To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Przegląd techniczny - gdzie, co i za ile ?

Anonymous - 25-02-2010, 19:51

Ja zapłaciłem za przegląd w swoim ASO 350zł 06gr :lol:
+ własne: olej, filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy.
Auto miałem na oku tak więc widziałem jakie czynności zostały przeprowadzone: czyszczenie hamulców, regulacja ręcznego, wzrokowa kontrola zawieszenia i ukł. wydechowego, podpięcie kompa, smarowanie zawiasów drzwi, mycie auta.
Jestem zadowolony.

JCH - 25-02-2010, 20:25

Pytanie...
czy na check liście dotyczącej tego przeglądu znajduje się pozycje:
- czyszczenie "hamulcy"
- sprawdzenie, regulacja hamulca ręcznego.
:?:
Jeśli tak, to jak nic klient został "orżnięty".
Jeśli nie - to nie.

Druga rzecz - jeśli skasowali za czyszczenie "hamulcy" to znaczy mieli te klocki wyjęte. Czyli co - złożyli z powrotem te stare a potem jeszcze raz rozbierali by wymienić na nowe, tak :?: :? 8)
IMO jak nic podstawa do korekty.

mazin - 26-02-2010, 20:30

JCH napisał/a:
Pytanie...
czy na check liście dotyczącej tego przeglądu znajduje się pozycje:
- czyszczenie "hamulcy"
- sprawdzenie, regulacja hamulca ręcznego.
:?:
Jeśli tak, to jak nic klient został "orżnięty".
Jeśli nie - to nie.

Druga rzecz - jeśli skasowali za czyszczenie "hamulcy" to znaczy mieli te klocki wyjęte. Czyli co - złożyli z powrotem te stare a potem jeszcze raz rozbierali by wymienić na nowe, tak :?: :? 8)
IMO jak nic podstawa do korekty.


"Checklista"

sla - 26-02-2010, 23:44

To ja nie mam już więcej pytań. Nie ma to jak uczciwe ASO. I jeszcze rabat łaskawcy dali :twisted:
mazin - 27-02-2010, 09:29

Dodam, że ASO ma obowiązek dać tę checklistę klientowi (w papierowej wersji) - tak przynajmniej wynika z zapisu na tej, którą ja dostałem. Rozumiem, że ma to być potwierdzenie wykonania poszczególnych czynności.
Anonymous - 27-02-2010, 10:38

mazin, bardzo dziwna ta lista czynności serwisowych....
każdy z was ma ją w książce serwisowej jednak także nie do końca aktualną.
mazin napisał/a:
Dodam, że ASO ma obowiązek dać tę checklistę klientowi (w papierowej wersji)

nie nazwałbym tego obowiązkiem, a zasadami - bo każde ASO ma te same wytyczne co do przeglądów
obowiązek to miałby dać pan "Gienio" podrzędnego warsztaciku....

mazin, z tego co słyszałem to chłopaki z Twojego ASO wyjątkowo "skaczą" nad Tobą :wink: chyba nieźle im dałeś w kość? :D ale jak to się mówi - klient ich Pan :mrgreen:

mazin - 27-02-2010, 12:15

jaceksu25 napisał/a:
mazin, bardzo dziwna ta lista czynności serwisowych....
każdy z was ma ją w książce serwisowej jednak także nie do końca aktualną.
mazin napisał/a:
Dodam, że ASO ma obowiązek dać tę checklistę klientowi (w papierowej wersji)

nie nazwałbym tego obowiązkiem, a zasadami - bo każde ASO ma te same wytyczne co do przeglądów
obowiązek to miałby dać pan "Gienio" podrzędnego warsztaciku....

mazin, z tego co słyszałem to chłopaki z Twojego ASO wyjątkowo "skaczą" nad Tobą :wink: chyba nieźle im dałeś w kość? :D ale jak to się mówi - klient ich Pan :mrgreen:


Mam na myśli to - w sensie "obowiązku", że to chyba druk MMC, nie ASO i na nim jest info o tym, że należy przekazać klientowi. Co do "skakania" to nie wiem o czym piszesz, byłem tam po zakupie trzy razy, to znaczy dwa razy z tytułu napraw gwarancyjnych (mam trzecie ECU od nowości), raz na przeglądzie. Dopiero ta ostatnia wizyta nie pozostawiła wrażenia "mamy Cię gdzieś". Szkoda że tak nie "skakali" przy okazji zakupu i całej związanej z tym otoczki, ale to temat na inny wątek, tu miało być o przeglądach ;-)

Anonymous - 27-02-2010, 12:45

mazin napisał/a:
(mam trzecie ECU od nowości),


ECU czy ETACS?
ehhh... ta komputeryzacja wszystkiego :)
nie ma to jak moje obecne auto - jedyny super tajny komputer to immobillizer oraz alarm :D

JCH - 27-02-2010, 12:47

jaceksu25 napisał/a:
nie nazwałbym tego obowiązkiem, a zasadami - bo każde ASO ma te same wytyczne co do przeglądów
obowiązek to miałby dać pan "Gienio" podrzędnego warsztaciku....
Pan "Genio" z podrzędnego warsztatu mógłby Ci dać taką check listę gdyby mu się chciało i gdyby tak się umówił z klientem.
ASO jeśli mówisz, że ma zasady, wytyczne (jak zwał, tak zwał) to właśnie w imię tych zasad i dobrych praktyk ma obowiązek - ja to przynajmniej tak rozumiem.

Ad meritum ....
jaceksu25 może przedstaw na swoją kalkulację przeglądu Lancera po 20 tys. km - co robisz przy przeglądzie i za co fakturujesz, ok :?:

Anonymous - 27-02-2010, 12:51

JCH, nie mam lancera, ani już żadnego mitsubishi - ostatni mój został skasowany przez moją współmałżonkę

a jeżeli chodzi ogólnie o kalkulację to chyba najodpowiedniejszym sposobem jest telefon do serwisu, hę?....a zakres chyba jest jednolity?

JCH - 27-02-2010, 13:03

jaceksu25 napisał/a:
nie mam lancera, ani już żadnego mitsubishi...
najodpowiedniejszym sposobem jest telefon do serwisu
To zadzwoń - daleko nie masz ;) Zresztą to chyba oficjalna informacja nie ma się co czaić. Odwagi :!:
Ja Lancera też nie mam więc tym bardziej nie mam gdzie dzwonić.

Anonymous - 27-02-2010, 13:09

JCH napisał/a:
Zresztą to chyba oficjalna informacja nie ma się co czaić. Odwagi

tym bardziej mnie dziwi dyskusja na ten temat, bo każdy taką informację posiada w książce serwisowej... :|

...i jak ktoś pisał wyżej o smarowaniu/czyszczeniu zacisków ham. to nie ma tego na liście obowiązkowych czynności serwisowych
...idąc dalej w tym kierunku jest pozycja mówiąca o sprawdzeniu działania hamulców (ręcznego także) - natomiast czynność związana z jego regulacją jest dodatkowa/płatna.

[ Dodano: 27-02-2010, 13:18 ]
JCH napisał/a:
Pan "Genio" z podrzędnego warsztatu mógłby Ci dać taką check listę gdyby mu się chciało i gdyby tak się umówił z klientem.

miałem na myśli inną sytuację w nowym samochodzie ( na gwarancji)

Luk - 27-02-2010, 14:24

jaceksu25 napisał/a:
natomiast czynność związana z jego regulacją jest dodatkowa/płatna.
Tak, jeżeli samochód nie jest na gwarancji. Jeżeli jest, to regulacja ręcznego jest przywróceniem sprawnego działania i jest nieodpłatna.
JCH - 27-02-2010, 15:20

jaceksu25 napisał/a:
natomiast czynność związana z jego regulacją jest dodatkowa/płatna.

mazin podając "check listę" napisał/a:
Sprawdzić skok jałowy i działanie pedałów sprzęgła i hamulca, dźwigni hamulca ręcznego, wyregulować, jeśli to konieczne

No ale skoro
jaceksu25 napisał/a:
bardzo dziwna ta lista czynności serwisowych...
to podaj taką nie dziwną.

PS. Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe a czarne jest czarne :roll:

Anonymous - 27-02-2010, 16:34

JCH napisał/a:
to podaj taką nie dziwną.

taka jak pisałem wyżej

Luk napisał/a:
Tak, jeżeli samochód nie jest na gwarancji. Jeżeli jest, to regulacja ręcznego jest przywróceniem sprawnego działania i jest nieodpłatna.

Regulacje są czynnościami płatnymi, nie są płatne ( sprawa oczywista) przy PDI
Pogarszający się hamulec ręczny jest skutkiem eksploatacji - nie mówię tutaj o jakiś patologicznych sytuacjach.
Wymiana klocków ham. czy szczęk ham. ręcznego jest także płatna - tak dla lepszego zobrazowania sytuacji.
Dlatego jeżeli ktoś te czynności dostaje za free to jest gest dobrej woli ze strony danego ASO

"rzeczy" bezpłatne ( tzw. gwarancyjne) to takie posiadające wadę fabryczną z odpowiedzialnością producenta...

Ale najlepiej to już n-ty raz odsyłam do ksiązki serwisowej gdzie są także ogólne warunki gwarancji - warto poczytać....ewentuanie przejechać się do swojego ASO i poczytać te wywieszone na ścianie w postaci np. plakatowej.
A jeszcze lepszym rozwiązaniem jest porozmawiać ze swoim doradcą serwisowym. Z całą pewnością nie odmówi odpowiedzi na pytania klienta :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group