To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Klocki / tarcze hamulcowe

Komandor - 23-05-2016, 22:11

andrzejGb napisał/a:

kolejna spraw -automat koła sa napędzane w czasie stania/ pozycja D/ a hamulce trzymają tarcze, powolne puszczanie hamulca powoduje tarcie i odgłos chrobotu przez chwilę, podobnie przy hamowaniu - czy wy też tak macie??


Oprócz O2 jeżdzę jeszcze innym autem w automacie i w obu jest tak jak opisałeś, chociaż bardziej to słychać przy ruszaniu.

Aby uniknąć kolejnych wizyt u mechanika i problemu buczenia, za kazdym razem wymieniam w O2 klocki razem z tarczami montując tzw. komplet od jednego producenta. Oczywiście czyszczenie prowadnic/zacisków obowiązkowe przy wymianie.

emil_d - 16-06-2016, 08:48

Chciałem się podzielić moimi spostrzeżeniami odnośnie tarcz i klocków, ponieważ wczoraj wymieniałem po 45k jazdy :lol: (to mój rekord). Użyłem tarcz Zimmermana i klocków Textar. Oczywiście przy każdej zmianie opon czyszczenie hamulców z przodu i z tyłu (tylne zawsze stoją po zimie :) , na jesieni jest trochę lepiej).
I tak:
ori klocki + tarcze = 34k km
1 wymiana ori klocki + tarcze = 20k km (robione w ASO bez czyszczenia)
2 wymiana EBC czerwone + tarcze Zimmerman + czyszczenie = 20k km
3 wymiana Textar + tarcze Zimmerman + czyszczenie = 45k km

Komandor - 16-06-2016, 20:19

U mnie ori wymienione na zestaw Ferodo przy 51 tys. km chociaz mechanik mówił "jeszze parę tysięcy pan przjedziesz..." O trwałości Ferodo dam znać po wymianie.
mituser - 20-06-2016, 11:51

Witam, czy ktoś z Was wie jakie były montowane oryginalne klocki hamulcowe w Outlander 3.0 USA rocznik 2007 bo takie najchętniej chciałbym zamontować w miejsce starych. Ewentualnie czy ktoś z Was może mi powiedzieć jakie klocki pasują do tego samochodu ? Potrzebuję wymienić tylne klocki.
Moje klocki są od nowości i mają przebieg 100 tyś km i właśnie jeden z nich zaczął trzeć o tarczę.

Klocki będę chciał wymienić sam. Czy są tam jakieś trudności podczas wymiany, o których powinienem wiedzieć?

Komandor - 20-06-2016, 15:54

o ile pamiętam to użytkownik "romeck" zaposiada 3.0 już dłuższy czas, może spróbuj na private mail
pardziak - 22-06-2016, 23:01

to i ja się podepnę właśnie zakupiłem OII i widzę że muszę wymienić przód tarcze i klocki ... tu mam pytanie czy lepszy będzie zestaw

Brembo + Ferodo (wiem że te klocki lubią piszczeć ale to mi nie przeszkadza) czy kpl Zimmermana ?? i inne pytanie czy wejdzie jakaś większa tarcza do tego auta bez konieczności wymiany zacisków ?!

felgi mam 18

czy na forum jest jakiś polecany sklep z częściami do O II ??

z góry dziękuję

qbota - 23-06-2016, 09:37

EBC Green Stuff.
Na ostatnim przeglądzie rok temu z okładem, w salonie M, dowiedziałem się, że klocki mam już na zero i proponują wymianę. Za klocki z robotą chcieli prawie pięć stów. Zrezygnowałem choć mówili, że ryzykuję życie swoje i innych jadąc na takich klockach tych 75km do domu. Jakoś ostrożnie zajechałem, prawie bez hamulców choć w drodze do salonu hamowały całkiem normalnie, poczytałem, kupiłem Green Stuffy, pojechałem, z sercem w gardle i ręką na ręcznym do mechanika kolejnych 30km.
Mechanik zdjął koła, podrapał się w głowę i powiedział, że jeśli się bardzo upieram to może mi te tarcze i klocki wymienić ale jego zdaniem na tym co mam mogę zrobić jeszcze spokojnie kilkadziesiąt tysięcy. Patrzę i faktycznie klocki grube jak żona szefa serwisu M. W efekcie cały czas jeżdżę na tych starych a Green Stuffy leżą w garażu.
Tak więc mogę je z czystym sercem polecić bo rok po zakupie są praktycznie jak nowe.
:)

pardziak - 05-04-2017, 13:18

czy ktoś z was zakładał zestaw textar (klocki i tarcze) jak się to zachowuje ??
Fragu - 05-04-2017, 13:42

pardziak - TEXTAR, ATE, ZIMMERMANN - dobry wybór do Outka z tych tańszych.
Ostatnio dużo osób chwali właśnie TEXTARA.

pardziak - 05-04-2017, 13:56

nie musi być tanio ma być dobrze... w sensie skuteczności... wcześniej miałem volvo R i tam miałem ferodo + brembo fakt faktem piszczały ale były skuteczne... to co innego szukać ??
Fragu - 05-04-2017, 14:02

pardziak:

- jeśli ma być idealnie - swap na Brembo (koszt spory)
- jeśli ma być dobrze - seryjne zaciski (przód i tył po przeglądzie, czyszczeniu i przesmarowaniu) do tego tarcze seryjnej wielkości np: Sp Performance, Black Diamond, Stoptech, DBA, do tego klocki Galfer, Hawk.
- jeśli ma być przyzwoicie - komplet TEXTARA (przód i tył po przeglądzie, czyszczeniu i przesmarowaniu)

Outlandery mają zbyt małe hamulce i trzeba o nie dbać z należytą uwagą.
Jest jeszcze kilka rozwiązań, ale to już więcej dłubania.

pardziak - 05-04-2017, 14:25

a macie może manual .... co i jak gdzie podpiąć co czyścić itp ...

ja jeszcze rozważam
przód zestaw ferodo (klocki tarcze) tył bremobo tarcze klocki ferodo ... cena podobna jak zestawy z textar

Fragu - 05-04-2017, 14:32

pardziak, zwykłe Brembo i zwykłe Ferodo wg mnie wypadają gorzej niż Textar obecnie.

Trzeba przeczyścić prowadniczki zacisków, przesmarować je specjalną pastą, sprawdzićstan wszystkich gumek, sprawdzić tłoczek, przeczyścić powierzchnie styku, przesmarować pastą do tłoczków hamulcowych, sprawdzić blaszki trzymające klocki - przeczyścić je.

Nic trudnego, ale trzeba dać sobie czas i sumiennie to zrobić.
W Outku najlepiej 2 razy w roku, minimum to raz - zaciski przód i tył.

rezon - 05-04-2017, 14:46

pardziak napisał/a:
a macie może manual .... co i jak gdzie podpiąć co czyścić itp ...
dasz radę bez manuala. Outek ma hamulce proste jak budowa cepa - żadnych niespodzianek :) zwłaszcza z przodu.
Fragu napisał/a:
Nic trudnego, ale trzeba dać sobie czas i sumiennie to zrobić.
W Outku najlepiej 2 razy w roku, minimum to raz - zaciski przód i tył.
:thumbup:
Hugo - 05-04-2017, 15:35

Fragu napisał/a:
Outlandery mają zbyt małe hamulce
Nie zbyt małe, tylko przednie tarcze są za cienkie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group