To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4 E88A 92-96 - poszukuję gala 4x4

Wszyc - 06-05-2011, 16:24

Cytat:
A więc panowie,poprzeczka wysoko :wink:


Bez przesady Jacku damy radę z Frostem prędzej czy później :twisted:

[ Dodano: 06-05-2011, 17:03 ]
Panowie czekajcie odkryłem znów ciekawe info o serii E5 muszę to wszystko ogarnąć bo dużo tego jak ogarnę spiszę wszystko co wiem :)

Bo tu istna masakra z liczbą wersji 7 generacji galanta to jest jeszcze bardziej zawiłe niż by się wydawało bo znalazłem jeszcze VR-4 Type S :P wieczorem postaram się więcej napisać :P
I wychodzi mi też że był E74A z turbinami i bez turbin albo coś jest napitolone w tym wszystkim

I jeszcze jedna sprawa jeżeli to 2.0 V6 Twin turbo jest w automacie to nie ma co się podniecać 215KM ma

Frost - 06-05-2011, 17:18

Oj Wszyc :P to ty jesteś w błędzie :D na forum Galantvr4 jest napisane że E74A to wczesny projekt E84A 4WD ale bez 4WS, jednakże również na twin turbo. To samo piszą chłopaki z Nowej Zelandi gdzie tego jest wiecej niż u nas EA ;)

I tak jak mówiłem, najlepiej jakby gość podał vin z grodzi, bo w kwitach to można napisać równie dobrze "awionetka" :lol:

Wszyc - 06-05-2011, 17:26

A ja znam osobiście kolesia E74A z wolnossącym silnikiem (E74A 2.0 Viento 4) (galantcenter) i właściciel jaki specyfikacje zarzekają się że jest tam 170KM jak w E88A :P coś jest nie tak wykazuje że jest tak i tak Frost to co Ty mówisz to właśnie VR4 Type-S
Muszę tylko ogarnąć od czego wtedy zależy ta numeracja bo był wolnossący E74A i dokumentacje też to potwierdzają :P
A w hatchbacku nie było VR4 znaczy był ten sam silnik i to samo ale nazywał się inaczej nie VR4 tylko Sports GT :P

mitsu_pl - 06-05-2011, 22:37

Z tego co widziałem na Ebay'u kilka razy, ale dość dawno, to te Sport GT, były właśnie w HB, były dwukolorowe (do listy jeden kolor - przeważnie srebrny, i od listwy w wzwyż drugi), miały relingi na dachu, wyglądały coś ala dzisiejsze CrosOver'y, 2.0 V6 TT 4x4, o 4WS nic tam nie widziałem...
mc - 06-05-2011, 22:54

Wszyc, zwracam honor.
Masz racje, poszperałem na necie i E74A były z silnikami 2.0 V6 TT (240KM) i zwykłymi 2.0 V6 (170 KM). Vr4 i viento. Ale po jaką cholere japończyki to tak skomplikowały to już niestety nie wiem.

Anonymous - 06-05-2011, 23:15

mc napisał/a:
po jaką cholere japończyki to tak skomplikowały to już niestety nie wiem.

mc, w EA było taka sama sytuacja:

EC5W -> Legnum VR4 (260/280KM 2.5V6TT 4WD) i Legnum 25ST i ST-R (163KM 2.5V6 4WD)

Wszyc - 06-05-2011, 23:39

Nie jestem jeszcze pewien ale z różnych źródeł wychodzi że E74A były zamiast w 4WS zaopatrzone w LSD

[ Dodano: 07-05-2011, 00:44 ]
Tyle udało się wyszperać

początek produkcji galanta 7 generacji wprowadzenie modelu E84A pod nazwą VR4
E84A dane:

Silnik 2.0 V6 Twin turbo 6A12TT napęd na 4 koła i system 4WS
Dwa rodzaje skrzyń biegów:
5 biegowy manual - 240KM
4 biegowy automat - 215KM Momenty obrotowe dla obu skrzyń biegów te same

Samochód wyglądał identycznie jak E88A

Wprowadzenie równolegle limitowanej edycji Type-S różniącej się prawdopodobnie ( jeszcze nie potwierdzone na 100%) tym że Type-S miał zastosowany dyferencjał o ograniczonym poślizgu zamiast skomplikowanej instalacji 4WS oznaczenie modelu E74A takie same osiągi jak E84A

1994 wycofanie E84A ze sprzedaży na rynku japońskim wprowadzenie go jako model eksportowy tak jak E88A, zmiana wyglądu modelu Type-S
od 1994 oferowany tylko w pakiecie Diamond Edition ( takie zderzaki jak ma MC ) dodatkowo posiadał na klapie olbrzymie skrzydło którego nie powstydził by się Lancer EVO heh, koniec limitowania produkcji wprowadzenia jako model w stałej ofercie

Od początku produkcji VR-4 (E84A) i VR-4 Type -S (E74A) oferowany był tylko w sedanie

1994 wprowadzenie nowego modelu do oferty hatchbacka o takiej samej jednostce napędowej jak VR4 i VR4 Type-S czyli 6A12TT pod nazwą Sports GT nazwa kodowa (E74A) nie było E84A w hatchbacku prawdopodobnie owy model posiadał tak jak sedan dyferencjał o ograniczonym poślizgu
Sports GT oferowany był tylko i wyłącznie w pakiecie Diamond Edition z dużym spojlerem na klapie i 2 kolorowym nadwoziu w opcjach można było zażyczyć sobie jednolity kolor, orurowanie przednie, relingi, reflektory przeciwmgielne te mimo iż to flagowy model nie były w standardzie w sports GT chodź tu też pewnie wszystko zależy od kraju w którym był oferowany

E84A był możliwy podobno do dostania z kierownicą po lewej po 94 roku E74A nie był nigdy oferowany z kierownicą po lewej

W 1995 roku po 2 latach produkcji galanta pojawił się wolnossący E74A przypuszczam że Mitsu po 2 latach chciało odświeżyć swoją ofertę posiadał 170KM i LSD oferowany też tylko w pakiecie Diamond Edition

To tyle co udało mi się wyszperać :P jak czegoś nowego się doszukam będę na bieżąco pisał albo poprawiał jeżeli wykryję iż jakieś z tych info może być jednak nie prawdziwe strasznie mnie zaciekawiła historia modelu E5 bo poczułem się że mam prawdziwego japońca zawsze galanta traktowałem jak jakiś tam odrzutek by nakarmić rynek europejski i amerykański ale jak widzę mały wachlarz modeli był oferowany na eksport więc jednak to czystej krwi japoniec :P Ciesze się mimo że akurat ja mam eksportową wersje jak w sumie wszyscy z nas ale przynajmniej rodowód jest silny i bez skazy :D ( powiedział bym nie to co Carisma ale zaraz od kuziego dostane po głowie :P )

Frost - 07-05-2011, 11:59

No no, Wszyc-a wypowiedź nadawała by sie do nowego tematu "historia E5 vr4" ;) bardzo ładnie Krzychu :)

Z kwitów przedstawionych przez tego gościa wynika tym bardziej że to E74A - tam jest po prawej stronie mowa o LSD, więc wszystko się zgadza :) tym większą rzadkością jest ten gal, co nie tłumaczy przesadnej ceny za niego :D

Skoro to taka MEGA rzadkość, to ciekaw jestem skąd gość brał części do naprawy, skoro każdy z nas ma problemy ze swoim E88A, E84A to wogóle nie wie nikt co to jest hehe, nawet w serwisie, a o E74A TT to pewnie najstarsi górale nie słyszeli w PL :D

Wszyc - 07-05-2011, 15:24

O dziwo wychodzi że E74A sports GT było całkiem sporo więcej niż E74A w sedanie czyli VR4 Type-S zwłaszcza na wyspach ich dużo powinno być bo głównie tam trafiał hatchback był oferowany w Japonii w ostatnich latach produkcji więc największe prawdopodobieństwo dostania galanta z 6A12TT to właśnie Sports GT przynajmniej w europie
szpala85 - 07-05-2011, 23:55

:notworthy: silnicek taki jak mój :mrgreen: .... i ma dwie turbinki :twisted: ..... ale jajca :mrgreen:
Wszyc - 08-05-2011, 01:52

Panowie odkryłem kolejny newsy i kolejną jednostkę napędową w 7 generacji galancie panowie przysięgam co niektórzy zrobią oczy jak :shock: nie powiem co i pospadacie z krzeseł :P Ja po prostu jestem w szoku :P ale założę oddzielny temat bo wychodzimy już po za temat poszukuje gala 4x4 i to grubo po za temat :P

Panowie nawet nie wiecie jakiej wspaniałej generacji mamy galanty :P tym czasem kopie dalej jak jutro lub po jutrze wyjadę w newsami to będzie co oglądać sądzę :P

mitsu_pl - 08-05-2011, 16:57

Krzysiu, co z tym tematem ?
davyjohn - 08-05-2011, 20:24

Przecież napisał: jutro - pojutrze :)
Wojciech Bogacz - 18-05-2011, 11:38

Jakby ktoś chciał to zielony Gal z Kielc znowu wypłynął na powierzchnię i szuka nabywcy - tym razem za 3300 zł heh.

http://moto.allegro.pl/item1611147832.html

davyjohn - 19-05-2011, 00:02

Wojciech Bogacz napisał/a:
Jakby ktoś chciał to zielony Gal z Kielc znowu wypłynął na powierzchnię i szuka nabywcy - tym razem za 3300 zł heh.

http://moto.allegro.pl/item1611147832.html


Jestem z właścicielem w ciągłym kontakcie. Podwozie jest w kiepskim stanie, będzie sporo roboty, bo miałem "nieprzyjemność" zapoznać się z dokumentacją wykonaną na moją prośbę. Jest sporo roboty blacharskiej, ale temat obgadany ze specami od tego typu remontów z mojego miasta i podejmuję ryzyko wyjazdu w sobotę do Kielc - bagatela prawie 10h w pociągu i przesiadki... Jeśli nic dodatkowego w stanie auta mnie nie zaskoczy, to prawdopodobnie w sobotę e88a będzie miał nowego właściciela.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group