Nasze Miśki - Sigma 24v
szpala85 - 30-07-2014, 22:36
jak zaczeło tłuc to na 100% panewki .. wiem coś o tym
montuj silnik z bordowej
btw. nie wiem czy już cię o to pytałem ... masz może tą zaślepkę na dokładkę zderzaka ..tą co jest pod holegenem ?
mazda10000 - 10-08-2014, 22:41
Ciężki jest ten silnik w Sigmie - próbowałem go wyjąć razem ze skrzynią, ale za wąsko było, może się da ale ja nie umie. W ogóle to nie było lekko - będziecie się śmiać ze mnie, ale zapomniałem odłączyć od tylnej poduszki tego teleskopu i się dziwiłem - czemu ten stelaż się tak gnie, z tatą zużyłem wszystkie kątowniki, jakie były na działce, a tu dalej się gnie ... W każdym razie jutro jest PLAN, żeby wyjąć skrzynkę z czarnej i jak starczy czasu to i silnik, teraz już wiem dokładnie co i jak to pójdzie lżej
https://plus.google.com/photos/101589188283271298340/albums/6046034471149710641?authkey=COe4kPGt8ZvpzwE
szpala85 - 10-08-2014, 23:01
mazda10000, haha ja tez zapomniałem o tym teleskopie jak wyciagałem silnik .. i tez wyginał mi sie podnośnik hehe
dlatego podczas wkładania silnika użyłem koparki
cały silnik ze skrzynia wchodzi bez problemu od góry tylko trzeba miec ze dwie osoby do pomocy aby kierowały łapy na swoje miejsce
btw. na pewno masz tą zaslepke od strony kierowcy ? bo patrze na zdjecie i na bordowej jest zaslepka od pasazera tylko ?
mazda10000 - 10-08-2014, 23:07
Zaślepka już zdjęta, także na pewno będziesz miał tą od strony kierowcy.
szpala85 - 10-08-2014, 23:13
mazda10000,
dzięki
Anonymous - 15-08-2014, 21:25
Piękna sztuka. Jak spalanie?
mazda10000 - 15-08-2014, 23:05
Akurat tą czarną nie miałem jeszcze okazji się przejechać, ale w bordowej (z której silnik będzie w czarnej) z automatem przy spokojnej jeździe było ok 10 litrów ( benzyny) w trasie, w trasie nie udało mi się przekroczyć 11,5 litra ( ale też nie było ekstremalnie szybko ) , do czarnej zakładam manuala, więc liczę na to, że będzie trochę mniej
mazda10000 - 06-09-2014, 00:10
Dawno nic nie było, trochę odświeżę - auto stoi u lakiernika, zdaję się, że znalazłem gościa który robi porządnie, a przy tym nie jest przesadnie drogi, robi w warsztacie zajmującym się renowacją klasyków, i oprócz tego robi "na boku" w garażu, dlatego trwa to trochę https://www.facebook.com/...ref=ts&fref=ts. W miejscach typowych dla Sigmy ta zaczęła już trochę korodować, ale to dopiero początek, mam na myśli kielichy i ich okolice. Tutaj wszystko zostało ogarnięte, a komora w tej chwili jak to piszę jest lakierowana, co prawda częściowo - nie chciało mi się wyciągać wszystkiego ze ściany grodziowej, która i tak jest zasłonięta. Ale za to, żeby nie było tak słodko, to nieciekawie wygląda podłoga przy progach, wydaję mi się, że bez małej wstawki się nie obędzie i same progi, przynajmniej zewnętrzne są do zrobienia - poprzedni właściciel wkładał żabę pod próg i nie patrzył, że rant się gnie, no i je zmasakrował. Teraz na 100% wiem, że będzie założony manual - skrzynia jest teraz na przeglądzie u Sławka. Skrzynia trochę zgrzytała na 1,2 i R , Sławek wykrył jakieś problemy z 5.
Tutaj fotki od blacharza, a ostatnia zrobiona, przeze mnie parę godzin temu
https://plus.google.com/photos/101589188283271298340/albums/6055708488711555425?authkey=COeH96_n5OTNwwE
P.S. Bordowa Sigma idzie niedługo do krainy wiecznie pełnego baku, więc mam dużo części, i nie wiem co z nimi robić, m.in. 2 skrzynie automatyczne, nie żebym chciał je sprzedać, tak chwalę się tylko
mazda10000 - 10-09-2014, 17:03
Komora polakierowana, przednie nadkola i kielichy zapaćkane konserwacją Wurtha, kielichy z relacji lakiernika, są w ogóle nie zardzewiałe, zdecydowałem się za jednym razem ogarnąć też podłogę - tutaj jest trochę lipa - profil zamknięty wzdłuż progu po obu stronach jest skorodowany i trzeba będzie to wyciąć i odtworzyć, oprócz tego w miejscach podkładania podnośnika jest masakra, zwłaszcza z tyłu. Dzisiaj porobię jakieś fotki, przy okazji blacharz zajmie się tym wgnieceniem na tylnym błotniku.
https://plus.google.com/photos/101589188283271298340/albums/6057455711176914017?authkey=CLmYvqHcuPO7Sw
mazda10000 - 11-09-2014, 00:39
Prawie zrzuciłem zderzak - gazowlotka trzyma go jeszcze, a śruby są tak pordzewiałe, że nie chciało mi się już dziś z nimi walczyć. Poluzowałem wiązkę idącą wzdłuż prawego progu, który trochę lepiej wygląda. Na zdjęciach nie za wiele widać, ale auto nie stoi w studiu fotograficznym. Na tyle ile zauważyłem po zdjęciu osłon tylnych nadkoli to w nadkolach rdzy nie ma za wiele, trzeba będzie dać małą łątkę w okolicach otworu do podawania konserwacji.
https://plus.google.com/photos/101589188283271298340/albums/6057566737466431793?authkey=CIS6u4Czu_m8mgE
Marcino - 11-09-2014, 09:09
Walka trwa, i dobrze:)
mazda10000 - 16-09-2014, 18:53
Przy okazji uszczelniania silnika zapomniałem o dekielkach uszczelniających wałki rozrządu. Nigdzie tego nie mieli, nawet ASO rzuciło okres oczekiwania, około miesiąca. Dzwonię do sklepu w którym zawsze się zaopatruję w części ( http://www.car-dom.com/ ) a oni zorganizowali mi z dnia na dzień te dekielki firmy THO - japońska produkcja, więc powinno być ok. no i cena ( w ASO proponowali 59zł netto ) 35 zł jest dla mnie bardzo OK
wojtas - 16-09-2014, 23:33
Zapodaj nr dla potomnych.
kisian - 17-09-2014, 09:25
Link nie działa
mazda10000 - 17-09-2014, 12:22
MD150785 . Link powinien już działać
|
|
|