To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Sprężyny w Galancie EA

Hugo - 12-05-2012, 10:37

Tomii napisał/a:
kup używane zwykłe sprężyny na tył
Myślę o tym.
robertdg napisał/a:
Hugo, weź pod uwagę, że Ty w przeciwieństwie do Krzyżaka masz zakotwiczony LPG
Wiem, wiem, ale tył naprawdę przesadnie siada.
robertdg napisał/a:
amory po długm postoju mogą mieć jeden, dwa ruchy niewytłumione gdyż sekcje muszą się przepompować
Czyli to nie jest wada, jest to normalne o czym napisałem wyżej? Co myślisz o założeniu zwykłych sprężyn na tył?
robertdg - 13-05-2012, 11:54

Hugo napisał/a:
Co myślisz o założeniu zwykłych sprężyn na tył?
Wóz drabiniasty
Hugo - 14-05-2012, 08:47

robertdg napisał/a:
Wóz drabiniasty
Znaczy, że za wysoko będzie? Więc co radzisz zrobić?
robertdg - 14-05-2012, 09:10

Spróbowac ze standardowymi springami na tył, ewentualnie zlecić kowalowi wykonanie własne na podstawie oryginalnej spreżyny wedle własnych wymagań, zastosowanie obniżonych sprężyn przednich
Hugo - 14-05-2012, 10:30

robertdg napisał/a:
Spróbowac ze standardowymi springami na tył
To właśnie miałem na myśli pisząc "Co myślisz o założeniu zwykłych sprężyn na tył". Pisząc "Wóz drabiniasty" myślałeś, ze chcę założyć standardowe przednie sprężyny na tył? Bo już się pogubiłem...
Marcino - 14-05-2012, 12:37

fredfm napisał/a:
Sam założyłem przednie ze ściętym jednym zwojem

Mam podobny plan, jak sie zajme moim tyłem. Puki co jest dobrze wiec nie ruszam. Tylny rant błotnika mam na około 3cm nad oponą.

Owczar - 14-05-2012, 14:02

Ja mam podobny problem do Hugo. W poprzednim zestawieniu miałem 2 letnie KYB plus stare sprężyny po przebiegu 280kkm. Tył bez obciążania był ok, ale wystarczyły 2 osoby z tyłu lub jedna plus troche bagażu i palca się nie dało włożyć. Teraz przerzuciłem sprężyny od angola po przebiegu 150kkm, w dodatku nowsze o 3 lata i jest to samo. Amorki zostały moje, bo w angolu bez rewelacji.

I teraz pytanie, czy przednie amorki podejdą mi na tył bez obcinania zwojów? Bo mam zamiar wrzucić te od diesla z przodu na tył. Przód stoi wysoko i z opadniętym tyłem wygląda to słabo. Jak tył pójdzie do góry to już będzie trochę lepiej. Poza tym jazda z 4 osobami w aucie jest bardzo nieprzyjemna. Tył stanowczo za miękki.

Obniżać przodu nie mam zamiaru bo jeżdżę po polskich dziurach, progach zwalniających, krawężnikach i akrobacji nie chcę uprawiać :)

Hugo - 14-05-2012, 15:29

Owczar napisał/a:
Tył stanowczo za miękki
Zgadza się. Wrażenie jakby wahacze były wykonane z gumy... Tył kiwa się na boki, szczególnie podczas obciążenia. W zasadzie na niezaładowanym jest OK pod tym względem, tylko, ze tył jest i tak za nisko.
Krzyzak - 14-05-2012, 20:36

może mam dziwne sprężyny, ale u mnie w sedanie przy komplecie pasażerów siada niewiele
na pewno są progresywne

Hugo - 14-05-2012, 20:39

Krzyzak napisał/a:
na pewno są progresywne
Co to znaczy? Masz obniżane zawieszenie?
Krzyzak napisał/a:
u mnie w sedanie przy komplecie pasażerów siada niewiele
Szczerze? Zazdroszczę Tobie i bardzo chciałbym by u mnie też tak kiedyś było...

[ Dodano: 14-05-2012, 20:42 ]
Owczar napisał/a:
I teraz pytanie, czy przednie amorki podejdą mi na tył bez obcinania zwojów?
Pewnie masz na myśli sprężyny? :wink: Nie pamiętam dokładnie, ale chyba przednie sprężyny mają większą średnicę na górze niż tylne. Wtedy potrzebne byłyby również inne górne mocowania amortyzatorów.
Krzyzak - 14-05-2012, 20:45

Hugo napisał/a:
Co to znaczy? Masz obniżane zawieszenie?
progresywne = nieliniowe, czyli ugięcie nie jest liniowe do obciążenia
im więcej napakuję, tym słabiej siadają z każdym kg
oczywiście w zakresie prawa hooka :)

nie jest obniżony - na szczęście

Hugo - 14-05-2012, 21:00

Krzyzak napisał/a:
progresywne = nieliniowe, czyli ugięcie nie jest liniowe do obciążenia
im więcej napakuję, tym słabiej siadają z każdym kg
To rozumiem, tylko czy standardowe takie są? Może wrzucisz jakieś foto jak wysoko stoi tył w Twoim sedanie?
Krzyzak napisał/a:
w zakresie prawa hooka
A to już nie bardzo :wink:
Krzyzak - 15-05-2012, 07:02

prawo Hooka - prawo o odkształceniu sprężystym
w pewnym momencie, gdy się pokona pewną wartość odkształcenie przestaje być sprężyste a przedmiot nie wraca do swojej początkowej wartości

oto fotka sprzed roku, jeszcze na zimówkach 15"


nie wiem, czy to są standardowe czy nie - pierwszy właściciel pewnie też już nie pamięta

Hugo - 15-05-2012, 07:54

Krzyzak napisał/a:
oto fotka sprzed roku, jeszcze na zimówkach 15"
Tak mógłby stać z tyłu.
robertdg - 15-05-2012, 09:17

A ja myślałem, że chcesz standardowe spręzyny z przodu wrzucić na tył - ten zabieg odpada auto będzie za sztywne i będzie tyłek straznie wył jak w poldku z dodatkowym resorem, osobiście nie próbowałem klasycznych spręzyn na tył (tych nie obniżonych) jednakże 30mm obniżenia to dużo, najlepszy motyw to albo wygięcie u kowala własnych spręzyn z drutu grubszego o ~2mm albo zamontoanie przednich sprężyn obniżonych


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group