To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Konserwacja podwozia

anwi - 20-01-2015, 08:51

a nie boisz się ze przy spawaniu wypalisz farbę i z czasem będzie i tak rdzewieć? Przy jednej grubszej zabezpieczysz idealnie z jednej i drugiej strony, a to ze tak mitsu dało to tylko z wybranej technologi przy budowie auta..



kabar napisał/a:
Marcino napisał/a:
U mnie niestety podczas podnoszenia lewarkiem wpadł próg z tyłu.
Jak widzę fotki Hugo to się zastanawiam jak to naprawiać skoro tam jest podwójna blacha?
Spawać obie?


Ja jestem za zachowaniem fabrycznej technologii. Wyciąć do zdrowego i najpierw wspawać jedną warstwę a później drugą.

Oczywiście nie zamykamy czystej blachy. Musi iść podkład reaktywny albo epoksydowy i dopiero zamykamy drugą blachą.

Marcino - 20-01-2015, 08:52

Przemyśle sprawę,
Generalnie mam taką farbę okrętową odporną na tempretaurę do malowania blach przed spawaniem, myślałem o tym a na to epoxyd.

anwi - 20-01-2015, 10:27

jak już zaczynasz z okrętówką to zrób całą linią co producent danej farby zaleca, a nie wiem czy epoksyd moze na to iść?
jaką to okrętówke masz ?


Marcino napisał/a:
Przemyśle sprawę,
Generalnie mam taką farbę okrętową odporną na temperaturę do malowania blach przed spawaniem, myślałem o tym a na to epoxyd.

kabar - 20-01-2015, 11:09

fiole1 napisał/a:
jak już zaczynasz z okrętówką to zrób całą linią co producent danej farby zaleca, a nie wiem czy epoksyd moze na to iść?
jaką to okrętówke masz ?


Marcino napisał/a:
Przemyśle sprawę,
Generalnie mam taką farbę okrętową odporną na temperaturę do malowania blach przed spawaniem, myślałem o tym a na to epoxyd.


Dokładnie. Trzeba czytać karty produktów. Np na reaktywny nie dajemy epoksydowego.

Co do wypalania - jasne, w miejscu spawania się wypali ale jest na tyle odporny że obok spawu trzyma się nadal. Wiadomo że później trzeba zabezpieczyć łączenia spawów od zewnątrz np. gumami natryskowymi a od środka woskami. Np. Mike Sanders.

Technologia sprawdzona przy odbudowie starych aut.

Marcino - 20-01-2015, 13:36

Okrętówka dwuskłądnik, gdzieś mam karte charakterystyki, poczytam.

Farba dwuskładnikowa International - INterplate 937








[ Dodano: 20-01-2015, 13:47 ]
z tego co widzę wymienione produkty nakłądane na to są epoksydowe. Mam kawałek blachyt tym pomalowany, nałoże na to epoksyd trotona który mam i zobacze co bedzie. Wiem ze lepiej jednego priducenta ale...

mkm - 20-01-2015, 15:21

"Okrętówka" lub inne preparaty "mostowo-halowe" mają jeden minus - warstwa farby przeznaczona jest do powierzchni "sztywnych" i "dużych".
Nadwozie auta sztywne nie jest i malutkie - poszczególne elementy pracują, więc powłoka może pękać lub "wstawać".
Podobnie z "piaskarkami".
Zawieź zdrowe nadwozie do "piaskowania" do stoczni to odbierzesz podziurawione sito - nie ta skala :wink: .

Jak już jesteśmy przy innych "przemysłach" to zbrojeniówka też ma ciekawe preparaty - nawet bardzo ciekawe, ale problem ten sam - skala. (dodatkowowo cena :mrgreen: ), a jak zechcesz farbę z myśliwca to i stosowne pozwolenia :biggrin:

milo - 20-01-2015, 15:47

Corizon http://www.farbyprofesjon...a-5l_p_231.html
Robiłem w Oplu do połowy drzwi a miały dużo rdzy... :P właśnie corizonem jako podkład po roku nic nie wyszło samochód pod chmurką

Marcino - 20-01-2015, 15:49

mkm napisał/a:
"Okrętówka" lub inne preparaty "mostowo-halowe" mają jeden minus - warstwa farby przeznaczona jest do powierzchni "sztywnych" i "dużych".

To jest konkretny argument.. mam tą farbe poprostu bo dostałem do pomalowania betonowej podłogi ale mi została.

kaczka81s - 20-01-2015, 21:36

Cytat:
Drugi (Colt nie rant) jest od roku zabezpieczany samym "inhibitorem" tylko już "firmowym" i rdza została powstrzymana... ale do zamknięcia jej szpachlą lub lakierem jeszcze się nie nadaje, bo wciąż jest "aktywna".

mkm, jakiej firmy inhibitor zastosowałeś?

mkm - 21-01-2015, 13:31

Annitrol firmy Dinitrol.
kabar - 25-01-2015, 21:56

Troszkę popiaskowałem:


















eremita - 25-01-2015, 22:01

Jak nowka
Hugo - 26-01-2015, 14:11

kabar, rewelacja! Nie mam pytań.
Bartekkita - 26-01-2015, 18:19

kabar, piękna sprawa :) Powiedz mi czy podłużnice w środku też piaskowałeś czy tak się nie da? Jaka struktura została po piaskowaniu? Jakiego użyłeś ciśnienia i ścierniwa?
malina_drizzt - 26-01-2015, 19:49

Właśnie chciałem zapytać o to samo, ale nie chciałem wyjść na świnię i nie zapytałem. :)
W galu całe zło wychodzi z pomiędzy zgrzewanych blach i wypełza z wnętrza profili zamkniętych.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group