To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

przemekx303 - 11-01-2012, 23:45

Dzięki za podpowiedź , Notepad działa elegancko
boss937 - 12-01-2012, 10:57

Koledzy przepraszam ze się wtrącę ale nie chce zakładać nowego postu. Chce kupić kabel aby podłączyć moją Carismę. Pomóżcie mi znaleźć odpowiedni kabel na Allegro. Gdzie znaleźć Evoscan. Proszę wrzućcie linki z allegro. Ja chce kupić dobrze a nie mam o tym zielonego pojęcia. Moja CARISMA 1.6 90 KM 98 rok
M@teusz607 - 12-01-2012, 18:30

w sumie to odpowiedź masz w 1 poście tego tematu Kabel pytaj sprzedawce lub czytaj treść aukcji żeby był na chipie FTDI
evoscan na oficjalnej stronie za 25$ (lub pytaj wójka google o free wersje :wink: )

boss937 - 13-01-2012, 21:01

koledzy taki kabel wystarczy http://allegro.pl/vag409-...2052252372.html czy coś takiego http://allegro.pl/najleps...2029421747.html
Czym one się róznią? chce kupić dobry aby działał. Pomózcie:P

M@teusz607 - 13-01-2012, 21:40

drugi jest tańszy a działać będą oba, tylko co do metody obsługi czytaj temat od początku.

[ Dodano: 17-01-2012, 12:36 ]
mam mały problem i może to mi pomóc. Jak nic nie dotykacie to ile jest Throttle position? (położenie przepustnicy) wartość jest w %

boss937 - 19-01-2012, 15:41

koledzy szukam na forum i szukam. Dajcie linka do instrukcji zmostkowania pinu 1 i 4 w kablu diagnostycznym
plecho1 - 19-01-2012, 16:49

Ja zrobiłem to przełącznikiem, jest to opisane na 13 stronie tego tematu. Ale jeśli nie chce się komuś tak bawić, to można to zrobić za pomocą jakiegoś cienkiego kabla o średnicy z izolacją około 2mm. Utnij z 1,5cm tego kabla i przy obu końcach, tak z 1mm od brzegu przebij dziurki jakąś igłą trochę cieńszą jak piny w złączu kabla. Następnie załóż ten kabelek tymi dziurkami na odpowiednie piny i dosuń do ich końca. W ten sposób będziesz miał zaizolowany mostek bez lutowania.
mitcari - 19-01-2012, 19:32

aren195612, Witam was wszystkich.
Tak wiec tak jak poleciles - dobrac sie do pompy . Tak tez uczynilem.
Na wstepie, dobralem sie tylko do regulacji. Faktycznie ma duze znazcenie - miedzy innymi po zmniejszeniu / zwiekszeniu - ulegaly zmianie obroty silnika. Jazda testowa - nic nie wniosla. Tak wiec majac dostep do niego , zmusilem Cari do wyplucia. Wczesniej troche benzyny pod duzym cisnieniem polecialo na mnie...Tak wiec - reszta uwazac.

Papier scierny 2500 w dlon i szukanie elementow ktore wymagalyby polerki.
Faktycznie przy tym malym dzyndzelku widac jakis nie wiem- osad, wytacie.
Udalo sie to zniwelowac.
Montujemy wszystko , ustawiamy z podlaczonym evoscanem cisnienie.

Reset wszystkiego , nauka dociekliwa nauka obrotow i co ?

Nic nie przynioslo , szarpie jak szarpal, strzela jak strzelal.
Zmienilo sie jedno - falowanie obrotow ustalo ( nie wiem czy to wplyw polerki czy dokladnej nauki obrotow)
Wstawie filmik z obrotami jeszcze dzis.


Uploaded with ImageShack.us

Regulator ewidentnie reguluje - przestawiajac go moglem obnizyc lub zmniejszyc cisnienie.
Pytanie moje jest takie. Czy cisnienie moze falowac ? Tzn jak widziales na logach raz jest np .4.9x , 5.0x,5.0.z,5.1.x,5.1.z,4.8.x,4,9 i tak w kolo w okolicach np tych 5.
Czy to ma byc stale i nie ma prawa drgnac ?

Co o tym sadzisz ?
Skad moje problemy ?

aren195612 - 19-01-2012, 20:37

mitcari napisał/a:
Wstawie filmik z obrotami jeszcze dzis.

Może lepiej logi z kompletem parametrów w/g procedur jak poprzednio, najlepiej po jakiejś małej trasie co by ECU wprowadziło bieżące poprawki. Dobrze byłoby podejrzeć log z okresu, gdy silnik szarpie, strzela........

mitcari napisał/a:
Czy to ma byc stale i nie ma prawa drgnac ?

Drganie ciśnienia w obrębie 0,3MPa w okolicach 5MPa jest normą.


Powodzenia

przemekx303 - 19-01-2012, 20:40

Cytat:
Pytanie moje jest takie. Czy cisnienie moze falowac ? Tzn jak widziales na logach raz jest np .4.9x , 5.0x,5.0.z,5.1.x,5.1.z,4.8.x,4,9 i tak w kolo w okolicach np tych 5

W takiej skali to pewnie tak bo u mnie też lekko faluje i nic się nie dzieje, ale u ciebie jest od 5,4 do 4 nawet , więc troche lipa . Wrzuć logi po czyszczeniu regulatora zobaczymy czy się ciś. poprawiło . Kasowałeś błąd ? Czy dalej się wyświetla ?

mitcari - 19-01-2012, 22:49

przemekx303, Bledu odnosnie pompy wc nie mialem - tylko odnosnie czujnika przeplywu zasysanego powietrza. Skasowany , poki co jest spokoj. aren195612, Postaram sie jutro wrzucic jakis konkret.
Teraz wstawiam jedynie wykres jakim dysponuje z regulacji pompy. Wzrost uzasadniam regulacja.

Sprawdzcie tylko czy tak moze byc - na luzie
http://www.sendspace.pl/f...5539d9821c9599e

Ostatnie zmiany - takie pozostaly.
Pozdrawiam

[ Dodano: 19-01-2012, 22:58 ]
Wiecie co ? Bardziej moze skupilbym sie skad te strzaly ?
Od samego poczatku z mojej nie bogatej wiedzy mechanicznej , ( inna branza, ale tez techniczna;) )wydawalo mi sie ze cos , gdzies zasysa,wypuszcza powietrze.

Strzaly spod maski - lewej strony pojazdu.
Mysle ze moze gdzies w okolicach przeplywki , filtra pow.


Moze to wazne moze nie - czytalem na forum ze ktos tez bral sie za regulator w pompie WC - ale u niego byl podciek przy tym reg.
U mnie bylo sucho, czysto jak w nowce. Wiem ze tamtedy przeplywa paliwo i nie ma prawa nic zasniedziec, zardzewiec.

przemekx303 - 20-01-2012, 14:58

może sprawdź dokładnie "trąbę słonia" może gdzieś pękła , lub opaska jest kiepsko zaciśnięta i zasysa lewe powietrze . Może cewka ? gdzieś w manualu jest opis jak ją sprawdzić .
Najlepiej wrzuć te logi po regulacji i w czasie tych strzałów

mitcari - 20-01-2012, 16:30

przemekx303, aren195612,
Wrzucam logi
1. Jalowy ponad 6 minut z lekka przygazowka
2. Jazda z wyczowalnymi strzalami.

Nie robilem pomiarow jak w manualu.

Widze ze pompa oscyluje 4.9-5,3 cczasami troszke wiecej, ale mysle ze to jednak nie powod.
http://www.sendspace.pl/f...942a024fcacd188

[ Dodano: 20-01-2012, 16:38 ]
Dodam - bledy zadnego. Czy to przed czy po jezdzie.
Jeszcze raz od poczatku.
Mysle ze "bylo to po tankowaniu" - mysle.

Szarpie przy przyspieszaniu , brakuje mocy, slychac jakies trzaski ( strzaly) z okolic maski.

Co robione:
Filtr powietrza
Swiece
Tankowane , wyjezdzone - kilka razy

[ Dodano: 20-01-2012, 17:08 ]
Temperatura chłodziwa ??
Ponad 200 stopni ?? !!
??!!

[ Dodano: 21-01-2012, 00:29 ]
PW napisana do przemekx303, w odpowiedzi na TPS.

Czujnik polozenia przepustnicy jak mniemam ?
Witam. Dzieki za zainteresowanie.
Powiem tak - na wstepie czyscilem przepustnice - byla cala zasyfiona. Mozliwe ze cos "pokrecilem =" przy niej ?
Staralem sie delikatnie przy niej grzebac.
Nagle mnie olsnilo w tym momencie - pamietam jak ja zakladalem , zauwazylem jak jedna z uszczelek nie jest juz w najlepszej formie. Wymiana ?

Powiem tak, po ustawieniu pompy - jakby sie wszystko troszke nasililo.
Raz sa to szarpanie gdzie czuc na calej budzie , raz jakies zajakniecia.
Szarpie w pelnym zakresie obrotow - od poczatku do konca przy czym w okolichac 4-5 tys. brakuje mu mocy.

Moge odrzucic definitywnie pompe wysokiego cisnienia?

Pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie

[ Dodano: 21-01-2012, 00:35 ]
Komputer nie widzi zadnego bledu.
Przed jakimikolwiek zabiegami mialem blad 13 ktory zazwyczaj byl po resecie , zaraz wracal
Pewnego dnia , wymrugany zostal 56 i 12 ( przy odpietym przeplywomierzu)

Minelo 24 h, jakies 140 km dzis zrobione, kilkanascie odpalen/gaszen samochodu.
Bledow nie ma

[ Dodano: 21-01-2012, 00:38 ]
Nie wymienialem jeszcze filtra paliwa a mysle ze powinienem zrobic to na wstepie ?
Teraz moje pytanie
Pompa WC jest przed filtrem czy po ?

Filtr mam pod bezpiecznikami, dzisiaj tam zerkalem ale widzialem ze dostep jest tragiczny - puszka z bezpiecznikami i kilka kabli. Wskazowki ?

boss937 - 21-01-2012, 09:25

koledzy jak mam podłączony kabel do kompa i evoscan pokazuje mi tak

Info: Initialize Vehicle ECU...
Info: Initializing At 5 baud...
Info: Timer: 1857,2ms
Info: Initialization Complete...
Info: Waiting for INIT Response...
Error: No Response from Vehicle ECU
Info: Datalogger Ended.

Oczywiscie nie jest podłaczony do auta.

[ Dodano: 23-01-2012, 18:09 ]
napisze mi ktos czy tak sie powinno wyswietlac. Nie długo dopiero podłącze go pod komputer... Ma znacze ze jest to ftdi 232rl|

mitcari - 25-01-2012, 18:24

aren195612, przegladales cos moze ?
Wrzucam jeszcze dzisiejsze -
Jak ktos ma czas niech przejrzy po swojemu/porowna.

Pozdrawiam

LINK
http://www.sendspace.pl/f...2f119267acf07c5



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group