[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
Marcino - 30-10-2013, 12:47
Zolar napisał/a: | 100km z obrotami powyżej 5 tys |
To chyba ma 3-cim biegu i 140km/h....:)
malina_drizzt - 30-10-2013, 13:14
Marcino napisał/a: | Jak czytam ze przez LPG bierze olej to nie wierze..... moj ma wycieki przy misce i czyjniku i chyba tylna pokrywa.... ale brać to tylko paliwa ze zbiorników.
Obecnie Addinol 5w40. |
Też nie wierzyłem dopóki nie założyłem lpg.
Chociaż w internecie można znaleźć skrajne opinie.
A ja wcale nie twierdzę, że zużycie oleju musi wzrosnąć u każdego.
Poczytaj sobie trochę o zjawisku rozcieńczania oleju benzyną.
Po 15 tys. km przy częstym odpalaniu zimą w oleju może zgromadzić się nawet do 15% bezyny.
Pamiętam, że kiedyś czytałem o badaniach właśnie dotyczących rozcieńczania oleju benzyną.
Pierwszą grupę stanowił samochody jeżdżące na długich odcinkach przynajmniej 15km gdzie silnik miał czas na rozgrzanie.
Drugą grupę samochody używane w dosyć niskich temepraturach na krótkich odcinkach, gdzie praktycznie ani razu nie pokonywały odległości pozwalającej na odparowanie benzyny z oleju.
Po 15tys. okazało się, że w drugiej grupie benzyna stanowiła kilkanaście procent zawartości miski olejowej.
Natomiast na lpg przy niskim progu przłączania nawet na mrozie silnik nie pracuje długo na benzynie.
Poza tym tak jak pisałem temperatura na lpg rośnie, nie są to jakieś drastyczne zmiany, ale lepkość oleju spada.
Możliwe, że twój silnik jest w tak doskonałej kondycji, że wszelkie zmiany parametrów pracy nie zwiększą zużycia oleju.
U mnie było inaczej i znam osobiście trzy przypadki, wzrostu zużycia.
No i znowu sie rozpisałem.
Zolar - 30-10-2013, 15:26
Marcino napisał/a: | Zolar napisał/a: | 100km z obrotami powyżej 5 tys |
To chyba ma 3-cim biegu i 140km/h....:) |
Bieg był 4-ty a prędkość..., nie miałem czasu patrzeć.
Marcino - 30-10-2013, 16:02
Fakt.. ycznie jak jeżdziłem w dłuższe trasy galantem przy wi,ekszych prędkościach coś tam ubywało, ale na 8tyś zawsze starczało max- min.
Tomek - 20-11-2013, 21:51
co to za olej? MILLERS TRIDENT LONGLIFE 5W40
i w czym jest gorszy od Millers XF Longlife 5W40
fj_mike - 20-11-2013, 21:53
tomek84 napisał/a: | MILLERS TRIDENT LONGLIFE 5W40 |
To nowa nazwa XFSa o ile dobrze pamiętam.
Tomek - 20-11-2013, 21:58
fj_mike napisał/a: |
To nowa nazwa XFSa o ile dobrze pamiętam. |
z tego co wiem XFSa zastąpił XF
malina_drizzt - 20-11-2013, 23:26
tomek84 napisał/a: | co to za olej? MILLERS TRIDENT LONGLIFE 5W40
i w czym jest gorszy od Millers XF Longlife 5W40 |
Trident to tańsza seria millersa.
Na papierze to gorszą ma tylko temperaturę krzepnięcia o 6st.
Szereg aprobat które xf spełnia, a trident nie.
No i trident nie ma aprobaty C3 (oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu (HTHS)), którą posiada xf.
Czyli jest olejem fullSAPS, dla naszych galeonów nawet lepiej.
Może się znacznie różnić bazą i pakietem dodatków, ale to już wróżenie z fusów.
Z tego co piszą Trident nadaje się bardziej do starszych aut czyli nasze.
Różnica coś jak między maxlife, a synpower od valvo.
dmi - 21-11-2013, 00:44
jaki zapodać olej?
Galant 2,5 V6 tiptronic
obecnie lany VALVOLINE VR1 RACING 5W50
zużycie ponoć 1l/10000km
pytam asekuracyjnie, zmieniać będę za jakieś 6-8k
Tomek - 21-11-2013, 08:10
malina_drizzt napisał/a: |
Trident to tańsza seria millersa.
Na papierze to gorszą ma tylko temperaturę krzepnięcia o 6st.
Szereg aprobat które xf spełnia, a trident nie.
No i trident nie ma aprobaty C3 (oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu (HTHS)), którą posiada xf.
Czyli jest olejem fullSAPS, dla naszych galeonów nawet lepiej.
Może się znacznie różnić bazą i pakietem dodatków, ale to już wróżenie z fusów.
Z tego co piszą Trident nadaje się bardziej do starszych aut czyli nasze.
Różnica coś jak między maxlife, a synpower od valvo. |
to zaryzykuję i spróbuję Tridenta
[ Dodano: 21-11-2013, 08:13 ]
A jeszcze: czym się różni trident i trident longlife
malina_drizzt - 21-11-2013, 08:45
To co napisałem wcześniej to była właśnie różnica między zwykłym tridentem, a xf, my bad.
Longlife będzie parametrami bardziej zbliżony do xf-a.
Również jest midSAPS i ma aprobaty longlife czyli do wydłużonych interwałów między wymianami.
W praktyce longlife pewnie ma wyższy TBN i dłużej utrzymuje sinik w czystości.
Tomek - 21-11-2013, 08:52
malina_drizzt napisał/a: | To co napisałem wcześniej to była właśnie różnica między zwykłym tridentem, a xf, my bad.
Longlife będzie parametrami bardziej zbliżony do xf-a.
Również jest midSAPS i ma aprobaty longlife czyli do wydłużonych interwałów między wymianami.
W praktyce longlife pewnie ma wyższy TBN i dłużej utrzymuje sinik w czystości. |
To spróbuję zwykłego Tridenta, bo przebiegi będą znikome, a prędzej nastąpi rok niż 10 tyś km
144 zł za 5 litrów, to wychodzi taniej niż Valvo Maxlife 4 l
Zolar - 23-11-2013, 00:02
tomek84 napisał/a: | To spróbuję zwykłego Tridenta, bo przebiegi będą znikome, a prędzej nastąpi rok niż 10 tyś km
144 zł za 5 litrów, to wychodzi taniej niż Valvo Maxlife 4 l |
Ja właśnie kupiłem 4l Valvoline Maxlife 5W40 za 99,80zł w Warszawie.
Remington - 23-11-2013, 10:12
Mobil 1 0w40 new life jest super. Do tej pory miałem elfa excellcium ldx , mobila 5w30 , ale 0w40 mobila jest najlepszy. Było słychać troche popychacze na zimnym silniku, a teraz jest cisza więc go polecam
mirex94 - 23-11-2013, 15:19
mam pytanie bo temat ogromny ;D gdzie znajde filtr oleju w 2.0?
|
|
|