To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

robertdg - 09-01-2014, 16:49

Skąd pewnośc, że to panewki a nie hydrauliczne regulatory luzu :?: Co do zabiegu wymiana oleju do trwałości wyekploatowanej panewki to raczej cudów nie oczekuj.
Krzysek - 09-01-2014, 21:47

AdamQwert napisał/a:
Witam.
Chciałbym sie dopytać, czy wymiana oleju może pomóc na zaczynające się odzywać panewki? Jeśli tak, to jaki byłoby najlepiej zalać w tym wypadku do silnika 2.4?
Niedługo i tak coś czuje ze będę musiał wymienić silnik, ale ten dźwięk, jakby starego diesla wkurza... A że olej mam możliwość dostać za czteropak to może warto jeśli miałoby ścichnąć.
We fordzie po wlaniu dobrego oleju na takich panewkach (dość głośno już było) przejechałem 50k km (co 7k km zmieniałem olej). Z tym że to stara konstrukcja była...

Po dolaniu ceramizera i przejechaniu 80km jest jakby ciszej, ale wciąż słychać, najgorzej jak się rozpędza do wrzucenia 4 biegu - potem już sie turla i nie jest aż tak źle.

P.S. nie chce w ten sposób tego naprawic - żeby nie było ;P Chce po prostu jakoś załagodzić na te kilka dni...


Jeżeli kupiłeś filetowego galanta z Olsztyna to na 100% panewka 8) .

fj_mike - 09-01-2014, 21:52

Krzysek napisał/a:
Jeżeli kupiłeś filetowego galanta z Olsztyna to na 100% panewka .

Pozostaje swap na V6 8)
Ja jednak obstawiam popychacze. Zobaczymy.

Krzyzak - 10-01-2014, 07:59

ze stukającą panewką w kombi jeżdżę już 30 000 km, poprzednik też zrobił 15 tkm, a wcześniej jeszcze jakiś Szwajcar :) - tylko nie wiadomo ile
Marcino - 10-01-2014, 09:25

Darek,
A jak to słychać że panewka a nie popychacz...?

Krzyzak - 10-01-2014, 11:15

Marcino napisał/a:
panewka
puk puk
Marcino napisał/a:
popychacz
cyk cyk

Marcino napisał/a:
słychać

:)

fergul11 - 10-01-2014, 11:33

Krzyzak napisał/a:
Marcino napisał/a:
panewka
puk puk
Marcino napisał/a:
popychacz
cyk cyk

Marcino napisał/a:
słychać

:)

Kurcze muzyk :badgrin:

A tak na poważnie , to rosyjska ruletka jest . kiedy złapie panewkę i obróci ?
W takim przypadku jaki olej lać gęsty czy rzadki "0WXX" czy już "10Wxx" ?
Logika podpowiada że rzadszy wtedy przez kanaliki panewka dostaje pełne ciśnienie oleju , stara szkoła mówi że do starych silników gęsty olej "gorszy" bo wtedy uszczelnia ,ale uszczelnia pierścienie na cylindrach ,a nam tu chodzi o panewki .

Krzysek - 10-01-2014, 12:21

fj_mike napisał/a:
Krzysek napisał/a:
Jeżeli kupiłeś filetowego galanta z Olsztyna to na 100% panewka .

Pozostaje swap na V6 8)
Ja jednak obstawiam popychacze. Zobaczymy.


Tam było jeżdżone bez oleju w silniku :p , więc może popychacze też słychać :lol: . Oglądałem tego galanta, skóre miał ładną.

Ps przy obciążonym silniku panewkę bardziej słychać.

fergul11 - 10-01-2014, 12:35

Krzysek napisał/a:
Ps przy obciążonym silniku panewkę bardziej słychać.

Przy jałowej pracy około 900 r/m słychać popychacze , panewki "grzechoczą" coś od około 2.5k do 3.5k r/m
Ps widziałem nawet Aluminiową folie kuchenną pod panewkami i kapsle od mleka albo śmietany :mrgreen: te po 30% działały najdłużej

Krzyzak - 10-01-2014, 12:58

fergul11 napisał/a:
Przy jałowej pracy około 900 r/m słychać popychacze , panewki "grzechoczą" coś od około 2.5k do 3.5k r/m
u mnie słychać najlepiej na wolnych, bo popychacze są ciche - wszystkie zmienione na ori przez poprzednika jeszcze

fergul11 napisał/a:
Kurcze muzyk
specjalnie Marcinowi dla śmiechu dałem takie onopatopeje, jakie mi najlepiej pasują
przecież wiadomo, że się nie przekaże dźwięku panewki przez internet
no chyba, że tak:
http://www.youtube.com/watch?v=fkzdKPYuKVI

arturj123 - 10-01-2014, 13:06

Krzyzak napisał/a:

http://www.youtube.com/watch?v=fkzdKPYuKVI


To chyba nie panewka, mi się wydaje że to cut off :rolleyes:

fergul11 - 10-01-2014, 13:06

Krzyzak napisał/a:
no chyba, że tak:

...ale tak to byłoby słychać jakbyś diagnozę i nasłuch we mgle robił :mrgreen:
Mój kolega panewki osłuchiwał na 1m kija :mrgreen: "na pierwszą dekiel z mleka , na drugą folia z kanapek " 30 min roboty i będzie pan zadowolony :mrgreen:

Krzyzak - 10-01-2014, 13:11

fergul11 napisał/a:
30 min roboty i będzie pan zadowolony
w V6 dłużej - podwójna miska olejowa i oczywiście zabezpieczenie wału
mariego - 19-01-2014, 22:48

Witam, wertując ten temat dosłownie zaskoczyła mnie ilość informacji dotyczących olejów, które używacie w swoich Galantach. Temat zacząłem przeglądać, ponieważ dzisiaj skończyłem robić "mały remont" swojego GDI'ka, wymieniłem uszczelniacze zaworowe, popychacze hydrauliczne, uszczelki, przemyłem i wyczyściłem przepustnice, egr, dolot, itp, itd. Wywaliłem również miskę i sprawdziłem jak wygląda dół silnika, zresztą podczas myci wiele syfu spłynęło na sam dół silnika.Pozostało mi tylko zalać silnik olejem. Przyznam się, że olej już mam, Shell 10W60, ale po przeczytaniu poniższego tematu, doszedlem do wniosku, ze może być za gęsty, wiadomo, silnik ma tylko 150 KM, z pojemności 2.4, więc nie jest wyzylowany i nie potrzebuje takiego oleju. Teraz pytanie, czy kupic zalecany 0W40, czy jakiś inny syntetyczny np. 5W30. Galant ma przejechane ok 180 tys więc pomimo wszystko pokusiłbym sie na 0W40, jak uważacie?
fergul11 - 20-01-2014, 00:00

mariego napisał/a:
Teraz pytanie, czy kupic zalecany 0W40, czy jakiś inny syntetyczny np. 5W30. Galant ma przejechane ok 180 tys więc pomimo wszystko pokusiłbym sie na 0W40, jak uważacie?
Ja mam zwykłe 2.0 pb , ale gdzieś w temacie było że GDI ma dedykowany olej i nie wszystkie choć dobre mu podchodzą ?
Sprawdź pod avatarem kto ma jeszcze GDI i jaką oliwę leje .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group