Carisma - Ogólne - od 0 do 100km/h
Robson86 - 06-05-2008, 17:11
Morfi napisał/a: | jak nie bedziesz tak wysoko krecił to wtedy obroty spadna poniżej 4 tys a wtedy masz za mało mocy |
owszem ale krecac silnik np do 6000obr/min i zmieniajac bieg na wyzszy wskazowka obrotomierza spada do okolo 4000obr/min i dalej jedziesz "pelna moca" -czyli jedziesz juz na maksymalnym momencie obrotowym silnika. Natomiast krecenie silnika do prawie 7000obr/min wg mnie nie ma sensu bo oprocz pilarki nie zyskujesz na osiagach
Jesli chcesz jezdzic dynamicznie musisz dokladnie poznac charakterystyke przebiegu mocy w danym (Twoim) aucie
Pozdroo
Anonymous - 27-05-2008, 22:33
Ktos wie co to za silnik?
http://pl.youtube.com/wat...feature=related
Mistrzowa wiertarka
Robert - 28-07-2008, 14:08
Czaki napisał/a: | Ktos wie co to za silnik? |
nie wiem ale....robi wrazenie
http://video.google.pl/vi...0Bo3yiQKciNjRCA
pzdr.
SHARK1979 - 12-09-2008, 14:58
Ja wiem jaki to silnik 1,6 Mivec 175 KM w standardzie Japan
Robson86 - 12-09-2008, 18:17
SHARK1979 napisał/a: | Ja wiem jaki to silnik 1,6 Mivec 175 KM |
ale powaznie
Da sie bez turbo, kompresorow i innych urzadzen osiagnac taaaka moc w silniku wolnossacym o takiej pojemnosci
pozdroo
Morfi - 12-09-2008, 18:33
Robson86, spokojnie honda w seryjnych modelach miała 160KM i duzo takich szt wyszło.
A są te modele co dochodza po tuningu do ponad 200KM
Bez turb i kompresorów
Takie rzeczy tylko w Japoni.
Hubeeert - 12-09-2008, 20:04
Robson86 napisał/a: | ale powaznie | powaznie. 4G92 MIVEC osiągał taką moc już w CA0
tomekrvf - 12-09-2008, 20:19
Hubeeert napisał/a: | powaznie. 4G92 MIVEC osiągał taką moc już w CA0 |
moc max była chyba w okolicach 8200 rpm a max moment obrotowy w okolicach 7000 rpm.
Osatnio widziałem Pajero Evolution z Japonii. 3.5 V6 280KM i prawdziwy MIVEC na dolocie i wydechu. A wszystko z 1998 roku.
bomar007 - 03-04-2009, 19:19 Temat postu: Osiągi Ja juz się obawiałem że Moja Carisma jakaś mułowałata, bo nie jest nią tak łatwo zerwać przyczepność na asfalcie. Kumple którzy wczesniej jechali Civic sedan 1.6 105km 97r. stwierdzili że niby gwałtowniej się rozpędza (jakby dynamiczniejsza) i nie ma problemu by doprowadzić do bukosowania kół. Czytałem recenzje że carisma bardzo płynnie rozwija moc, a po drugie porównując do Civic jest cięższa o 150kg i posiada koła 195x60xR15, a nie 175x...xR14. A tak do rzeczy 0-100km 10,5s; 60-100 IVbieg 10s, 80-120 Vbieg 13,5s, więc wydaje mi się że chyba jest w normie:)
Morfi - 03-04-2009, 19:22
bomar007, Czym mierzyłeś czasy ???
bomar007 - 03-04-2009, 21:17
Stoperem w komórce, jesli chodzi o elastyczność to były robione 3 pomiary i średnia z tych trzech (2 osoby na pokładzie, bynajmniej ja robiłem tak że miałem powiedzmy 55 wciskałem gaz na IV zaczyna przyspieszać ma 60 start 100 koniec). Te czasy to są orientacyjne, wiadomo że błąd moze być około 0,5s. Zauważyłem że jest taki moment bezwładności, wciskam gaz np na postoju a silnik po chwili zaczyna reagować, a nie od razu
Pzdr
Anonymous - 04-04-2009, 01:24 Temat postu: Re: Osiągi
bomar007 napisał/a: | Ja juz się obawiałem że Moja Carisma jakaś mułowałata, bo nie jest nią tak łatwo zerwać przyczepność na asfalcie. Kumple którzy wczesniej jechali Civic sedan 1.6 105km 97r. stwierdzili że niby gwałtowniej się rozpędza (jakby dynamiczniejsza) i nie ma problemu by doprowadzić do bukosowania kół. Czytałem recenzje że carisma bardzo płynnie rozwija moc, a po drugie porównując do Civic jest cięższa o 150kg i posiada koła 195x60xR15, a nie 175x...xR14. A tak do rzeczy 0-100km 10,5s; 60-100 IVbieg 10s, 80-120 Vbieg 13,5s, więc wydaje mi się że chyba jest w normie:) |
no carisma nie robi od zera do stu w 3 sek. jest mułowata na starcie jakies 8-10 sek to norma zalezna od kondycji pojazdu, ale po co te pomiary ? czemu to ma słuzyc ?
Robson86 - 04-04-2009, 07:44
Bez przesady... 9-10 to norma, ale 8...moze przy opoznieniu wlaczenia stopera
Pozdroo
bomar007 - 26-05-2009, 18:44
Ostatnio miałem mozliwość porównania osiągów Carismy z Mazda 6 2.0 CD 136km (diesel) kumpla. Twierdził iż Carisma nie ma szans i szczerze byliśmy obaj zdziwieni bo do dość dużej prędkości cały czas się trzymałem za nim. Fakt że musiałem ją kręcić dość wysoko. Kiedyś miałem porównanie z Astra III 1.9CDTI ale chyba 120km, bo Cari później zaczeła ją brać. Naprawdę Cari to fajny samochód, szkoda że jeszcze nie można przerobić ją na gaz, biorąc pod uwage dzisiejsze ceny benzyny, ale wrażenia z jazdy to wynagradzają
Pzdr dla wszystkich użytkowników Cari GDI
loki7777 - 26-05-2009, 20:12
Przerobic mozna, ale to nieoplacalne.
|
|
|