To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec

KoraX - 15-03-2013, 10:01

Tomii napisał/a:
komarsnk napisał/a:
KoraX napisał/a:
kiedy odkręcamy tylko górną śrubę/prowadnicę (tą "żółtą")

Górną?
To dlaczego widziałem na schemacie, że ta prowadnica z gumką ma być właśnie na górze?
To jak to w końcu ma być :/


prowadnica z gumką ma być na górze.


Kurna chłopaki trochę zwątpiłem.

Powiem tak: Pracuje w firmie której jednym z produktów są właśnie zaciski hamulcowe, widuje je na codzień i nawet jestem odpowiedzialny za dostwców produkujących takie prowadnice i dałbym sobie .... :axe: że powinno być tak jak napisałem:
Z zasady na dole powinien być tzw. "Lock Pin with bush" a na górze (tam gdzie odpowietrznik) zwykły "guide pin". Tak jest w większości samochodów.
Powiem więcej ... pytałem moich "azjatyckich" kolegów konstruktorów i potwierdzili iż główna funkcja to przeciwdziałanie szumom oraz to o czym pisałem wcześniej.
Sprawdzałem na kilku projektach które mamy globalnie i tak jest. :?
... także sprawa dość ciekawa (jak dla mnie). Czy ktoś wyciągał te prowadnice fizycznie?

komarsnk - 15-03-2013, 10:05

KoraX, http://old.japancars.ru/c...6C&mg=35&bg=110
W obliczu tego co piszesz - dziwna sprawa ;)

KoraX - 15-03-2013, 11:54

.... To dlatego tak wszyscy narzekają na te hamulce w galantach :badgrin:
(żartuje oczywiście)

ivan1977 - 15-03-2013, 13:22

Koledzy ja te gumki wywaliłem w cholere były całe jakieś poszarpane jak pytałem znajomego mechaniora żadnej poważnej funkcji to nie spełnia a u mnie były tak zniszczone że zacisk cieżko chodził na tej prowadnicy i o ile dobrze pamiętam to były wkręcone na dole ja je wkręciłem na góre tak jak powinno być i jak na razie nie zauważyłem jakiś problemów pukania itp
tommyc1 - 15-03-2013, 14:34

ivan1977 napisał/a:
Koledzy ja te gumki wywaliłem w cholere były całe jakieś poszarpane jak pytałem znajomego mechaniora żadnej poważnej funkcji to nie spełnia a u mnie były tak zniszczone że zacisk cieżko chodził na tej prowadnicy i o ile dobrze pamiętam to były wkręcone na dole ja je wkręciłem na góre tak jak powinno być i jak na razie nie zauważyłem jakiś problemów pukania itp


To takie chłopskie myślenie może z mojej strony, ale skoro były poszarpane i generalnie wymęczone to moze jednak jakąś funkcję spełniają... coś co nie działa, nie zużywa się. Chyba.

ivan1977 - 15-03-2013, 16:44

Poszarpane były bo chodziły na sucho ani grama smaru wyczyszczone dałem smar miedziany i latają jak talala
tommyc1 - 15-03-2013, 16:58

Chcę dać miskowi w tym roku nowe tarcze i klocki z przodu i tak myślałem żeby je sobie na spokojnie samemu zrobić, kłopot w tym, że nigdy tego nie robiłem :D . Myślałem żeby sobie własnie wszystko tam ładnie oczyścić, przesmarować, zaciski pomalować itd. W poprzednim Galu miałem przedliftowe zaciski i z zapiekaniem były kłopoty, tu mam SE i na razie nie mogę narzekać, tylko tarcze już brzydale straszne i biją lekko przy mocniejszym hamowaniu.
ivan1977 - 15-03-2013, 17:06

Rozbierz najpierw jedną stronę drugą będziesz miał w razie czego na wzór robota nie jest jakoś specjalnie skomplikowana moja propozycja zaciśnij wężę gumowe od zacisku klamrą są takie do tego bo odpowietrzanie pompy abs to już problem było na forum
tommyc1 - 15-03-2013, 17:16

ivan1977 napisał/a:
Rozbierz najpierw jedną stronę drugą będziesz miał w razie czego na wzór robota nie jest jakoś specjalnie skomplikowana moja propozycja zaciśnij wężę gumowe od zacisku klamrą są takie do tego bo odpowietrzanie pompy abs to już problem było na forum

Dzięki za radę. Pewnie jakieś uszczeleczki bedzie warto wymienic przy okazji-przy tłoczkach?

ivan1977 - 15-03-2013, 17:43

Wszystko zależy w jakim to bedzie stanie dla świętego spokoju możesz kupić zestaw i powymieniać
m6riano - 15-03-2013, 22:52

ivan1977 napisał/a:
dałem smar miedziany

to żeś dał...;-)
tam sie daje każdy smar ale nie miedziany.
Miedziany daje sie na styk klocków i jarzma, ew. na piaste ze stykiem z felgą..

ivan1977 - 15-03-2013, 23:13

Taki był prawdopodobnie wcześniej po resztkach tak wyglądało wiec taki dałem wiem że miedziany daje sie na styk klocków zapobiega to min.piszczeniu klocków a tak po za tym z tego co wiem nie daje sie byle jakiego smaru nie każdy znosi temperaturę jak sie nagrzeje to sie leje jak z tyłka
komarsnk - 15-03-2013, 23:20

m6riano, głupoty gadasz. Od początku daję smar miedziany (nie chłonie wody) i zapomniałem o zapiekających się prowadnicach... ;)
ivan1977, czy ja dobrze rozumiem, że dajesz jakiś smar na powierzchnię roboczą klocka? :shock:

OLV - 15-03-2013, 23:35

Witam
Ok Jestem po wymianie sworzni ,gumek ,klocków w Misiubisiu
Kupiłem zestaw w salonie Mitsubishi
2 sworznie ( górny i dolny różnią się )
2 gumki na sworznie ( harmonijki )
2 śruby mocujące sworznie (14")
2 gumki do tłoczka ( zewnętrzna i wewnętrzna )
1 sprężynka zaciskowa ( gumka zewnętrzna )
1 gumka na sworzeń górny
1 tajemniczy smar ( w woreczku jak przyprawa do chińskiej zupki)
Taki komplet na jedno koło przednie kosztował 120 zika
Dostałem do tego rysunek techniczny całego jarzma hamulca ze wszystkimi jego elementami
Dali mi przód i tył
Sworzeń górny zarówno w przednim jak i w tylnim hamulcu ma na końcu mała gumkę
Na pewno sworzeń GÓRNY
Zadanie tej gumeczki ??
Hmm... chyba wywołanie pianotoku podczas wciskania sworznia Nawet odrobina smaru blokuje poprzez ta gumkę wcisniecie sworznia
Smar jest czerwony ale to NAPEWNO nie miedziany
Wyjęcie starych sworzni Wyczyszczenie prowadnic i wymiana tych gumek harmonijkowych nie stanowi problemu
Trzeba jedynie uważać aby ta nieszczesna gumka z górnego sworznia nie została w prowadnicy a bardzo chce tam zostać
Natomiast
Nie wiem jak wymienić gumki na tłoczku
Jak się do tego zabrać ?
Żeby je wymienić i przy okazji wyczyścić sam tłoczek trzeba go wyjąć
Jak ?
Robił to ktoś ?
Co pompować go hamulcem aż wyjdzie cały ?
Chyba nie Co ?

ivan1977 - 15-03-2013, 23:55

czy ja dobrze rozumiem, że dajesz jakiś smar na powierzchnię roboczą klocka
komarsnk napisał/a:


Nie no bez jaj daje smar również miedziany na tył klocka na styku z tłoczkiem i na drugi klocek na styku z zaciskiem a tak po za tym żę jestem z reguły dociekliwy wysłałem smsa do znajomego mechaniora zaburzając jego spokojny sen i teraz bede cytował "kolega który napisał no toś dał może sobie na prowadnice ładować nawet smalec w recepturze 50/50 z olejem kujawskim ja mam zostawić miedziany tak jak napisałeś nie chłonie wody przy czym zapobiega zacieraniu sie i piskom pytał również czy posmarowałem gwint prowadnicy(oczywiście że posmarowałem)co mnie uchroni od urywania łba takżę zostaje przy miedzi

kolego OLV wyciskaj tłoczek pedałem hamulca tylko podłóż sobie 2 klocki żeby nie wyskoczył do końca pózniej u siebie wyciągnąłem żabkami



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group