To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

Krzyzak - 13-10-2011, 21:11

ciężko mi się odnieść, ale
ad.2 - nie wiem
ad.3 - dawałem na uszczelkę tłoczka, pod uszczelkę harmonijkową tłoczka (tą zewnętrzną) i na śruby prowadzące; na nic więcej
ad.4 - jak wcisnąłem bardzo mocno, to się zrobiło pufff i całe powietrze uciekło :)

tarcze 276/24 - u siebie mam komplet TRW/TRW i spisują się OK

Hugo - 17-10-2011, 17:00

Odebrałem dzisiaj zestawy naprawcze zacisków firmy FRENKIT i niestety nie ma do nich dołączonych żadnych smarów :? mogę uszczelki tłoczków posmarować pastą montażową do hamulców Ate, bo chciałem to dzisiaj składać i załamka...
mszolc - 17-10-2011, 19:12

Cytat:
mogę uszczelki tłoczków posmarować pastą montażową do hamulców Ate, bo chciałem to dzisiaj składać i załamka...

Hugo, miałeś pewnie na myśli smar do prowadnic zacisków i klocków - raczej chyba się nie nadaje. Niektórzy montują uszczelki tłoczków po prostu na płynie hamulcowym, ale ponoć tłoczki tak montowane mogą się wcześniej zapiec niż na smarze.
Ale jak się zapieką to zrobisz jeszcze raz żeby sobie temat utrwalić ;-) .

Ewentualnie jeszcze inna propozycja - poczytaj sobie temat na temat regeneracji zacisków znaleziony na forum Forda Capri:
http://www.capri.pl/page/1869
i galeria zdjęć do kompletu:
http://www.capri.pl/image/page/1869/77431
(mam nadzieję, że nie łamię zasad forum umieszczając ten opis).

Ja 'uczyłem' się z tamtego opisu i nie narzekam. Tutaj na forum niestety jest sporo wodolejstwa (z małymi wyjątkami), ale mało szczegółów (najlepszy przykład to temat o hamulcach - 90 kilka stron, a po przeczytaniu człowiek może się czuć co najwyżej skołowany).

Zanim skończysz czytać będzie i tak za późno żeby to jeszcze robić ;-) , a jutro na spokojnie kupisz sobie smar do tłoczków/cylinderków w najbliższym sklepie motoryzacyjnym.

Dread87 - 24-11-2011, 00:13

Witam wszystkich, ostatnio chodzi mi po glowie plan zmiany hamulcow na tylnej osi w moim galu. Obecnie z tylu mam hamulce bebnowe. Czy w ogole jest realne przelozenie bebechow z jakiegos gala ktory ma tarcze z tylu? Co musialbym wymienic, co kupic, co zalozyc itp. Ogarnia ktos temat?;)
Owczar - 24-11-2011, 00:22

Ja zmieniałem. Przełożyłem całe zwrotnice z gala po II lifcie. Linka od ręcznego minimalnie inne zakończenie ma, ale pasuje.

Jak decydujesz się na swap to najlepiej zwrotnice całe z gala o przebiegu niższym i młodszego. Będziesz miał z głowy łożyska na jakiś czas. Ja szukałem pod tym kątem, bo jedno łożysko wyło, a bębny się sypały. Bardziej opłacalny był swap.

Dread87 - 24-11-2011, 00:44

Owczar, jakbys mogl mnie bardziej oswiecic co konkretnie potrzebne bedzie. Zwrotnice, co dalej? Nie wiem do konca jak wyglada caly system abs z tylu, jakie przerobki mnie czekaja, ile czasu taki swap zajmie, jak hydraulike cala podpiac, jesli robiles swapa, prosze o pomoc:)
Owczar - 24-11-2011, 00:54

Kompletne zwrotnice z tarczami kotwicznymi, zaciskami i łożyskami to wersja najlepsza. Można kupić same tarcze kotwiczne, z tarczami i zaciskami o też podejdą bo piasty są takie same, ale cenowo wyjdzie to samo. Czujniki ABS są w zwrotnicy niewyjmowalne, więc kupując zwrotnicę zwróć uwagę by kostka była wypięta a nie ucięty kabel.

Hydraulika pasuje bez problemu. Linka od ręcznego też podchodzi. Mi zajęło to jakieś pół dnia.

fj_mike - 24-11-2011, 21:46

Dread87, kolega z Gdyni ma tylne zwrotnice z zaciskami. Mogę zapytać.
Mare - 24-11-2011, 22:01

Ja mam faktycznie trochę tego złomu w piwnicy,

W sumie kompletne zwrotnice z zaciskami, ręcznym itd.

Tylko jest jedno ale:
Kable ABS mają poucinane kostki na samym końcu, więc dorobienie nie powinno być trudne. łożyska mają już spore luzy. Reszta gites. Klocki i jakieś tarcze na start też się znajdą. ;]

fj_mike - 24-11-2011, 22:04

Mare napisał/a:
Kable ABS mają poucinane kostki na samym końcu, więc dorobienie nie powinno być trudne.

Kable miałeś obcięte na przednich zwrotnicach. Na tylnych jest z czujnikami kompletnymi - wiem bo sam wyjmowałem :P

Mare - 24-11-2011, 22:08

jo? hmm... być może... dawno do nich nie zaglądałem ;p
Ja tam tylko dokładam rzeczy >.<

Dread87 - 24-11-2011, 22:39

Zalezy jakie ceny proponujecie;) bo pewien kolega zaproponowal mi juz opcje;)
Marcino - 01-12-2011, 22:53

Czy zębatki ABS przodu sa wymienne? Moje z przodu juz sa bardzo skorodowane, a prawa jest jakby peknieta:)
matek - 01-12-2011, 23:05

ja jak zakładałem nowy przegub z przodu to przekładałem ta zębatkę ze starego wiec są wymienialne jak najbardziej ;)
deejay - 01-12-2011, 23:08

Marcino napisał/a:
Czy zębatki ABS przodu sa wymienne? Moje z przodu juz sa bardzo skorodowane, a prawa jest jakby peknieta:)


Tak , mozna lekko zbic młoteczkiem , ale przed montazem nowych najlepiej dobrze wyczyscic przegub z rdzy i nową zębatke włozyc na klej np do biezni łozysk lub klej do polączeń gwintowych .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group