To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Spryskiwacze reflektorów, lamp przednich

Witek vel Mysza - 10-05-2015, 21:59

Ja też mam ochotę na spryski do lamp. Wyciągnąłem kiedyś na szrocie zestaw z pontiaca trans sport czy innego klona (lumina, silhouette). Są montowane na stałe na zderzak, posiadają po 2 dysze. A uruchamianie zrobię sobie klasyczne - co któryś cykl zwykłego spryskiwacza na włączonych światłach. Kwestia, czy owe spryski siądą na zderzak i da się wyregulować kąt spryskiwania.
Hugo - 15-05-2015, 22:05

Podniosłem prawy przód auta, pogmerałem kablami w miejscu wpięcia się kablami od pompki spryskiwaczy reflektorów i spryskiwacze zadziałały :oops: Także z instalacją wszystko OK, muszę w wolnej chwili sprawdzić w/w połączenie, przede wszystkim polutować kable i dobrze zaizolować.
Witek vel Mysza - 15-05-2015, 23:45

Hugo napisał/a:
dobrze zaizolować.
polecam termokurcz, najlepiej z klejem.
Hugo - 22-08-2015, 18:29

Proszę o pomoc, bo już nie ogarniam tego, a chcę sam to zrobić!

Wymieniłem pompkę spryskiwaczy reflektorów na pompkę od Hondy Accord po 2003 r., bo myślałem, ze Galantowa pompka spryskiwaczy reflektorów jest za słaba do spryskiwaczy wysuwanych. Okazało się, że nie, bo po zmianie pompki zero poprawy. Zmierzyłem napięcie na kablach dochodzących do pompki i jest tylko 9,7V.
W instalacji jest taki przekaźnik:


A kable podpięte tak:


1. Pod pin 30 stały + z akumulatora, w kabel wpięty bezpiecznik 20A,
2. Pod pin 86 + po stacyjce, czyli kluczyk w pierwszym położeniu na ACC, zasilanie wzięte z zapalniczki,
3. Z pinu 85 jeden kabel idzie do pompki, a drugi do masy auta,
4. Jeden z kabli od włącznika spryskiwaczy w kabinie idzie na pin 87,
5. Drugi z kabli od włącznika w kabinie idzie prosto do pompki.

Wolny pin na środku to 87a.

Dobrze to jest podłączone? Próbowałem dzisiaj zmieniać kable na przekaźniku miejscami, ale spaliłem 2 bezpieczniki, więc to nie miało sensu.

Dodam, że problem musi leżeć w za słabym prądzie na pompce, bo jak starą pompkę podłączyłem bezpośrednio pod akumulator to płyn wyrzuciła na ok. 7 m, aż mi ją prawie wyrwało z ręki.

wyderka - 22-08-2015, 22:05

Źle podłączone

[ Dodano: 22-08-2015, 22:09 ]
piny 85 i 86 to sterowanie
pin 87 masz mieć na zasilanie pompki

Hugo - 23-08-2015, 09:04

wyderka napisał/a:
piny 85 i 86 to sterowanie

pin 87 masz mieć na zasilanie pompki
Rozwiń proszę swoją wypowiedź, jak podłączyć wszystkie kable.

[ Dodano: 23-08-2015, 09:45 ]
Jak możesz to wytłumacz jak krowie na rowie :wink:

wyderka - 23-08-2015, 10:03

pin 30 zasilane z aku (+)
pin 85 masa samochodu (-)
pin 86 sterowanie z guzika (+)
pin 87 zasilanie pompki (+)

na pompce drugi wolny pin masa samochodu (-)

Hugo - 23-08-2015, 10:18

wyderka napisał/a:
na pompce drugi wolny pin masa samochodu (-)
wyderka napisał/a:
pin 85 masa samochodu (-)
OK, czyli mogę jeden z kabli od pompki podpiąć do pinu 85, tak? Czy lepiej na masę auta osobno?
Gdzie podpiąć drugi kabel od włącznika w kabinie i zasilanie "po stacyjce" (chociaż z tego drugiego mogę zrezygnować, w sumie może być tak, że spryskiwacze działają nawet bez kluczyka w stacyjce).

wyderka - 23-08-2015, 10:49

ja bym zrobił osobno
włącznik to sterowanie weź zasilanie z zapalniczki wepnij w to włącznik i wyjście z włącznika dalej pod pin 86 (+)

Hugo - 23-08-2015, 11:11

Wielkie dzięki. Powiedz jeszcze jaki bezpiecznik powinien być na stałym +12V? 20A będzie OK?
wyderka - 23-08-2015, 11:14

starczy i to z dużym zapasem
Hugo - 23-08-2015, 11:24

Da się sprawdzić miernikiem uniwersalnym, który kabel na pompce to + a który -? Tak samo przy przycisku?
wyderka - 23-08-2015, 11:31

przy przycisku skoro bierzesz zasilanie z zapalniczki masz tylko (+)

z pompką to nie wiem

Hugo - 23-08-2015, 11:46

OK, będę działał. Pozdrawiam.
sveno - 23-08-2015, 13:30

Hugo napisał/a:
4. Jeden z kabli od włącznika spryskiwaczy w kabinie idzie na pin 87,
5. Drugi z kabli od włącznika w kabinie idzie prosto do pompki.
łoooo panie poleciałeś po bandzie, ciesz się, że to tylko pompka, która dużo prądu nie potrzebuje, bo mógłbyś spalić styki włącznika a przy tym sam włącznik, swoje palce, a w najgorszym wypadku część samochodu.

Musisz zrozumieć jak działa i po co się stosuje przekaźnik.
Najważniejsza funkcja to oddzielenie wysokich natężeń prądu stałego od palca/ręki operatora.

Jak chcesz to Ci wszystko rozrysuje i rozpisze na PW.

Co do biegunowości pompki: źle podłączona będzie dawała małe ciśnienie, miernikiem tego nie sprawdzisz, podłącz bezpośrednio do akumulatora i zobacz jak daleko sika, jeżeli za blisko to zamień bieguny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group