To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

pawel253 - 24-09-2019, 20:46

witam, jeszcze raz, już nie wiem, jeżdżę od mechanika do mechanika, nikt nie wie.. dowiedziałem się od jednego mechanika, że sprężyny są obniżające, nieraz na wysokich progach haczę spodem. Zauważyłem, że jak jadę po "falowanej" drodze i auto znajduje się u góry to czuć drżenie mniej, a jak wpadam w dół to czuć mocniej drżenie. Dodam, że zauważyłem, ze po każdej wizycie na podnośniku, samochód przez jakiś czas jeździł normalnie, a po przejechaniu kilkunastu kilometrów problem wraca...
jacek11 - 24-09-2019, 21:56

pawel253 napisał/a:
zauważyłem, ze po każdej wizycie na podnośniku, samochód przez jakiś czas jeździł normalnie, a po przejechaniu kilkunastu kilometrów problem wraca...


Auto po opuszczeniu potrzebuje kilka kilometrów, zanim siądzie tak jak zawsze.
Jak masz mocno opuszczone auto, to może to być przyczyna. Już nie jeden użytkownik Galanta skarżył się na takie objawy.

Krzyzak - 25-09-2019, 19:56

tak, wibracje od półosi przy obniżonym aucie ma niemal każdy
przemek1602 - 26-09-2019, 18:28

Taki urok. Chwile jest okej bo zawieszenie "ubija się" przez te kilka km i rozpręża
pyzaty12 - 30-09-2019, 19:45

Hej wszystkim, mimo przeczytania blisko 80 stron tego tematu nadal nie wiem gdzie szukać rozwiązania na mój problem.
Mianowicie o co chodzi, samochód do tej pory był na sprężynach H&R i w Lipcu (4tyś km temu) wymieniłem całe zawieszenie z przodu + poliuretany od olkusza. Wymieniłem wszystkie wahacze, drążki, końcówki, łączniki stabilizatora (Banan Japan Line, Prosty GMB, Górny Yamato, Drążki GMB, Końcówki i łączniki Dokuji). Po założeniu gwintu i oczywiście obniżeniu samochodu, nagle zaczęło coś stukać i skrzypieć z lewej strony, skrzypi tylko przy delikatnej pracy zawieszenia, przy mocnej jest wszystko ok. Zaś stuki są w momencie zjazdu z progu zwalniającego, lub przy wpadaniu w dziury/studzienki itp. Również zauważyłem, że gdy skręcam w prawo i wpadnę w dziurę stuka głośniej. Od kilku dni doszło do tego skrzypienie przy hamowaniu i w momencie podnoszenia się zawieszenia po hamowaniu.
Do tej pory przesmarowałem 2 razy wszystkie poliuretany i nic nie ustało nawet na 5 sekund. Pakowałem do każdego sworznia i drążka kierowniczego (jeden po drugim) smar grafitowy, bo miałem nadzieję, że przestanie skrzypieć to się dowiem co jest nie tak i to wymienię. Oczywiście byłem na SKP i nic nie wykazało, żadnego luzu, sam też sprawdzałem na podniesionym i opuszczonym samochodzie czy gdzieś jest luz, nigdzie nie ma. Śruby wszystkie od zawieszenia były luzowane i skręcane ponownie po obniżeniu samochodu i sprawdzane już z 5 razy czy na pewno wszystko jest dokręcone. Gwint ISC z lewej strony był rozkręcany na części pierwsze 3 razy i sprawdzany gdzie może być coś nie tak, ale też nigdzie nie ma jakiś niepokojących śladów. Dodam jeszcze, że nie ważne jak miękko lub sztywno ustawię gwint to dzieje się to samo. Nie robiłem jeszcze zbieżności, bo spodziewam się ponownej wymiany czegoś w zawieszeniu, przez te stuki, a nie chcę kasy wyrzucać w błoto :roll:

Mam nadzieję, że nikogo nie zanudziłem, a ktoś podpowie gdzie może być problem, bo od 2 tygodni szukam i znaleźć nie mogę skąd to dochodzi :P

jacek11 - 30-09-2019, 20:26

Na kanał, jedna osoba huśta autem, a druga słucha gdzie skrzypi. Ale poliuretany mają to do siebie,że lubią poskrzypieć. Są takie osoby, które wróciły do gumowych tulei z tego właśnie powodu :wink:
pyzaty12 - 30-09-2019, 21:15

Niestety nic nie skrzypi gdy tego chcę ;) Ani bujanie samochodem na postoju nic nie daje, ani przód/tył. Na trzepakach też nawet skrzypnięcia nie było. Oczywiście gdy jest wilgotno to nie skrzypi. Mimo wszystko skupiam się na tym stukaniu, bo to może zagrażać życiu, a skrzypienia jest po prostu uciążliwe :P
bbandi - 07-10-2019, 22:59

Czy ten wahacz



Jest lewy-prawy? na allegro pisze tylko w każdej aukcji "wahacz tylny lewy górny".

przemek1602 - 08-10-2019, 07:16

Jest, blacha na czubku ma iść od góry
bbandi - 08-10-2019, 19:46

Dzięki, tak myślałem że są 2 różne, dziwne że na alle są właściwie tylko lewe...
1 mam do wymiany ale wolę obydwa zrobić.

marecki - 29-01-2020, 18:59

Witam,mam do wymiany "cukierek" w bananie i do wyboru 3 producentów
Monroe,Sidem,Febest ,co brać :?:

Krzyzak - 29-01-2020, 20:26

sam cukierek, znaczy wkład do wahacza? - tuleja metalowo-gumowa?
ja kupiłem coś w opakowaniu Rouville za jakieś 40zł jeśli dobrze pamiętam

marecki - 29-01-2020, 20:42

Tak o sam silentblock mi chodzi,ceny wiadome od 3 do 6 dyszek nawet.
Hugo - 29-01-2020, 21:19

marecki, z tych trzech Sidem.
-Fenek- - 24-03-2020, 17:54

Hejka 😉
Podczas dzisiejszej wymiany kół na letnie okazało się, że pojawił się bardzo duży luz na końcówce drążka kierowniczego z prawej strony i będzie trzeba go wymienić (zdjęcie z netu) :x Galant ma niecałe 200 tysięcy przebiegu i o ile mi wiadomo, chyba jeszcze nic nie było robione przy zawieszeniu poza wymianą sprężyn i ewentualnie amorów.


Pytania:
1. Jakiej firmy końcówki, żeby nie kupić jakiegoś dziadostwa?
2. Co przy okazji sprawdzić w zawieszeniu i w jaki sposób albo co warto przy okazji wymienić profilaktycznie? Jak sprawdzić czy wahacze nie mają luzu? Nie chciałbym, żeby mi się niespodziewanie "wypięły" :wink:
3. Zauważyłem, że kierownica przy jeździe na wprost jest lekko przekręcona w prawo, kiedy ją wyprostuję auto delikatnie odbija w lewo. Co może być przyczyną? Podejrzewam, że ta końcówka drążka, ale co jeszcze może coś takiego powodować?
4. Rozerwała mi się też gumka na półośce (harmonijka) przy samej skrzyni biegów. Da się ją wymienić samą i czy dużo jest zachodu? Czy w ogóle opłaca się to robić :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group