[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Przegląd techniczny - gdzie, co i za ile ?
Anonymous - 25-02-2010, 19:51
Ja zapłaciłem za przegląd w swoim ASO 350zł 06gr
+ własne: olej, filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy.
Auto miałem na oku tak więc widziałem jakie czynności zostały przeprowadzone: czyszczenie hamulców, regulacja ręcznego, wzrokowa kontrola zawieszenia i ukł. wydechowego, podpięcie kompa, smarowanie zawiasów drzwi, mycie auta.
Jestem zadowolony.
JCH - 25-02-2010, 20:25
Pytanie...
czy na check liście dotyczącej tego przeglądu znajduje się pozycje:
- czyszczenie "hamulcy"
- sprawdzenie, regulacja hamulca ręcznego.
Jeśli tak, to jak nic klient został "orżnięty".
Jeśli nie - to nie.
Druga rzecz - jeśli skasowali za czyszczenie "hamulcy" to znaczy mieli te klocki wyjęte. Czyli co - złożyli z powrotem te stare a potem jeszcze raz rozbierali by wymienić na nowe, tak
IMO jak nic podstawa do korekty.
mazin - 26-02-2010, 20:30
JCH napisał/a: | Pytanie...
czy na check liście dotyczącej tego przeglądu znajduje się pozycje:
- czyszczenie "hamulcy"
- sprawdzenie, regulacja hamulca ręcznego.
Jeśli tak, to jak nic klient został "orżnięty".
Jeśli nie - to nie.
Druga rzecz - jeśli skasowali za czyszczenie "hamulcy" to znaczy mieli te klocki wyjęte. Czyli co - złożyli z powrotem te stare a potem jeszcze raz rozbierali by wymienić na nowe, tak
IMO jak nic podstawa do korekty. |
"Checklista"
sla - 26-02-2010, 23:44
To ja nie mam już więcej pytań. Nie ma to jak uczciwe ASO. I jeszcze rabat łaskawcy dali
mazin - 27-02-2010, 09:29
Dodam, że ASO ma obowiązek dać tę checklistę klientowi (w papierowej wersji) - tak przynajmniej wynika z zapisu na tej, którą ja dostałem. Rozumiem, że ma to być potwierdzenie wykonania poszczególnych czynności.
Anonymous - 27-02-2010, 10:38
mazin, bardzo dziwna ta lista czynności serwisowych....
każdy z was ma ją w książce serwisowej jednak także nie do końca aktualną. mazin napisał/a: | Dodam, że ASO ma obowiązek dać tę checklistę klientowi (w papierowej wersji) |
nie nazwałbym tego obowiązkiem, a zasadami - bo każde ASO ma te same wytyczne co do przeglądów
obowiązek to miałby dać pan "Gienio" podrzędnego warsztaciku....
mazin, z tego co słyszałem to chłopaki z Twojego ASO wyjątkowo "skaczą" nad Tobą chyba nieźle im dałeś w kość? ale jak to się mówi - klient ich Pan
mazin - 27-02-2010, 12:15
jaceksu25 napisał/a: | mazin, bardzo dziwna ta lista czynności serwisowych....
każdy z was ma ją w książce serwisowej jednak także nie do końca aktualną. mazin napisał/a: | Dodam, że ASO ma obowiązek dać tę checklistę klientowi (w papierowej wersji) |
nie nazwałbym tego obowiązkiem, a zasadami - bo każde ASO ma te same wytyczne co do przeglądów
obowiązek to miałby dać pan "Gienio" podrzędnego warsztaciku....
mazin, z tego co słyszałem to chłopaki z Twojego ASO wyjątkowo "skaczą" nad Tobą chyba nieźle im dałeś w kość? ale jak to się mówi - klient ich Pan |
Mam na myśli to - w sensie "obowiązku", że to chyba druk MMC, nie ASO i na nim jest info o tym, że należy przekazać klientowi. Co do "skakania" to nie wiem o czym piszesz, byłem tam po zakupie trzy razy, to znaczy dwa razy z tytułu napraw gwarancyjnych (mam trzecie ECU od nowości), raz na przeglądzie. Dopiero ta ostatnia wizyta nie pozostawiła wrażenia "mamy Cię gdzieś". Szkoda że tak nie "skakali" przy okazji zakupu i całej związanej z tym otoczki, ale to temat na inny wątek, tu miało być o przeglądach
Anonymous - 27-02-2010, 12:45
mazin napisał/a: | (mam trzecie ECU od nowości), |
ECU czy ETACS?
ehhh... ta komputeryzacja wszystkiego
nie ma to jak moje obecne auto - jedyny super tajny komputer to immobillizer oraz alarm
JCH - 27-02-2010, 12:47
jaceksu25 napisał/a: | nie nazwałbym tego obowiązkiem, a zasadami - bo każde ASO ma te same wytyczne co do przeglądów
obowiązek to miałby dać pan "Gienio" podrzędnego warsztaciku....
| Pan "Genio" z podrzędnego warsztatu mógłby Ci dać taką check listę gdyby mu się chciało i gdyby tak się umówił z klientem.
ASO jeśli mówisz, że ma zasady, wytyczne (jak zwał, tak zwał) to właśnie w imię tych zasad i dobrych praktyk ma obowiązek - ja to przynajmniej tak rozumiem.
Ad meritum ....
jaceksu25 może przedstaw na swoją kalkulację przeglądu Lancera po 20 tys. km - co robisz przy przeglądzie i za co fakturujesz, ok
Anonymous - 27-02-2010, 12:51
JCH, nie mam lancera, ani już żadnego mitsubishi - ostatni mój został skasowany przez moją współmałżonkę
a jeżeli chodzi ogólnie o kalkulację to chyba najodpowiedniejszym sposobem jest telefon do serwisu, hę?....a zakres chyba jest jednolity?
JCH - 27-02-2010, 13:03
jaceksu25 napisał/a: | nie mam lancera, ani już żadnego mitsubishi...
najodpowiedniejszym sposobem jest telefon do serwisu | To zadzwoń - daleko nie masz Zresztą to chyba oficjalna informacja nie ma się co czaić. Odwagi
Ja Lancera też nie mam więc tym bardziej nie mam gdzie dzwonić.
Anonymous - 27-02-2010, 13:09
JCH napisał/a: | Zresztą to chyba oficjalna informacja nie ma się co czaić. Odwagi |
tym bardziej mnie dziwi dyskusja na ten temat, bo każdy taką informację posiada w książce serwisowej...
...i jak ktoś pisał wyżej o smarowaniu/czyszczeniu zacisków ham. to nie ma tego na liście obowiązkowych czynności serwisowych
...idąc dalej w tym kierunku jest pozycja mówiąca o sprawdzeniu działania hamulców (ręcznego także) - natomiast czynność związana z jego regulacją jest dodatkowa/płatna.
[ Dodano: 27-02-2010, 13:18 ]
JCH napisał/a: | Pan "Genio" z podrzędnego warsztatu mógłby Ci dać taką check listę gdyby mu się chciało i gdyby tak się umówił z klientem. |
miałem na myśli inną sytuację w nowym samochodzie ( na gwarancji)
Luk - 27-02-2010, 14:24
jaceksu25 napisał/a: | natomiast czynność związana z jego regulacją jest dodatkowa/płatna. | Tak, jeżeli samochód nie jest na gwarancji. Jeżeli jest, to regulacja ręcznego jest przywróceniem sprawnego działania i jest nieodpłatna.
JCH - 27-02-2010, 15:20
jaceksu25 napisał/a: | natomiast czynność związana z jego regulacją jest dodatkowa/płatna. |
mazin podając "check listę" napisał/a: | Sprawdzić skok jałowy i działanie pedałów sprzęgła i hamulca, dźwigni hamulca ręcznego, wyregulować, jeśli to konieczne |
No ale skoro jaceksu25 napisał/a: | bardzo dziwna ta lista czynności serwisowych... | to podaj taką nie dziwną.
PS. Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe a czarne jest czarne
Anonymous - 27-02-2010, 16:34
JCH napisał/a: | to podaj taką nie dziwną. |
taka jak pisałem wyżej
Luk napisał/a: | Tak, jeżeli samochód nie jest na gwarancji. Jeżeli jest, to regulacja ręcznego jest przywróceniem sprawnego działania i jest nieodpłatna. |
Regulacje są czynnościami płatnymi, nie są płatne ( sprawa oczywista) przy PDI
Pogarszający się hamulec ręczny jest skutkiem eksploatacji - nie mówię tutaj o jakiś patologicznych sytuacjach.
Wymiana klocków ham. czy szczęk ham. ręcznego jest także płatna - tak dla lepszego zobrazowania sytuacji.
Dlatego jeżeli ktoś te czynności dostaje za free to jest gest dobrej woli ze strony danego ASO
"rzeczy" bezpłatne ( tzw. gwarancyjne) to takie posiadające wadę fabryczną z odpowiedzialnością producenta...
Ale najlepiej to już n-ty raz odsyłam do ksiązki serwisowej gdzie są także ogólne warunki gwarancji - warto poczytać....ewentuanie przejechać się do swojego ASO i poczytać te wywieszone na ścianie w postaci np. plakatowej.
A jeszcze lepszym rozwiązaniem jest porozmawiać ze swoim doradcą serwisowym. Z całą pewnością nie odmówi odpowiedzi na pytania klienta
|
|
|