[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Konserwacja podwozia
anwi - 20-01-2015, 08:51
a nie boisz się ze przy spawaniu wypalisz farbę i z czasem będzie i tak rdzewieć? Przy jednej grubszej zabezpieczysz idealnie z jednej i drugiej strony, a to ze tak mitsu dało to tylko z wybranej technologi przy budowie auta..
kabar napisał/a: | Marcino napisał/a: | U mnie niestety podczas podnoszenia lewarkiem wpadł próg z tyłu.
Jak widzę fotki Hugo to się zastanawiam jak to naprawiać skoro tam jest podwójna blacha?
Spawać obie? |
Ja jestem za zachowaniem fabrycznej technologii. Wyciąć do zdrowego i najpierw wspawać jedną warstwę a później drugą.
Oczywiście nie zamykamy czystej blachy. Musi iść podkład reaktywny albo epoksydowy i dopiero zamykamy drugą blachą. |
Marcino - 20-01-2015, 08:52
Przemyśle sprawę,
Generalnie mam taką farbę okrętową odporną na tempretaurę do malowania blach przed spawaniem, myślałem o tym a na to epoxyd.
anwi - 20-01-2015, 10:27
jak już zaczynasz z okrętówką to zrób całą linią co producent danej farby zaleca, a nie wiem czy epoksyd moze na to iść?
jaką to okrętówke masz ?
Marcino napisał/a: | Przemyśle sprawę,
Generalnie mam taką farbę okrętową odporną na temperaturę do malowania blach przed spawaniem, myślałem o tym a na to epoxyd. |
kabar - 20-01-2015, 11:09
fiole1 napisał/a: | jak już zaczynasz z okrętówką to zrób całą linią co producent danej farby zaleca, a nie wiem czy epoksyd moze na to iść?
jaką to okrętówke masz ?
Marcino napisał/a: | Przemyśle sprawę,
Generalnie mam taką farbę okrętową odporną na temperaturę do malowania blach przed spawaniem, myślałem o tym a na to epoxyd. |
|
Dokładnie. Trzeba czytać karty produktów. Np na reaktywny nie dajemy epoksydowego.
Co do wypalania - jasne, w miejscu spawania się wypali ale jest na tyle odporny że obok spawu trzyma się nadal. Wiadomo że później trzeba zabezpieczyć łączenia spawów od zewnątrz np. gumami natryskowymi a od środka woskami. Np. Mike Sanders.
Technologia sprawdzona przy odbudowie starych aut.
Marcino - 20-01-2015, 13:36
Okrętówka dwuskłądnik, gdzieś mam karte charakterystyki, poczytam.
Farba dwuskładnikowa International - INterplate 937
[ Dodano: 20-01-2015, 13:47 ]
z tego co widzę wymienione produkty nakłądane na to są epoksydowe. Mam kawałek blachyt tym pomalowany, nałoże na to epoksyd trotona który mam i zobacze co bedzie. Wiem ze lepiej jednego priducenta ale...
mkm - 20-01-2015, 15:21
"Okrętówka" lub inne preparaty "mostowo-halowe" mają jeden minus - warstwa farby przeznaczona jest do powierzchni "sztywnych" i "dużych".
Nadwozie auta sztywne nie jest i malutkie - poszczególne elementy pracują, więc powłoka może pękać lub "wstawać".
Podobnie z "piaskarkami".
Zawieź zdrowe nadwozie do "piaskowania" do stoczni to odbierzesz podziurawione sito - nie ta skala .
Jak już jesteśmy przy innych "przemysłach" to zbrojeniówka też ma ciekawe preparaty - nawet bardzo ciekawe, ale problem ten sam - skala. (dodatkowowo cena ), a jak zechcesz farbę z myśliwca to i stosowne pozwolenia
milo - 20-01-2015, 15:47
Corizon http://www.farbyprofesjon...a-5l_p_231.html
Robiłem w Oplu do połowy drzwi a miały dużo rdzy... właśnie corizonem jako podkład po roku nic nie wyszło samochód pod chmurką
Marcino - 20-01-2015, 15:49
mkm napisał/a: | "Okrętówka" lub inne preparaty "mostowo-halowe" mają jeden minus - warstwa farby przeznaczona jest do powierzchni "sztywnych" i "dużych". |
To jest konkretny argument.. mam tą farbe poprostu bo dostałem do pomalowania betonowej podłogi ale mi została.
kaczka81s - 20-01-2015, 21:36
Cytat: | Drugi (Colt nie rant) jest od roku zabezpieczany samym "inhibitorem" tylko już "firmowym" i rdza została powstrzymana... ale do zamknięcia jej szpachlą lub lakierem jeszcze się nie nadaje, bo wciąż jest "aktywna". |
mkm, jakiej firmy inhibitor zastosowałeś?
mkm - 21-01-2015, 13:31
Annitrol firmy Dinitrol.
kabar - 25-01-2015, 21:56
Troszkę popiaskowałem:
eremita - 25-01-2015, 22:01
Jak nowka
Hugo - 26-01-2015, 14:11
kabar, rewelacja! Nie mam pytań.
Bartekkita - 26-01-2015, 18:19
kabar, piękna sprawa Powiedz mi czy podłużnice w środku też piaskowałeś czy tak się nie da? Jaka struktura została po piaskowaniu? Jakiego użyłeś ciśnienia i ścierniwa?
malina_drizzt - 26-01-2015, 19:49
Właśnie chciałem zapytać o to samo, ale nie chciałem wyjść na świnię i nie zapytałem.
W galu całe zło wychodzi z pomiędzy zgrzewanych blach i wypełza z wnętrza profili zamkniętych.
|
|
|