| 
				
					| [07-XX]Lancer CYxA Ogólne - System audio w lancerach
 
 farel - 05-05-2015, 15:07
 
 to są po prostu maniacy samochodowi i czasem wydają kasę na byle co np. ładniejsze alufelgi i ich to cieszy. Mnie też to dziwiło kiedyś ale przeglądając regularnie forum już mnie prawie nic nie dziwi.
 Akurat co do lepszego dźwięku sam bym w to zainwestował ale jednak taką kasę wolę włożyć w inne przyjemności.
 Arczi89 - 05-05-2015, 18:03
 
 Ja kupując auto miałem 2 na placu do wyboru.
 Jedno miało RF drugi nie.
 
 Strasznie walczyłem ze sobą i wygrał rozsądek.
 Wybrałem auto w lepszym stanie ale bez RF.
 Jest niebo a ziemia.
 
 RF to nie tylko papier a tworzywo. Do tego masz preprocesor dźwięku. (Lepszy Equalizer). Skrzynie w bagażniku. Seria do RF bez wygłuszania ma sporą różnicę.
 tyku - 05-05-2015, 18:04
 
 
 Warto, bo różnica w stosunku do zwykłych głośników (papierowych) jest bardzo duża na korzyść RF. Miałem, przerabiałem i wiem co mówię. 	  | cypo napisał/a: |  	  | ale czy faktycznie jest to taka ogromna różnica, że warto pruć całą instalacje i płacić 1500 za używany zestaw RF? | 
  Wyciszenie drzwi i innych elementów jeszcze bardziej zwiększa komfort brzmienia systemu audio, oraz podróżowania.   tokyo - 05-05-2015, 21:44
 
 Witam
 Kiedys chcialem kupic sobie super sprzet do domu.
 Jeden Pan mnie zapytal gdzie lubie przebywac i ile tam jestem czasu.
 Odpowiedzialem auto, a on to zrob sobie tak autko bys mogl przyjemnie spedzac w nim czas :
 I to dotyczy kolegow z forum - robimy to co nam najbardziej sprawia przyjemnosc, tam gdzie mozemy choc przez chwile spedzic przyjemnie czas
   cypo - 06-05-2015, 08:47
 
 A czy jest tutaj ktoś z okolic Łodzi, kto poświęciłby 5min swojego czasu i pozwolił mi posłuchać przez chwilę Rockforda? Bo już prawie mnie przekonaliście
   
 [ed]
 Czy w evo X jest ten sam system rockforda co u nas? Bo z tego co widzę użytkownicy evo nie są do końca zadowoleni z RF (forum evolutionm):
 
 
  	  | Cytat: |  	  | I recently just picked up my X with the SSS package, and although the sound system is incredibly crisp and clear, it really does not get loud at all. at first i was like ok i can deal with it but i enjoy cranking the music and i can talk(well yell a little but) to my passangers and they can hear me when its turned all the way up. | 
 
  	  | Cytat: |  	  | In my opinion the stock fosgate system sounds pretty sweet when the car is stopped and/or off, but once you get up to speed is almost not audible. | 
 
  	  | Cytat: |  	  | I also drive a Titan with a non-amplified stock system and it gets WAY louder. For Mitsu to talk about the "650 watt Rockford Fosgate 9 speaker system", it should sound better than a stock Nissan radio with 4 speakers | 
 
  	  | Cytat: |  	  | I am sick of this weak Rockford fosgate "650 watt system" should be 65 watt | 
 
  	  | Cytat: |  	  | Replaced the system cuz it wasnt nearly loud enough for me. Focal components ftmfw! | 
 A tutaj fragment recenzji Lancera SE(cnet.com):
 
  	  | Cytat: |  	  | The stereo made vocals and instruments that were not drums sound hollow, lacking the rich tonal quality of high-end reproduction. This Rockford Fosgate system is a one-trick pony; strong on bass but nothing else. | 
 Arczi89 - 11-05-2015, 10:11
 
 Jako, że Tokyo odwiedził moją skromną osobę w sobotę mogę napisać co nieco o Audio.
 
 Pierwszy wariant:
 -Auto bez wygłuszenia
 -Radio seryjne
 -Głośniki seryjne (bez tweterów)
 
 Rezultat: Gra to suabo. Nawet bardzo słabo.
 
 Drugi wariant:
 -Auto bez wygłuszenia
 -Radio seryjne
 -Głośniki tył seryjne
 -Głośniki przód Helix Dark Blue 62.1 (100W 4 Ohm + zwrotnice i tweetery)
 -Skrzynia ciśnieniowa na głośniku Hertz DS 250 300W
 -Przód i tył zasilany wzmacniaczem CarPower 700W (4ch)
 
 Rezultat: Gra fajnie. Jedyny problem to to, że skrzynia zbiera pół bagażnika, Wzmacniacz zabiera przestrzeń pomiędzy kołem a półką (nie da się jej opuścić). Dodatkowo musimy przesunąć dźwięk na przód bardziej bo tył nie wyrabia.
 
 
 Pierwszy Trzeci
 -Auto jak w wariancie 2
 -Radio zmienione na MMCS
 
 Rezultat: Gra niemal tak samo. Może delikatnie dźwięk jest przyjemniejszy (barwa).
 
 
 Pierwszy Czwarty
 -Przód + tył rockford
 -Radio zmienione na MMCS
 -Wzmacniacz (z preprocesorem) Rockford
 -Skrzynia Rockford
 -Auto bez wygłuszania drzwi. Jedynie zamontowaliśmy gąbkę pomiędzy skrzynią a błotnikiem tylnym.
 
 Rezultat: Jestem w szoku. Skrzynia łupie jak szalona (mocniej niż hertz). Wzmacniacz nie zajmuje mi miejsca w bagażniku bo jest pod fotelem.  Skrzynia w boczku więc super sprawa. Dźwięk fajny miękki. Regulujesz wszystkim z poziomu mmcs-a. Dla mnie odsłuch bajka. Jeszcze muszę wyciszyć drzwi bo nie mogę się odczekać.
 
 Bardzo się bałem przejścia z mojego zestawu na Rockforda ale nie żałuję. Prezentuje się super. Żadnych zbędnych kabli. instalacja zrobiona profeska przez Toky-o.  Gra świetnie.
 
 Edit:
 Zapomniałem dodać, że cała operacja zajęła nam 12h dlatego, że chłopaki mają obcykane wszystko w małym palcu. Robiliśmy w trójkę. Wiązkę Dawid profesjonalnie rozłożył po aucie jak fabryka
   Od skrzyni progami, tunelami, przepustami do samej navi. W 20 lub więcej punktach trzeba się w piąć w instalację jak dobrze pamiętam.
 
 Jeżeli ktoś chce posłuchać zapraszam.
 
 Jeszcze raz dzięki Tokyo!
 cypo - 12-05-2015, 12:36
 
 A czy posiada ktoś jakąś specyfikację tych głośników rockforda?
 Arczi89 - 12-05-2015, 13:41
 
 Tylko tyle:
 http://www.rockfordfosgat...lancer-sportbac
 
 Specyfikacja masz namyśli charakterystyka ?
 cypo - 12-05-2015, 16:14
 
 Tą specyfikację widziałem, ale tam praktycznie nic nie jest napisane. Chodzi mi o jakieś dane, gdzie będzie podana przynajmniej moc każdego z głośników(rms i max), spl, i zakres częstotliwości. Chociaż nie pogardzę szerszą specyfikacją czy tym bardziej charakterystyką
  Czym więcej typ lepiej. Arczi89 - 12-05-2015, 18:40
 
 Jeżeli dobrze pamiętam na głośnikach pisze 35W 2Ohm.
 Subwoofer ma 2x 1,1Ohm
 Więcej niestety nie wiem.
 tyku - 12-05-2015, 18:58
 
 Arczi89, Podaj numery wzmacniacza i głośników jakie zostały zamontowane
   
 cypo,
 System 650W Premium 9 Speaker :
 Tweeter - 25W - moc znamionowa, 50W - dopuszczalna moc wejściowa - Impedancja 2Ω
 Front Door Speaker - 50W - moc znamieniowa; 75W - dopuszczalna moc wejściowa - Impedancja 2Ω
 Rear Door Speaker - 25W - moc znamieniowa; 50W - dopuszczalna moc wejściowa - Impedancja 4Ω
 Subwoofer - 75W/75W - moc znamieniowa; 150W/150W - dopuszczalna moc wejściowa -Impedancja 1,1 Ω x 2
 Amplifier MAX Power: 650 Watts.
 
   cypo - 12-05-2015, 19:26
 
 Dzięki Panowie, przetrząsnąłem cały internet i nigdzie nie znalazłem takich danych, a to co podałeś tyku to już sporo
  Zastanawia mnie parę kwestii: 
 1) w lancerach sportback jest 650w czy 710w RF system ?
 2) dość duża różnica mocy (25->50W) jest pomiędzy głośnikiem frontowym a tylnym; czy te tylne głośniki nadążają za pozostałymi ? tzn czy jeśli się rozkręci całość na max, to czy tył też gra czysto ?
 3) czy bez MMCS da się w pełni sterować systemem RF ?
 Arczi89 - 12-05-2015, 20:50
 
 2) Przód jest 2Ohm tył 4Ohm. Nie ma czegoś takiego jak zniekształcenia trzeszczenie na tyle bo głośniej grasz na przodzie. Dla pewności jutro sprawdzę Ci to w drodze do pracy
   tokyo - 12-05-2015, 21:58
 
 Witam
 1. wzmacniacze sa te same ( w pajero jest inny 12 kanalowy i Dolby Pro Logic)
 -glosniki te same
 - tuba może mieć mniejsza pojemnsc od outlandera - najwieksza ma pajero ale po wypelnieniu subwoofera gabka bass jest jeszcze bardziej miesisty
 - nie ma sensu zastanawiać się czy 650 czy 750 ( w pajero sa 3 glosniki więcej do
 Dolby Pro Logic)
 2.  da się sterowac ale jest to trochę uciążliwe. MMCS pozwala na szybsza i lepsza obsluge RF
 cypo - 14-05-2015, 17:44
 
 
  	  | Arczi89 napisał/a: |  	  | Nie ma czegoś takiego jak zniekształcenia trzeszczenie na tyle bo głośniej grasz na przodzie | 
 Właśnie chodzi mi o to czy tył gra czysto przy tej samej głośności
  tzn. czy odsłuch jest tak samo czysty dla tych, którzy siedzą z tyłu. 
 |  | 
 |  |