To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Marcino - 17-12-2013, 00:05

Pany... stojąc LPG na sonde.... jak to obserwować? Przy pełnym gazie ma być na bogato.... a skad wiedzieć ze nie jest zaaaa bogato? zmniejszać mnożnik i obserwować poczynania sondy?
A jadac na 1/2 gwizdką.... sonda ma cały czas oscylowac?
Na jakim biegu robić próby.. 3ka?
Czy w evoscan jest podgląd na żywo?

Łysy88 - 17-12-2013, 05:19

Ja zawsze rozumiałem to tak że przełączasz się z PB na LPG i na odwrót i i musisz doprowadzić do takiego samego zachowania na obydwu paliwach. Tak jak na czasy wtrysków. Nigdy nie udało mi się do tego doprowadzić bo sonda za szybko oscyluje. Kiedy dam buta to mam na bogato. Zestroiłem mapki, zrobiłem korektę po temp, włączyłem ISĘ i tak jeżdżę sobie...

[ Dodano: 17-12-2013, 05:21 ]
Tak, w evoscanie jest podgląd na żywo. Im mniej parametrów ma do odczytu tym szybciej Ci będzie odświeżał te które ma wyświetlać. Więc jeśli będziesz stroił na sondę to wyłącz sobie resztę. Ja to się zastanawiam czy na korekty krótko terminowe nie było by wygodniej i dokładniej.

Marcino - 17-12-2013, 14:01

Łysy88 napisał/a:
Ja to się zastanawiam czy na korekty krótko terminowe nie było by wygodniej i dokładniej.

W jaki sposób to, mozesz opisac..?

artufcb - 17-12-2013, 17:06

rozumiem, że ten filtr bliżej wtryskiwaczy, czyli ten w puszce to filtr fazy ciekłej, czy się mylę? Bo wszędzie jest podpisywany jako fazy lotnej.
lucas100 - 17-12-2013, 21:44

jak za parownikiem to lotnej
Łysy88 - 19-12-2013, 08:27

Marcino napisał/a:

Łysy88 napisał/a:
Ja to się zastanawiam czy na korekty krótko terminowe nie było by wygodniej i dokładniej.

W jaki sposób to, mozesz opisac..?



Dokładnie tak samo jak na sondę tylko patrzysz na Fuel Trim Low w EvoScanie. No i tu widzisz korekty paliwowe jakie nakłada w tej chwili ECU. Przełączając PB/LPG widzisz jak się zmieniają. Musisz dążyć do tego aby były korekty bez zmian. Ale to tak w teorii... Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę.

Ale na logikę jeśli doprowadzisz do takich samych korekt krótkoterminowych pb i lpg to i długoterminowa wyjdzie ok. A z tego co wiem to ecu zawsze nakłada jakieś korekty dlatego dążenie do korekty zerowej na LPG nie jest dobrym pomysłem.

Marcino - 19-12-2013, 08:42

U mnie znowu FT -Low jest 9%....na LPG, pozostałe w okolicach 0%. Robiłem nawet znowy reset kompa ale jakoś tak jest.
Zauwazyłem ze jak zmnieszyłem mnożnik to lepiej jedzie do konca obrotów.... chyba było za bogato. Teraz wcale nie walcze aby mapki się idealnie pokryły, patrzę na sonde.
Tu trochę o korektach...
http://www.autoshop101.com/forms/h48.pdf

jedrek82 - 26-12-2013, 15:15
Temat postu: Re: LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V
zakupilem galancia z roku 1997, przebiegiem 300000km, ale niestety lubi duzo paliwa a ze zakochalem sie w tym aucie i duzooo jezdze nie chce sie pozbyc go i chce zainwestowac w instalacje gazowa i pytanie co warto przed montazem instalacji w tym aucie sprawdzic i gdzie w tym celu udac sie?
pan od gazu proponuje za 4000 zl instalacje:
4 generacji wtrysk gazu w fazie lotnej
sterownik stag 300-6 isa2
wtryski hana 2001
filtr fl-02
zbiornik toroidalny

KaWu - 27-12-2013, 11:40

Marcino napisał/a:
a pozniej przerosty ponad 2.5mbar


to tutaj wogole nie ma przerostu :D
Chyba, ze chodzi o 2,5 bar.

Marcino napisał/a:
jak mam hamowanie po dużym bucie to może nawet zgasnać

A masz z zaworu bezp. reduktora wezyk wpiety w przepustnice :?:

Łysy88 napisał/a:
Dokładnie tak samo jak na sondę tylko patrzysz na Fuel Trim Low w EvoScanie. No i tu widzisz korekty paliwowe jakie nakłada w tej chwili ECU. Przełączając PB/LPG widzisz jak się zmieniają. Musisz dążyć do tego aby były korekty bez zmian. Ale to tak w teorii... Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę.


Dokładnie. Trochę to czasochłonne ale dobrze jest patrzeć na korekty krotkoterminowe przełączając się między paliwami.

jedrek82 napisał/a:
ale niestety lubi duzo paliwa

Dużo to pojęcie względne :)

jedrek82 napisał/a:
co warto przed montazem instalacji w tym aucie sprawdzic i gdzie w tym celu udac sie?


Spalanie silnika a przede wszystkim jego kondycję: sprężanie, analizator spalin ...
Czyli warsztat mech. ale zapytaj w warsztacie lpg, oni pewnie też robią te pomiary.

Bartekkita - 27-12-2013, 18:23

przymierzam się do instalacji podltlenku LPG w moim Galu. Mam pytanie do użytkowników kombi z gazem, jaka największa butla mięści się bez unoszenia podłogi, ale z wyciętym plastikiem oraz jaka bez wycinania plastiku i unoszenia podłogi?
Dzisiaj sobie pomierzyłem tę wnękę i wyszło mi, że ma 670 x 620 oraz wysokość do podłogi to 295 czy dobrze rozumuje, że mogę sobie zamontować butle o wymiarach 600x270 o pojemności 58l? Czy muszę mieć rezerwę na jakieś węże i inne pierdoły?

andpul - 27-12-2013, 20:58

Ja mam zamontowaną butlę w zapasie 48 L. Plastiki zostały na swoim miejscu, musiałem jedynie wyjąć wkładany w podłogę plastikowy pojemnik.
Bartekkita - 28-12-2013, 01:33

andpul, dzięki za odpowiedź, zgadza się to z tym co wymierzyłem i tym co czytałem wcześniej. Niestety taki zapas gazy mnie nie satysfakcjonuje. Czekam w takim razie na info o wielkości butli z wyciętym plastikiem.
perszing2000 - 28-12-2013, 08:55

z wyciętym plastikiem butla 67l taką mam u siebie
Anonymous - 28-12-2013, 14:22

O jakim plastiku mowa ?
Łysy88 - 28-12-2013, 21:10

O plastiku który jest między kołem zapasowym a tapicerką bagażnika.

Foto zapożyczone od użytkownika cefaloid , tu plastik jest podcięty.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group