To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wypięcie sworznia wahacza

Anonymous - 09-06-2009, 23:13

Powodzenia. Pamiętaj, że to autko mimo wszystko czuwa nad swoim właścicielem, także z pewnością Cię nie zawiedzie, ale w Szkocji od razu się tym zajmij. Najprawdopodobniej to luzy wahaczy dolnych prostych (lub któregoś z nich), profilaktycznie sugerowałbym wymianę z obu stron.
Anonymous - 10-06-2009, 00:53

Hugo napisał/a:
Teknorot jest polskim producentem, ale ponoć robi bardzo trwałe elementy zawieszenia. Ja bym zaryzykował.


Z tego co mi wiadomo to TEKNOROT nie robi wahaczy prostych i wygietych do galanta. Ja bym poprosil sprzedajacego o jakis dowod, ze to faktycznie ten producent a nie np. chinszczyzna SHING HSIANG.

Hugo - 10-06-2009, 15:29

axg napisał/a:
Z tego co mi wiadomo to TEKNOROT nie robi wahaczy prostych i wygietych do galanta
Tego nie wiem. Pisałem o producencie, a nie o tym co robi, a co nie.
yanoosch - 12-06-2009, 15:17

Whacz dolny prosty firmy YAMAMOTO to bylby dobry zakup??? Cena ok 220zl
Dzieki Panowie za wsparcie

Hugo - 12-06-2009, 16:27

yanoosch napisał/a:
Whacz dolny prosty firmy YAMAMOTO to bylby dobry zakup???
Bardzo dobry i nie YAMAMOTO tylko YAMATO lub YMT.
yanoosch - 12-06-2009, 19:18

Mam jeszcze jedno pytanie:
Czy luz na wahaczach idzie wyczuc na kanale stojac kolami twardo na ziemi??
Czy trzeba auto podniesc do gory tak zeby kola byly luzno??
Pytam bo przed wyjazdem ze szkocji sprawdzalem na podjezdzie i zadnego luzu z mechanikiem nie stwierdzilismy, a kiedy stoje i krece delikatnie kierownica to slychac delikatne skrzypienie
Czy to bedzie dolny prosty? Moge wymienic na YAMATO z robocizna za jakies 330zl

Anonymous - 12-06-2009, 21:20

Najlepiej pojechać na stację diagnostyczną z sumiennym diagnostą, albo do specjalisty od zawieszeń. Na normalnym kanale, czy też przy podniesionych kołach nie sprawdzi się tego luzu, bo na koło działają zbyt duże siły by sprawdzić coś przy pomocy samego łoma (docisk amortyzatora, pozostałe elementy zawieszenia).
Moominek - 12-06-2009, 21:22

Podobno dolne proste nie stukają, natomiast u mnie już drugi komplet łapiąc luz stuka tak samo, jak dolne gięte. Na nierównościach słychać najlepiej. Z kolei skrzypienie miałem, jak końcówki drążków dostały wodę pod gumki. To samo może być z końcówkami wahaczy, ubytek smarowidła i skrzypienie, luzu jeszcze może nie być jeśli nie stuka. Natomiast na podnośniku (koło wiszące) dwóch mechaników potrzebnych było do ustalenia, które stukają. Jeden trzymał skręcone koło, drugi szarpał. Trzeba trochę siły, by ruszyć wahacz.
Pozdrawiam

Hugo - 12-06-2009, 22:46

yanoosch zrób jak ja. Jak masz manualną skrzynię biegów wrzuć 1 bieg, jak masz automata to wrzuć P. Jedna osoba przepycha auto przód-tył, a druga patrzy na sworznie z kanału. Jak zobaczyłem w swoim Galu luz na sworzniu wahacza giętego z prawej strony z odległości ok. 1,5 m to aż mi gały wyszły. Chodził góra-dół o jakieś 0,5 cm. Lewy trochę mniej. A tydzień wcześniej byłem na stacji diagnostycznej na pierwszym przeglądzie w Polsce i słowa diagnosty po 40 min. badaniu auta brzmiały: "nie przypominam sobie 11 letniego auta, które miało zawieszenie i układ kierowniczy w tak doskonałym stanie" :D
xor - 15-06-2009, 13:20

prosze o doprecyzowanie, bo nie bardzo mam jasność :
które oryginalne wahacze (obu osi) nie dają się regenerować ?
i ew. które ich części (tuleja, trzepień)

pipi_ja - 15-06-2009, 22:33

xor napisał/a:
prosze o doprecyzowanie, bo nie bardzo mam jasność :
które oryginalne wahacze (obu osi) nie dają się regenerować ?
i ew. które ich części (tuleja, trzepień)


Kolego przód praktycznie cały idzie zregenerować. Robiłem to już dwa razy, raz w Szczecinie a drugi w Poznaniu. Prosty dolny wahacz robisz cały tzn sworznie razem z tulejami, banan zrobili mi tylko sworznie bo tulei nie mieli.Nie wiem czy akurat im sie skończyły czy też wcale ich nie było. Natomiast co do tylnej osi to nie wiem,ale sam bym sie chętnie dowiedział bo coś mi ostatnio zaczęło stukać i jak złapię za tylne koło od góry i nim szarpię to słychać lekki stuk i wyczuwalny jest delikanty luz. Jak by ktoś wiedział coś na temat regeneracji tyłu po proszę o info.

radek79 - 16-06-2009, 13:53

mam takie pytanie czy zakładał ktoś wahacz dolny prosty firmy NIPPARTS bo nie mogę nic znaleść o tej firmie
czekoladka_1981 - 16-06-2009, 14:09

NIPPARTS jest jedną z wielu dystrybutorów części jak >>IC<< :arrow: >>>MOTOCOM<<< :arrow: >>>KAGER<<<
Nie jest producentem w/w

Grzegosh - 16-06-2009, 16:30

no i sie stało. 2 tyg temu odebralem auto z warsztatu po wymianie tarcz i klockow z przodu. Wszystko bylo fajnie, dostalem zapewnienie, ze caly spod jest na 100% sprawny i bez luzów. Jednak dzis rano jadac do pracy przekonalem sie ze jest inaczej. chcialem skrecic w lewo jednak auto pojechalo w prawo a kółka się rozjechały. na moje szczescie bylo wczesnie rano i byl maly ruch a takze to ze jechalem powoli. a myslalem ze mi sie uda :( ((
Owczar - 16-06-2009, 17:11

NMa forum było pisane nie raz, żeby do końca nie ufać warsztatom i powiedzieć im jak sprawdzić sworznie wahaczy prostych. Najpewniejszy sposób to je po prostu odkręcić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group