To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

Marcino - 08-01-2019, 09:20

Krzyzak napisał/a:
jakies w opakowaniu rouville brałem, z alle

Na allegro same smiecie z NTY za nawet 20zł.

Znalazłem rouvile w Icars po 49zł minus zniżka. Zadzwonie czy maja...
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3117151717160-EVR987302-O7849-silentblock-wahacza-przod.html

co prawda piszą ze to górny przód....ale

Krzyzak - 08-01-2019, 12:47

takie same brałem
nty wcale nie są złe

WreX - 14-01-2019, 12:02

Mam w swoim galu silne podejrzenia co do wybitego lub wybitych sworzni wahaczy górnych z przodu, jednak chciałbym się upewnić i teraz moje pytanie jak to zrobić, żeby fizycznie poczuć luz, czy jedyną opcją jest wyciągnięcie wahacza i wkręcenie w imadło czy na aucie też da się to sprawdzić?

No i co z samymi sworzniami? Jedyny pasujący zamiennik to 555 kosztuje około 80-100zł, w podobnej cenie są wahacze SRL, swoją drogą rok temu zakładany z lewej strony i też nie mam pewności czy to nie z nim są problemy. Czy jedynym sensownym rozwiązaniem to cały wahacz 555? czy może ktoś TRW polecić?

Objawy to strzelanie (nie ciągłe jak przy przegubie) przy ruszaniu i hamowaniu na skręconych kołach i wibracje kierownicy przy prędkościach 120-130km/h.

Hugo - 14-01-2019, 12:15

WreX napisał/a:
czy na aucie też da się to sprawdzić?
Pewnie, że tak. Po wybiciu sworznia ze zwrotnicy oczywiście.
WreX napisał/a:
Jedyny pasujący zamiennik to 555 kosztuje około 80-100zł
Nieprawda, do oryginalnych wahaczy pasuje jak ulał sworzeń CTR, a kosztuje chyba ok. 50 zł/szt. i o niebo lepszej jakości niz 555, których jest pełno podrób.
WreX napisał/a:
Objawy to strzelanie (nie ciągłe jak przy przegubie) przy ruszaniu i hamowaniu na skręconych kołach i wibracje kierownicy przy prędkościach 120-130km/h.
Sprawdź zaciski hamulcowe, czy tłoczki lub prowadnice nie są zapieczone, przeczyść prowadzenia klocków w jarzmach.
WreX - 14-01-2019, 15:20

Hugo napisał/a:
Pewnie, że tak. Po wybiciu sworznia ze zwrotnicy oczywiście.


Tak chyba zrobię :biggrin:

Hugo napisał/a:
Nieprawda, do oryginalnych wahaczy pasuje jak ulał sworzeń CTR, a kosztuje chyba ok. 50 zł/szt. i o niebo lepszej jakości niz 555, których jest pełno podrób.


Miałem wątpliwą przyjemność zakupić taki, był delikatnie szerszy od oryginalnego sworznia ale się wprasował, niemniej problem i to duży był z trzpieniem sworznia, który był za wąski i nie dało się bez podkładki dokręcić śruby samokontrującej na zwrotnicy. Gość twierdził, że w katalogu mu pokazywało, że pasuje ale nie pasowało. Różnica była w samym trzpieniu sworznia, jego grubość była mniejsza. Podałbyś link do tego na 10000% pasującego?

Hugo napisał/a:
Sprawdź zaciski hamulcowe, czy tłoczki lub prowadnice nie są zapieczone, przeczyść prowadzenia klocków w jarzmach.


Tarcze, klocki nowe, piasta była wyczyszczona do białego, prowadnice przesmarowane i zregenerowane. Tłoczek wciśniesz palcem u mnie. Blaszki na jarzma od amortyzacji klocka nowe.

karino - 14-01-2019, 15:27

ja polecam trw.... mam takowy w lipcu założony na prawą stronę ....cena przyzwoita była wtedy...
robertdg - 14-01-2019, 19:55

WreX napisał/a:
Mam w swoim galu silne podejrzenia co do wybitego lub wybitych sworzni wahaczy górnych z przodu, jednak chciałbym się upewnić i teraz moje pytanie jak to zrobić, żeby fizycznie poczuć luz, czy jedyną opcją jest wyciągnięcie wahacza i wkręcenie w imadło czy na aucie też da się to sprawdzić?
Spokojnie sprawdzisz na podniesionym aucie, tylko musisz miec lyzke z lezka by sie podeprzec o sprezyne i przystawiasz w miejscu sworznia, palec jednej reki na gumke sworznia, druga reka wywierasz delikatny opor na wahacz, jezeli jest luz to wyczujesz pod palcem
Hugo - 15-01-2019, 13:08

Nie pamiętam już na jakiej aukcji kupowałem te sworznie górne CTR, ale pasowały idealnie w ori wahacze i zwrotnice. Jeżdżę na nich 3,5 roku i nic się nie dzieje.
Bomber.ktmg - 10-02-2019, 08:52

Wie ktoś gdzie kupić te gumki do sworzni? ti0501 hyundai.
W intercarsie już nie ma, szukam w necie i znajduję tylko na jakiś zagranicznych stronach.

przemek1602 - 02-03-2019, 11:09

Panowie, od jakiegoś czasu stuka mi w lewej tylnej części pojazdu, myślałem że to tłumik ale jest sztywny. Stukanie jest głuche i nie jest metaliczne. Oczywiścir 0 luzów tuleje w miarę, amory nowe, wszystko dokręcone. W bagażniku nie mam nic, w kabinie nic nie jest luźne jak wiozę coś xięższego to atukania nie ma.
jacek11 - 02-03-2019, 17:56

Górną tuleję zwrotnicy sprawdziłeś?
przemek1602 - 02-03-2019, 20:15

Jest okej. Stabilizator też. Jak lewo koło wpada w dołek lub najedzie na górkę to słychać stuk.
Hugo - 02-03-2019, 21:43

przemek1602, jakie amortyzatory zamontowałeś?
przemek1602 - 02-03-2019, 21:50

Kyb ultra sr ale to było w grudniu tamtego roku.
jacek11 - 02-03-2019, 22:33

Łożysko :?:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group