To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Marcino - 29-11-2013, 21:01

Bury napisał/a:
0.1V to ubogo,czas się wydłuża dlatego,bo ecu auta chce to naprawić

Spodziwał bym się po Vatekach że będą przelewać.... chyba że walnąłem się przy ostaniej ich kalibracji i ustawiłem za małe skoki tłoczków....:)

A w stagu to mapkę PB blokować czy nie w ustawieniach?
[img=http://s22.postimg.o...wy_obraz_1.jpg]

Bury - 29-11-2013, 23:16

To bez znaczenia,bo mapek używasz tylko do regulacji,a co po kilku miesiacach sie wyrysuje to nie ma znaczenia.
eddisson - 29-11-2013, 23:40

Mam u siebie idealnie.
Mimo idealniej mapki jest za ubogo i ECU nadrabia wydłużając czasy wtrysku.
W dodatku ISA2 w STAGu tak mi na wolnych wycięła dawki gazu, że czasy wtrysku poleciały do góry no i objawiło się to na spalinach, HC ponad 100.

plecho1 - 30-11-2013, 00:31

eddisson, już kilka razy czytałem, że ISA2 na dłuższą metę nie działa zbyt dobrze. Można ją na kilka dni włączyć po wcześniejszej dokładnej regulacji po czym wyłączyć i nie używać bo więcej namiesza niż pomoże. Z tym idealnie to nie jest tak do końca idealnie bo na same mapki tak się nie da ustawić. Aby było idealnie, to trzeba ustawić na sondę i na korekty i najlepiej na AFR.
Marcino, jak już napisał Bury, na wolnych masz za ubogo.

Marcino - 30-11-2013, 11:26

Zmieniłem wczoraj w nocy na magic jet. Trochę pojeżdziłem i jest lepiej, dużo ładniej pracuje na wolnych..:) Dziś postaram się ustawić żeby lambda była ok, ale teraz na LPG na wolnych ładnie oscyluje. Dysze dałem 2.6, mnożnik blisko 1, jedynie reduktor czasem ma przerosty bo za bardzo zmodziłem ciśnienie na i stopniu Ig1, wywale dodatkowe podkładki pod spreżynę membramy.
Dzięki za pomoc i sugestie,

Łysy88 - 30-11-2013, 11:48

plecho1 napisał/a:
Aby było idealnie, to trzeba ustawić na sondę i na korekty i najlepiej na AFR.



Wiesz gdzie w Warszawie bądź Lublinie stroją na AFR? W tym tygodniu ogarniam instalkę i chce wystroić na AFR. Mam dość jazdy z laptopem, zastanawiania się czy jest ok, czy nie przelewa itp.

plecho1 - 30-11-2013, 15:08

Wiem, że na LPG-Forum udziela się jeden dobry gaziarz z Warszawy chyba Nikodem a w Lublinie dobry choć trochę drogi to Adam Rogowski, namiar na niego znajdziesz w google.
andpul - 30-11-2013, 17:03

Jeżeli chodzi o postać Pana Nikodema z forum LPG to polecam dokładnie zgłębić wiedzę na jego temat. Jest na tym forum dużo napisane o nim.
Na forum LPG znajdziesz również odpowiedz jeśli chodzi o polecane warsztaty LPG w Warszawie.... Migaz-s, Klinika LPG itp.

eddisson - 30-11-2013, 23:31

plecho1 napisał/a:
eddissonZ tym idealnie to nie jest tak do końca idealnie bo na same mapki tak się nie da ustawić. Aby było idealnie, to trzeba ustawić na sondę i na korekty i najlepiej na AFR.


Idealnie w sensie jeździ idealnie.
Nie ustawiałem na AFR bo nawet takiej sondy nie ma w Galu, a i tam wynik AFR można uzyskać porównując przebieg ze zwykłej sondy analizując wypełnienie i częstotliwość oraz jak się zachowuje przebieg przy dodawaniu gazu czy zdejmowania nogi z gazu.
A mapki mam poszatkowane ale w 3D i tu się trzeba skupić by odpowiednio wzbogacać mieszankę i też zubażać (co jest trudne w oszacowaniu i rzadko się zdarza by to robić) by auto miało dopowiedzenie przyspieszenie.
Temat rzeka i każdy ma swój sprawdzony sposób ale w sumie każdy jest dobry byle by prowadził do ustawienia mieszanki stechiometryczny przy nie zmieniających się obrotach i nieco bogatszej przy przyspieszaniu.

Ale się kurcze rozpisałem :P

Łysy88 - 01-12-2013, 02:02

andpul napisał/a:
Jeżeli chodzi o postać Pana Nikodema z forum LPG to polecam dokładnie zgłębić wiedzę na jego temat. Jest na tym forum dużo napisane o nim.
Na forum LPG znajdziesz również odpowiedz jeśli chodzi o polecane warsztaty LPG w Warszawie.... Migaz-s, Klinika LPG itp.



Ja słyszałem bardzo przeciętne opinie o Nikodemie. Kiedyś trochę się udzielałem na tym forum ale jednak w dużej mierze to druciarze.. Z całym szacunkiem ale pewne odpowiedzi i pomysły są tam niebezpieczne. Po za tym nie uzyskałem tam ani razu konkretnej odpowiedzi, w przeciwieństwie do MM czy AC forum. A słyszał ktoś o Vario-gas z Warszawy i chyba Chorzowa? Chłopaki znają się na robocie, graty mają w fajnych cenach, do tego służą pomocą nawet przez telefon przy montażu - chociaż mogli by kazać przyjechać i skasować troche PLN. Ale z tego co wiem to mają odległe terminy, mi na wymianę reduktora powiedział że wciśnie na następny dzień ale jak coś grubszego to ok 14 dni czekania. KME Silver + wymiana 250 zł, u mnie w mieście od 350 do góry.

plecho1 - 01-12-2013, 09:33

Najczęściej na dobrego fachowca trzeba trochę poczekać.
Marcino - 02-12-2013, 22:25

A mi się gęba uśmiecha.... bo w koncu jest dobrze, tak jak zawsze było, czyli równiutko na jałowych, sonda lambda łądnie oscyluje, a z pełnym butem na 3ce idze lambda na bogato, wiecej ne testowałem bo czasu brak, po przełączeniu na LPG nie ma nawet jednego zająknięcia.
Dysze dałem większe niż były poprzednio w galancie z którego zdjęto te wtryski, z 2.4 zrobiłem 2.6 bo mam chyba mniejsze ciśnienie na reduktorze 1.1bar. Przy kalibracji wywalił że dysze za duże... ale niech ma, i tak musiałem mnożnik do góry po jazdach podniosić.
Narazie nawet reduktora nie dotykam..:) Pojżdze na Magic-jetach i zobacze jakie spalnie, choć teraz parę metrów wiecej na PB bo zimniej, szczególnie jak na parkingu pod pracą postoi:)
Ale czuję że tak lekko idzie i żwawiej nabiera prędkości.

[ Dodano: 08-12-2013, 22:33 ]
Czy macie problem ze szczelnością tych plastikowych rozdzielaczy?



U mnie chyba jak zimno, węzuki króciutkie i sztywne, jak ruszyłem ręką to syknęło z tego miejsca zapietego zawleczką...


Zastanawiam się co zrobić..... czy to na "trytytki" powiązać na sztywno?

artufcb - 12-12-2013, 11:23

witam, mam instalację sekwencyjną staga i ostatnio przy mocniejszym wciśnięciu gazu i gdy już jest te 4k obr/s to potrafi się przełączyć na benzynę. W każdym bądź razie przed podjechaniem na jakiś przegląd itd, chciałbym wymienić sobie filterki. Z lpg jeszcze nigdy nic nie robiłem, więc nie wiem z czym to się je. Gdzie tych filtrów szukać? Jak sprawdzić jakich potrzebuję, bo chyba są wkłady jak i całe. Ile ich mam? Jak je wymienić? Czy trzeba zakręcać jakiś zawór? Ogólnie w autach dużo rzeczy robiłem, robię, ale z lpg to dopiero moje początki.
Łysy88 - 12-12-2013, 11:52

Jeden jest w elektrozaworze przed reduktorem a drugi na wężu wychodzącym z reduktora do listwy wtryskowej.
plecho1 - 12-12-2013, 12:03

Wszystko zależy jaki masz reduktor, jedne są zintegrowane z filtrem fazy ciekłej a inne są osobno i wtedy filtr trzeba dobierać do zaworu. Filtr fazy lotnej raczej masz z króćcami 12mm, zależy od średnicy węży. Kup filtr fazy lotnej z wkładem poliestrowym lub z wkładem z włókna szklanego, dobre są Czaja. Najlepiej zrób i tu zamieść zdjęcie reduktora i rurki doprowadzającej do niego gaz oraz zdjęcie wtryskiwaczy gazowych to będzie można coś więcej podpowiedzieć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group