To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

KaWu - 01-12-2011, 13:54

Owczar napisał/a:
logach od fj_mike na wolnych obrotach zmienia się tylko Low Trim.


Ja tez zwracalem uwage tylko na FTL.
FTM i FTH staly jakos niezmiennie.

Mam nawet tutaj przyklad:


idas - 09-12-2011, 20:41

Koledzy kupiłem sondę NTK od sprzedawcy "z UK" :roll: :roll: :roll: i mam pytanko.
Poprzednia sonda NGK/NTK miała dołączone tulejki zaciskowe, jak je obsługiwać to wie każdy natomiast takie jak te:

Widzę pierwszy raz :D Możecie mi moi drodzy powiedzieć jak tu zacisnąć kabelki? Mnie się wydaje że trzeba rozchylić te płatki na końcówkach (tylko po co są na płasko zaciśnięte???), zacisnąć i dla pewności lekko cyną zalać, a następnie koszulką termokurczliwą zaizolować. Dobrze myślę, czy też jakieś specjalne szczypce do zaciskania będą potrzebne?

robertdg - 09-12-2011, 20:48

A to nie są przypadkiem gotowe konektory pod kostke elektryczną :?:

Przypatrz się , że na kabelkach masz sylikonowe kondony uszczelniające, wypinasz ze starej kostki konektory, a na gotowo wsadzasz obecne, bez lutowania/zagniatania/etc, zapinka pod kostke i jak OEM

idas - 09-12-2011, 21:00

Też tak na początku myślałem, ale przecież kostka z którą trzeba połączyć przewody jest "rodzaju żeńskiego", więc chyba to nie tak :(
Owczar - 09-12-2011, 21:06

Na pewno są rodzaju żeńskiego? W galancie są męskiego.
idas - 09-12-2011, 21:17

Faktycznie Panowie macie racje, wtyczka jest rodzaju męskiego - sprawdziłem w manualu :-) Jutro się do tego dobiorę i zdam relację jak to wygląda.
Owczar - 09-12-2011, 21:20

Ja nawet ostatnio wypinałem z niej przewody. W galu jest taka zawleczka, najpierw ją wyciągałem, potem zatrzaski poszczególne cienkim śrubokrętem i wychodziły bez problemu.
idas - 10-12-2011, 14:12

Jednak w lancerze kostka wygląda inaczej niż w galancie:-) O tak:

Nie bylo zatem możliwości wpięcia istniejących pinów. Postanowiłem to wszystko ładnie polutować. Lutuje się bardzo łatwo pod warunkiem że dysponujecie pastą lutowniczą (ewentualnie podobno dobra jest aspiryna - podobne działanie do kwasowej pasty). Po zalutowaniu zaizolowałem koszulkami termokurczliwymi:

I dodatkowo w ramach zabezpieczenia jeszcze na to taśma izolacyjna.
Stara sonda u mnie wyglądała tak

(powód złej mieszanki? jeden kabelek wypiął się z zacisku... dlatego postawiłem tym razem na lutowanie).

Owczar - 10-12-2011, 17:36

U mnie też było na te dziwne zaciski jak kupiłem dawcę. Polutowałem identycznie :) Tyle, że ja używałem kwasu w płynie ;)
mario mario - 11-12-2011, 06:50

Cytat:
(powód złej mieszanki? jeden kabelek wypiął się z zacisku... dlatego postawiłem tym razem na lutowanie).
_________________

A CE nie zaświecił się. Przy takiej sytuacji powinien zaświecić się CE i już tak pozostać, a napewno błąd w kompie powinien być zarejestrowany.

JayChyl - 27-12-2011, 23:30

DOX-0113 - to odpowiedni uniwersalny Denso dla sondy 1, rząd cylindrów 2 (kod P0155)

jparts.pl, czekam na kontakt od tych Panów.

Owczar - 27-12-2011, 23:37

Obie sondy przed katem są takie same. Bank 1 to ten od strony grodzi. Bank 1 można poznać po 1 cylindrze, a 1 cylinder po napisie na kablu WN.

A samą grzałkę przed wymianą dobrze sprawdzić omomierzem.
W service manualu>Supplement>2001>Fuel jest opisana procedura diagnostyczna dla tego błędu. Przed wymianą i po wymianie dobrze sprawdzić korekty, bo zastosowanie różnych sond dla 2 banków może spowodować minimalny rozjazd.

JayChyl - 27-12-2011, 23:55

A minimalny rozjazd to ponowne zapalanie się CE?
Owczar - 27-12-2011, 23:59

Nie. Minimalny nie jest szkodliwy. Pojawia się nawet na identycznych sondach jak jedna zaczyna niedomagać. Ale spory rozjazd rzędu 10% wpływa niekorzystnie na kulturę pracy silnika.
JayChyl - 28-12-2011, 00:13

Przeczytałem. i trzeba sprawdzić czy rezystancja na kostce C-46 sondy, pin 3-4 mają byc w granicach 4,5-8 ohma. Jeżeli nie będzie w normie, to wymiana na nową sondę. Mam nadzieję, że na kostce są jakieś numerki, bo skąd będę wiedział, który to 3 i 4 pin.

Jeżeli będzie w normie, to sonda jest sprawna. Trzeba wtedy sprawdzić kostkę do podłączenia sondy i sprawdzić czy między pinem 3 a uziemieniem jest takie jak aku tj. ok 11,6-14V. Czyli czy w ogóle jest podane napięcie. Jeżeli jest ok to dalej trzeba "wiercić" w przewodach a na końcu w ecu. Mam jednak nadzieję, że to tylko ta jedna sonda :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group