To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant GTI E33 by Maretzky85

koszmarek - 11-07-2010, 21:32

wspominałam, że kocham te klimę :D
I że galant daje radę nie tylko na trasie? ^^'

Marcin-Krak - 11-07-2010, 21:33

Maretzky85 napisał/a:
że nie ruszę mojego wygodnego dupska nigdzie więcej bez sprawnej klimatyzacji w lato :D

Heh. Też już tak mam. A pamiętam, jak ludzie gadali, że po co się tak uparłem na klimę itp itd. A jednak zupełnie inna jazda jest jak się ma klimę. No i żwirek w trakcie jazdy nie jest potrzebny, bo nie ma problemu z parującymi szybami :mrgreen:

Maretzky85 - 15-07-2010, 07:46

Dwa dni temu zabrałem się za porządne zrobienie dolotu. Konkretniej za wsadzenie uszczelki kolektora dolotowego. Prawdopodobnie zasysał tam lewe powietrze, bo teraz jest o niebo lepiej. Skończyły się problemy z ubogą mieszanką przy dużych obciążeniach, jednak na wolnych obrotach korekcja paliwowa to około 140% (nominalnie powinno być 100&) więc nadal za dużo (wcześniej było powyżej 160%). Pozostaje mi szukać jeszcze jakichś miejsc gdzie może ssać lewe powietrze...
Wczoraj natomiast wymieniłem tylne jeszcze oryginalne amorki ze sprężynami. Siedziały Ori Tokico - pewnie już co najmniej 8 letnie :P Amorki kupiłem Tokico gazowe, a sprężyny lesjoforsy progresywne. Komplet oczywiście od GTi. Przód mi został jeszcze GLSi, poza tym już też się kończy :P
Po wczorajszej przejażdżce stwierdzam, że tył teraz fajnie trzyma i wręczutrzymuje przód samochodu przed przechylaniem :D
Przód za miesiąc mam nadzieje :)

koszmarek - 15-07-2010, 17:08

Maretzky85 napisał/a:
Przód za miesiąc mam nadzieje :)


i będzie galant terenowy :D

Maretzky85 - 27-07-2010, 23:21

Mały update:
Uporałem się z przepływomierzem, który był mocno sztukowany z dwóch - ale jakoś tam działał. Co prawda mieszanka nie była optymalna i spalanie większe prawdopodobnie, ale dało się jeździć. Przepływkę kupiłem w końcu od 6bolta 6 pinową (ciężka sprawa dorwać :P ) I wszystko śmiga. Mieszanka paliwowo powietrzna już w miarę w normie, wydech już tak się nie grzeje...
Poza tym dziś założyłem na kolektor pod osłonkę termiczną sznur i koc z włókna szklanego - teraz już w komorze już zupełnie inna temperatura panuje :D
Nie pamiętam czy już pisałem, ale wtryski od Hyundaia sonaty (240cc) nie dają rady :P
Kupiłem jakiś czas temu listwę od Eclipsa (275cc) i w końcu zaczął jeździć :)
Do ogarnięcia mam jeszcze temat alternatora - nie rozładowuje się aku, ale ładowanie przy włączonych światłach jest na poziomie 12,5 V, magiel - zaniemógł w czasie jak Galant czekał na silnik (nie mam wspomagania, pomimo sprawnej pompy), czujnik zamknięcia przepustnicy, który nie zawsze styka i ma urwany pin (przylutowany kabelek tymczasowo), linki hamulca ręcznego i zacisk tylny (linki umarły, zacisk się zacina przy ręcznym) no i wyciek z uszczelniacza półośki...
No i tak - uszczelniacz już mam, wymienię go pewnie jutro albo pojutrze po pracy, a cała reszta...
No właśnie. Cała reszta i wszelkie inne pierdółki o których zapomniałem będzie wzięta z dawcy, którego jutro prawdopodobnie przytargam do pracy :>

koszmarek - 27-07-2010, 23:27

I lodóweczka ma braciszka (siostrzyczkę?) ;) Ale nigdy nie widziałam tak zmasakrowanego galanta :( przez chooliganów z pragi z resztą :(
Piwor - 28-07-2010, 01:28

No no, znów się dzieje. :)
Krzyzak - 28-07-2010, 07:01

Maretzky85 napisał/a:
ładowanie przy włączonych światłach jest na poziomie 12,5 V

padł regulator napięcia lub któraś z diod

Maretzky85 - 28-07-2010, 08:46

Krzyzak napisał/a:
padł regulator napięcia lub któraś z diod

Pewnie tak, ale łatwiej wyjąć, wsadzić drugi i naprawiać zepsuty, żeby mieć na zapas, niż kupować w ciemno podzespoły ;)

Serek - 28-07-2010, 13:12

Pytanie, dlaczego na 275 cc jeździ ? 240 były zepsute ?
Maretzky85 - 28-07-2010, 23:18

240stki miały najwyraźniej za małą wydajność i większość czasu było ubogo. Jak depnąłeś gaz do dechy do zawsze było ubogo i nie chciał jechać, no i zapłon spadał do wartości minusowych...
Inna sprawa, że miałem też nieszczelny dolot, więc łapał lewe powietrze co na pewno nie pomagało utrzymać poprawnego AFR. W każdym razie teraz jest dobrze :)
Zapłon w miarę poprawnie, samochód jedzie i napędza się bardzo ładnie :) )

Uprzedzając pytania - próbowałem na 240cc z Eclipsa amerykańskiego, 240cc z ecli 2 gen i na chyba 220 z hyundaia sonaty. Sonatowe były chyba zepsute, z Ecli Igen nie mam pewności, ale z Ecli 2 gen były 100% sprawne.

No i w ramach aktualizacji - dziś po 22 dojechał dawca, co prawda nie do końca o własnych siłach, ale jest :) Jutro może jakieś zdjęcia będą nawet :P

Serek - 29-07-2010, 09:36

1. dawca ten z allegro ?
2. dziwna sprawa z tymi wtryskiwaczami. Sprawdzę u siebie odczyt z MMcd jak to wygląda.

Maretzky85 - 29-07-2010, 22:45

Dawca czyli ten:

http://otomoto.pl/mitsubi...-C14345471.html

Silnik jednak jest 2 litrowy standardowy GTi. Klepią mu popychacze, ale głowica czyściutka.
Ciekawostką jest, że stoi na 15 calowych aluskach ori prawdopodobnie. Wyglądają jak ori kołpaki z tego roku :P

Co chcesz sprawdzać na MMcd ? Jakie u Ciebie są wtryskiwacze ?
Najciekawszy parametr to i tak jest oxy feedback trim, który mówi o chwilowej korekcji wtrysku. Przed wymianą wtryskiwaczy i uszczelnieniem dolotu była na poziomie 160%, teraz jest 80% Chyba, że już się nauczył i trzyma bliżej 100 :)

Serek - 30-07-2010, 09:58

1. Myślałem o innym dawcy, też z allegro, też HB.
2. Co sprawdzać ? Aktualne zmiany kąta wtrysku i fuel trim. Siedzą standardowe 240-tki.

Maretzky85 - 31-07-2010, 20:20

O jakim ?? :D
I jak, sprawdziłeś tę korekcję (chyba, że o coś innego chodziło)?
Tak w ogóle to Ty masz eu czy usa ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group