To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Tuning Outlandera II

regon - 11-07-2010, 19:06

Amoże ktoś z kolegów forumowiczów ma "zakład elektryczny" i zrobi takie cacko za uczciwą opłatą?
karol_alasz - 12-07-2010, 01:33

olabart napisał/a:
robocizny około 2-3 godziny/sztuka

No to rzeczywiście szwarnie Ci to poszło-elektrykiem może i nie jesteś ale musisz być za to prestidigitatorem-mnie rozcięcie,wiercenie,szlify,wklejanie i lutowanie diód zajęło "nieco" więcej -chciałbym bardzo już nigdy tego nie robić :P
Jakich diód użyłeś i jak je montowałeś?Świecą niezgorzej.

13zbyszek13 - 12-07-2010, 20:24

:shock: :lol: :shock: :lol:
olabart - 12-07-2010, 21:58

Dajcie mi parę dni czasu. Mam ograniczony czas na prace przy outku. Wszystko pokażę. A tak dla info dla karol_alasz : wycinanie 45min(bo musi być dokładnie, a to najgorsza robota), wiercenie 5min, szlifowanie 2min, wklejanie diód 30min, schnięcie silikonu (no parę godzin schnie), lutowanie 10min, sklejenie całości 30min, schnięcie silikonu (no też parę godzin). Pomijam podłączenie do źródła prądu. Myślę, że nie ma w tym co napisałem przesady, jeżeli jest to minimalna. Potrzebuję jeszcze trochę czasu. Ktoś zna odpowiedz na moje pytanie - jakie napięcie zasila ten stop w spojlerze. Pozdr.
13zbyszek13 - 13-07-2010, 09:37

olabart napisał/a:
jakie napięcie zasila ten stop w spojlerze.


tak jak wszystkie inne światła 12 V

olabart - 13-07-2010, 09:46

Dzięki 13zbyszek13 Więc z tamtąd będzie stop. Pozdr.
13zbyszek13 - 13-07-2010, 09:50



Tak świecą światła S T O P !!!

olabart - 13-07-2010, 09:58

Fajny ten Twój misiu, mój niedługo też zamruga nowymi paczałkami.
13zbyszek13 - 13-07-2010, 10:03






Tak świecą światła P O Z Y C Y J N E !!!

[ Dodano: 13-07-2010, 10:27 ]


LEDy przód mam w rurce pod zderzakiem

[ Dodano: 13-07-2010, 10:32 ]


Tak świecą LEDy przód hella

olabart - 13-07-2010, 11:27

Zajefajnie to wygląda. Tył właśnie taki wykonuje, z przodu coś innego wymyślę, bo nie mam orurowania.
13zbyszek13 - 15-07-2010, 11:08

olabart napisał/a:
Zajefajnie to wygląda. Tył właśnie taki wykonuje, z przodu coś innego wymyślę, bo nie mam orurowania.


Też mi się podoba a orurowanie to COBRA

Steff - 15-07-2010, 15:42

ukraininian style :D :D :D
13zbyszek13 - 15-07-2010, 20:23

Steff napisał/a:
ukraininian style


Każdy ma prawo mieć swoje zdanie

olabart - 18-07-2010, 08:53

Jezdem. Wszystko ukończone. Mimo upału wziąłem się do zakończenia pomysłu pablo_escobar tylko w trochę innym wykonaniu. Nie wiem jak to się będzie sprawowało, ale myślę że sami coś jeszcze dodacie, albo skrytykujecie, co zresztą przyjmę z pokorą. Jedziemy z koksem.

Kupujemy na A....... taśmę z diodami (nie kupować wodoodpornej tylko zwykłą)– 1,5m kosztuje grosze i mi wystarczył. Zaopatrujemy się również w silikon, ja kupiłem czarny gdyż w miejscu nacięć lampy może go być widać od zewnątrz, bo przejdzie przez szersze szczeliny w momencie sklejania całości.

Wycięcie tylnej części lampy – moim zdaniem najtrudniejsza czynność, dlatego umieszczam przykład w którym miejscu ja dokonałem cięcia.

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Odkręcamy dwa krzyżakowe małe wkręty. Tniemy tak, aby pozostała jak najmniejsza szczelina, najlepiej najcieńszą tarczą. Tniemy możliwie najbliżej otworów po wykręconych wkrętach, tam miałem problem z dojściem tarczą. Ściągamy nadmiar stopionego plastiku – schodzi nawet pod paznokciem.

Wyciągamy atrapę w której mają świecić diody. Od strony części frontowej wiercimy w każdym zagłębieniu otwory ostrym wiertłem 4mm – nie większe ani mniejsze tylko właśnie dokładnie 4.0mm. O odległości się nie przejmujmy, wiertło i tak wywierci w największym zagłębieniu. Ścinamy nożykiem od strony wewnętrznej atrapy pozostałości po wiertarce.

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Wkładamy taśmę z diodami, które ładnie się wciskają - nie odklejamy paska papieru zabezpieczającego klej na taśmie. Otwory w atrapie są niesymetryczne, w taśmie są symetryczne więc wciskamy po prostu co którąś diodę. Diody, które nie zostały wciśnięte malujemy pędzelkiem gęstą farbą, która zakryje ewentualne przebłyski od tyłu atrapy. Resztę taśmy formujemy w sposób widoczny na zdjęciu. Dociskamy tak, aby jak najmniej odstawała od atrapy.

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]



Nacinamy taśmę rozdzielając + od -. Nakładamy koszulki samozaciskowe i lutujemy przewody od pozycyjnych oraz od STOP-u. Sprawdzamy na krótko czy wszystko działa. Nakładamy koszulki, zapalniczka i gotowe.

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Taśma dociśnięta maksymalnie do atrapy, kable przylutowane, diody sprawdzone, więc ściągamy pasek papieru zabezpieczający klej na taśmie. Silikonem kleimy taśmę do atrapy, wystarczą nieduże ilości silikonu.

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

W tylnej części wyciętej lampy wiercimy otwór na przewody. Powinno go być widać na fotce.[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Po wyschnięciu czyścimy atrapę i szkło lampy z odcisków palców, żeby nas KGB nie posądziło o ulepszanie fabryki. Jeszcze raz sprawdzamy pracę każdej diody. Jeżeli któraś źle świeci ucinamy pasek tak jak opisano na A............ , lub tak jak jest wskazane na taśmie i dokładnie lutujemy. Wszystko musi działać idealnie, bo ponowne rozbieranie sklejonej lampy może być kłopotliwe. Przykręcamy dwa wkręty krzyżakowe mocujące atrapę do korpusu, przeciągamy przewody przez wykonany otwór, używamy słabych ścisków i kleimy całość. Ja najpierw punktowo użyłem Poxipolu, 10min i złapało, następnie czarny silikon – dokładnie by wypełnić wszystkie szczeliny, bo lampa gdy będzie nieszczelna będzie parowała i powodowała spięcia. Palce trzeba trochę pobrudzić, ale końcowy efekt już blisko.

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Podłączamy pozycyjne do przewodów oświetlenia tablicy rejestracyjnej, a STOP zasilamy przewodem od STOPu w spojlerze w górnej części klapy(dzięki 13zbyszek13 za info o napięciu)

Diody, co najważniejsze w nocy nie oślepiają. Kolorystyka nowych diód bardzo zbliżona, oryginał więcej wpada w kolor pomarańczowy, nowe diody mają więcej czerwieni. STOP działa jak należy. Ryzyko awarii chyba nikłe w związku z małą ilością połączeń lutowanych. Wizualnie wg mnie wszystko ok.

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Na koniec bierzemy wygodne krzesełko, piwko, papieros, włączamy nasze diody, siadamy od zadka OUTKa i myślimy co napiszą na forum oraz co zrobić, żeby przód OUTKA wyglądał równie dobrze jak tył.

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img] [img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

rezon - 18-07-2010, 11:49

olabart, pełny szacunek zarówno z uwagi na efekt jak i bardzo dokładną instrukcję montażu z pełną dokumentacją. :drinkers:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group