To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Outlander PHEV

iwi - 05-09-2019, 07:43

Tylko po co :) Instalacja gazowa nie jest tania a zmieniając trochę sposób jazdy spalanie mi spadło z 9,5l do trochę powyżej 7l/100km (przy jeździe na samej benzynie po trasie). Jeśli odpalimy PHEV i ruszymy nic nie zmieniając to spalanie będzie około 9-10l/100km. Aby zmniejszyć spalanie to trzeba
1. Włączyć tryb ECO (niestety za każdy razem po zapaleniu silnika)
2. Jeździć wyłącznie na elektryku - tzn wyjeżdżamy z domu i jedziemy do całkowitego wyładowania elektryka i naciskamy CHARGE i czekamy aż się naładuje do pełna i znowu przechodzimy na elektryka (wyłączając CHARGE)
Jadąc w taki sposób spalanie wychodzi około 7l z tym że startujemy na naładowanym w domu elektryku. Problem tylko jest z autostradą. Jeśli przekroczymy 130km/h to i tak będziemy jechać na spalinowym silniku i na to nie ma rady - ale warto mieć elektryka naładowanego prawie do pełna bo ogólnie silnik spalinowy jest dość słaby i potrzebuje pobierać dodatkową moc z silnika elektrycznego. Jeśli elektryka ma rozładowanego to poza silnikiem spalinowym odpala generator na pełną moc i o ekonomii zapomnijcie.
Z kolei jeżdżąc po mieście mi się rzadko zdarza że brakuje mi akumulatora na objechanie jednego dnia. Realny zasięg to jest 35km-40km i w zasadzie na codzienną jazdę do pracy starcza więc po co gaz.

plecho1 - 05-09-2019, 08:11

A no po to że jak komuś wychodzi na benzynie około 50zł na 100 km to na gazie będzie wychodziło około 25zł na 100km. Jak ktoś rocznie przejeżdża 15 tys km na paliwie to po roku ma spłaconą instalację i dalej płaci już tylko 25zł na 100km czyli rocznie ma około 3,7 tys zł oszczędności. Instalacje średnio bez problemów wytrzymują 100 - 200 tys km więc po tych około 150 tys km ma oszczędności w kwocie około 37tys zł.
iwi - 05-09-2019, 08:15

Jaki się mieści zbiornik pod spodem? Ile kosztuje instalacja?
plecho1 - 05-09-2019, 09:14

Instalacja to zwykła sekwencja więc cena średnio 3000zł. Na forum gazowym jeden warsztat pokazał montaż w takim aucie, zbiornikiem 60l pod autem ale wersja przednionapędowa. Przy napędzie na 4 koła pewnie zbiornik trzeba umieścić w bagażniku.
iwi - 05-09-2019, 10:07

Pytam się o PHEV który z założenia jest 4x4.
plecho1 - 05-09-2019, 10:39

Na poprzedniej stronie pilotva wrzucił fotki z umiejscowieniem zbiornika w takiej wersji.
marekp - 05-09-2019, 20:24

Jak duzy jest zbiornik pod podwoziem? Trzeba tlumik przeniesc. Czyli pewnie eksta 400zl dla spawacza.
W tym aucie jest silnik niemal stacjonarny. Powinien dobrze gaz znosic.
Mam auto od tygodnia i myslalem o instalacji gazowej.

MarekP

Myjk - 06-09-2019, 08:24

Ja bym chętniej, zamiast tego zbiornika i instalacji gazowej, dołożył akumulatorów. :P Brakuje mi ze 3-4 kWh do pełni szczęścia aby nie załączać spaliniaka w codziennej jeździe. Innymi słowy właśnie mi strzelił rok jazdy PHEV, przejechałem 23 tkm gdzie niecałe 3000km na paliwie (przy czym 2000 km to wypad na wakacje). Czyli przy normalnej co dziennej jeździe tylko 1000km na paliwie (i to też często wynik braku mocy na elektrykach, albo jak zimno kiedy spaliniak się uruchamia nawet jak jadę na zasięgu z aku). Znakiem tego zakładanie gazu na te 1000km kompletnie mi się nie opłaca.
plecho1 - 06-09-2019, 08:34

Wszystko zależy ile i jak kto jeździ.
Mitsubishi nie przewidziało możliwości zwiększenia pojemności akumulatora? Swoją drogą taki fabryczny dodatkowy akumulator to pewnie był by spory koszt, pewnie większy niż montaż instalacji LPG :)

Myjk - 06-09-2019, 10:43

Nie przewidziało, chyba nikt tego nie robi. Najlepiej byłoby wyjąć baterie i podmienić na lepsze (mniej miejsca, ta sama, albo większa pojemność -- zdaje się Tesla Tuner i vtech coś takiego zrobili), a stare wykorzystać do jakiegoś powerbanka domowego (zresztą buduję dom, w domu pracuję przy kompie i chcę sobie TPW2 zamontować jako globalny UPS). Ew. można dołożyć, ale czy to jest proste to już nie wiem. Cena 1kWh baterii zaczyna spadać poniżej 100E także 500zł/kWh baterii, czyli za cenę gazu można dołożyć blisko 9kWh (czyli drugie tyle co jest obecnie użytkowej). Pytanie tylko gdzie tyle baterii pomieścić żeby nie zarwać zawieszenia i jeszcze cokolwiek spakować do bagażnika. :P
plecho1 - 06-09-2019, 11:08

Akumulator taki to nie same ogniwa. Po pierwsze musiał by być dopasowany napięciowo oraz musiał by mieć układ zabezpieczająco-balansujący aby można było go ładować oryginalną ładowarką auta. Oryginalna ładowarka pewnie okazała by się za słaba by mogła naładować w akceptowalnym czasie taki zwiększony akumulator.
Oryginalny akumulator pewnie jest powiązany z autem podobnie jak jest z bateriami laptopowymi więc pewnie nie dało by się nawet zwiększyć pojemności oryginalnego akumulatora a co dopiero zmienić go na nieoryginalny.

Myjk - 06-09-2019, 15:01

Jak już pisałem, da się. Nie wiem na ile to skomplikowane, ale do 19,5kWh Tesla Tuner zrobił -- co dało mu 80km zasięgu po pełnym naładowaniu. W domu można też ładowarkę 3F zmontować, ale kosztuje horrendalne pieniądze (15k): https://www.youtube.com/watch?v=BRd-o8tUVHc
marekp - 07-09-2019, 20:46

Kupilem Outlandera PHEV. Jezdzilem dwa lata hybryda Yaris ale to inne auto. Inny rodzaj hybrydy. Outlander to jak lokomotywa spalinowa albo czolg Tygrys (byly takie hybrydy o dziwo). Ale to nie o tym. Dzis jezdzilem kilkaset kilometrow i posrodku mialem czas zeby naladowac go z gniazdka domowego. Spalil 6.8l/100km o nadzwyczajne - to samo powiedzial komputer! Ja mierzylem od "pod korek" do "pod korek". Mitsubishi maja wyraznie innej dlugosci kilometry niz ja mam. Jezdzilem 8 lat Lancerem od nowosci. Nigdy nie palil tyle ile podawali. PHEV tez nie pali 1.9l//100km. Moze tak palic. Przejezdzam okolo 35km (to jest te 50 km Mistsubishi) staje na pol godziny na ladowanie i jade dalej. To bedzie mniej niz 2 litry. Mniejsza o to. Spodziewalem sie ze ten samochod bedzie spalal benzyne. Dzis 1 hWh kosztuje srednio 0.55zl. Czyli ladowanie 13.5kWh to jest okolo 7.50zl. Benzyna dzis byla po 4.94 (po tyle kupilem) wiec za te pieniadze bym mial 1.5l benzyny. Co przy tym zuzyciu by pozwolilo przejechac 23km. Na pradzie przejechalem 35km. Naladowalem z domowej i do 100%. Na razie ladowanie bywa bezplatne. Na razie. Nie wiadomo jak dlugo. Miesiac rok.... Na pewno wtedy bardziej sie oplaca. Ale na kolana nie rzuca. Ciekawe jest podawanie danych. Nawet do 50km na jednym ladowaniu! Wlasciwie to co sobie zalowali? Mogli napisac 100. Do 100 km. Gwarantuje producent ze wiecej niz 100 nie przejedzie. Bo DO a nie OD. Prawie to samo ale jednak nie to samo. Intencja przyszlego wlasciciela jest taka zeby zamienic. Ale nie warto. Do 50km to jest GWARANCJA ze wiecej nie pojedzie. Dobrze bo bym sie martwic zaczal przy 60km. A tak to wiem ze 35 i to bedzie wszystko. Wiec jako nowy wlasciciel PHEV nie jestem zachwycony. Pali niewiele. Acha. Te 6.8l/100 to bylo przy sredniej 75km/h co przy polskich drogach nie jest malo. Nie jechalem autostrada tylko jeden krotki odcinek 8km ekspresowa i ok. 5km dwupasmowa 100km/h. Wiec nie jest to taka rewelacja. Do pracy tez mi sie slabo udaje bo mam 12km to jesli garaz-praca-garaz to ok. Pomijam to ze nie moge go ladowac w garazu bo to jest wlasnosc wspolna i trzeba by jakis licznik zalatwic bo inaczej beda podejrzewac ze dwie wille i 3 samochody to z tego pradu sa.
Moze przerobie go na LPG jesli nie uda mi sie go pozbyc. Poza tym wszystkim jest okrutnie brzydki.

MarekP

PS. Jest jakas istotna roznica miedzy do 50 a z nowymi akumulatorami do 80? Ja nie widze zeby byl jakis skok jakosciowy

Myjk - 07-09-2019, 21:14

To kupiłeś przed testowaniem? Z zamkniętymi oczami kupowałeś, że dopiero po fakcie stwierdziłeś że brzydki (no jest brzydki, za to dobrze wyciszony). Nie rozumiem. Nie rozumiem też porównania do Yarisa i zdziwienia że to czołg i pali więcej. Rzecz w tym, że pali mniej niż odpowiednik spalinowy w tej samej budzie, szczególnie w mieście (bo lepiej optymalizuje zużycie paliwa). Różnica zaciera się dopiero z jazdą powyżej 100km/h. W związku z tym wypada uwzględnić jak się go będzie używało -- to nie jest auto na trasy tylko na kręcenie się wokół komina, ew. dojazd spod miasta do pracy. Ja ładuję auto za 0,35zł brutto i wychodzi wtedy 9zł za 100km, w przyszłym roku już będzie ładowane z paneli PV. Różnica jest pomiędzy średnio 40 a 80, a więc 2x więcej. Dla mnie to znaczna różnica, bo wtedy bym całą praktycznie jazdę załatwiał na samym prądzie.
sampler - 07-09-2019, 21:20

A ile przejeżdzał Yaris na takiej baterii? I ile on palił w rzeczywistości?
To że auta PHEV jeżdzą krócej niż podaje producent to fakt, że klima, ogrzewanie czy światła trochę biorą jednak prądu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group