ale to dolny prosty się wtedy skończył...
Mushkin - 02-09-2018, 17:20
ech z tymi galantami, dolny prosty to mi skrzypiał jak się sworzeń zepsuł, a tu zaś stukanie.. powoli cierpliwość do tego auta tracę :/
Hugo - 24-10-2018, 19:39
Pytanie do tych co zmieniali osłony sworzni wahaczy przednich dolnych, czy to na 100% oryginalne osłony gumowe sworzni firmy POS, o nr 54517-22000?
Krzyzak - 24-10-2018, 21:03
Takie kupowałem od japaneze w ori folii Hyundai.
Hugo - 25-10-2018, 06:08
Dzięki.
majko - 31-10-2018, 09:22
Mam głuchy stuk (dźwięk zerwania/wpadnięcia na miejsce czegoś/ spadnięcia czegoś niżej) z przodu z lewej strony przy kole, ale dziwniejsze jest to, że występuje on tylko jeden raz po ruszeniu i pierwszym zahamowaniu po nocnym postoju. Jest on średniogłośny ale wyraźny. Podczas jazdy, czy jazdy w korku i wielokrotnego ruszania, hamowania, cofania i hamowania nic takiego nie występuje. Tydzień temu byłem na przeglądzie, nie powiadomiono mnie o żadnych luzach...
Czy jakiś pomysł co to może być?
Pieraś - 07-11-2018, 19:14
Na stacji nie licz, ze zobaczysz luzy w galancie.
Lewarek i łycha i podważasz, może nawet typ wymagać wypięcia jednego wahacza, bo jest np. sprawny ale uniemożliwia wykrycia luzu na tym wybitym.
slawkoo94 - 08-11-2018, 22:39 Temat postu: Łączniki Jakiej firmy łączniki stabilizatora są teraz polecane?
Hugo - 09-11-2018, 08:03
slawkoo94, tylko CTR.
|
|
|