To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6

polaff - 28-06-2012, 00:04

Owczar napisał/a:
Kamil_Ziomek napisał/a:
U was prędkość powietrza też wygląda tak dziwnie ( otwarcie przepustnicy spadek prędkości)


Prawidłowe zjawisko.
odrobina teorii o ruchu mas...
adt81 - 28-06-2012, 07:07

Kamil_Ziomek napisał/a:
Adam sprawdź to sprężania, bo coś mi się wydaje, że na tym jednym cylindrze nie wyjdzie ciekawie ( drugi na tylnej głowicy). Jak pomiar wyjdzie kiepsko zrób próbę olejową, może te zawory coś przepuszczają i silnik faktycznie się gubi nawet w trakcie jazdy.


Muszę to zrobić bo już się kilka razy za to miałem zabrać ale jakoś brak mi natchnienia na ściąganie kolektora :-) ale jak tylko zaopatrzę się w miernik to sprawdzę.

m6riano - 28-06-2012, 16:39

kret99, nie napisałeś czy masz 4g63 czy 6a13?
kret99 - 28-06-2012, 17:23

A no faktycznie mam 2,5 V6 24V
m6riano wiesz moze co sie dzieje ? Dodam ze mam auto z LPG

Owczar - 28-06-2012, 17:47

kret99, dzieje się to na LPG i PB? Klimę masz działającą?
Owczar - 28-06-2012, 18:43

adt81, sprawdzałeś u siebie działanie zaworu EGR?

Na wolnych obrotach powinien być zamknięty, a gdy dodasz gwałtowniej gazu powinien się otwierać. Na luzie tylko trochę, podczas jazdy więcej, ale ważne by nie puszczał na jałowym bo powoduje nierówną pracę silnika.

2pac - 28-06-2012, 19:44

Owczar napisał/a:
adt81, sprawdzałeś u siebie działanie zaworu EGR?

Na wolnych obrotach powinien być zamknięty, a gdy dodasz gwałtowniej gazu powinien się otwierać. Na luzie tylko trochę, podczas jazdy więcej, ale ważne by nie puszczał na jałowym bo powoduje nierówną pracę silnika.


gdzie tego szukać? jak to sprawdzić?

polaff - 28-06-2012, 20:06

Cytat:
gdzie tego szukać? jak to sprawdzić?
najłatwiej to chyba zdjąć podciśnienie z siłownika i zaślepić wężyk np.śrubą. wtedy będzie 100% pewności, że nic nie otwiera EGR pozostaje wątpliwość czy sam zawór mechanicznie nie jest nieszczelny....
EGR to zawór pneumatyczny po lewej stronie kolektora (od strony pasków).

adt81 - 28-06-2012, 20:44

Owczar napisał/a:
adt81, sprawdzałeś u siebie działanie zaworu EGR?

Na wolnych obrotach powinien być zamknięty, a gdy dodasz gwałtowniej gazu powinien się otwierać. Na luzie tylko trochę, podczas jazdy więcej, ale ważne by nie puszczał na jałowym bo powoduje nierówną pracę silnika.


Czyli jeśli dobrze rozumiem jak na postoju pociągnę mocniej za linkę to będzie widać że membrana w zaworze będzie się ruszać ? Jak ostatnio ściągałem kolektor to odkręcałem i czyściłem EGR i w sumie trochę ciężko to w palcach chodzi na tyle, że jakoś trudno mi sobie wyobrazić żeby podciśnienie dało radę to ruszyć. Chyba, że tam spore ssanie jest więc daje radę ?

polaff - 28-06-2012, 20:50

adt81 napisał/a:
trochę ciężko to w palcach chodzi na tyle, że jakoś trudno mi sobie wyobrazić żeby podciśnienie dało radę to ruszyć
każdy siłownik podciśnienia chodzi ciężko "w palcach" duża membrana ma więcej siły niż Twoje palce :)
2pac - 28-06-2012, 21:25

polaff napisał/a:
Cytat:
gdzie tego szukać? jak to sprawdzić?
najłatwiej to chyba zdjąć podciśnienie z siłownika i zaślepić wężyk np.śrubą. wtedy będzie 100% pewności, że nic nie otwiera EGR pozostaje wątpliwość czy sam zawór mechanicznie nie jest nieszczelny....
EGR to zawór pneumatyczny po lewej stronie kolektora (od strony pasków).


poniżej fotki komory silnika
http://img684.imageshack....74/img5600i.jpg
http://img217.imageshack....29/img5603a.jpg
http://img713.imageshack....8/img5605nl.jpg

kret99 - 28-06-2012, 23:04

Nie jestem pewien czy na benzynie taz to sie dzieje bo zawsze na gazie jezdzilem ale chyba tego na benzynie nie ma. Mam klime tylko ona jakas dziwna jest bo przez okolo 10 min chlodzi a potem przestaje
Owczar - 29-06-2012, 00:11

polaff napisał/a:
pozostaje wątpliwość czy sam zawór mechanicznie nie jest nieszczelny....


To raczej może być jedyna przyczyna. Na biegu jałowym podciśnienie jest bardzo mało i nie da rady ruszyć tego. Zaślepiania raczej nie polecam na stockowej mapie zapłonu.

kret99, sprawdź na benzynie bo to dość istotne. Jeśli tylko na lpg i masz np wtryski valtek to już masz przyczynę. Trzeba by trochę zubożyć żeby zwiększył czasy.

polaff - 29-06-2012, 00:19

Owczar napisał/a:
wtryski valtek
to są te czrwone ?
ja chyba takie mam :)
przejechalem na nich 80kkm :D

Owczar - 29-06-2012, 00:34

polaff, są różne. To zależy jak jest wystrojona. Ale nie da się tak jak powinno się stroić. Nie dają rady z krótkimi czasami wtrysku na biegu jałowym. Dlatego czasem trzeba opuścić mnożnik żeby czasy wydłużyć. A nie daj boże jak ktoś da za duże dysze i jest za bogato...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group