To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

FAQ & How to? - Podłączenie ECU-PC i ECU-Palm

Anonymous - 21-02-2008, 07:25

Do M515 można dostać stacje dokujące RS232 na alledrogo. Można też spróbować zrobić kabel z samemu wykorzystując wtyczki z kabla USB w/g schematu, który kilka postów wcześniej zapodał tanaka. Ja najpierw próbowałem opcję robienia kabla samemu, ale zepsułem go potem dwa razy. Nie chciało mi się naprawiać, to kupiłem cradle'a ;)
Palm M515 ma Palm Universal Connector, który w sobie zawiera złącza w standardzie RS232, więc nie trzeba tu max232 ani innych takich wodotrysków, stąd ogólnie da się wykonać taki kabelek dość łatwo :)
Niektórzy przerabiają też USB-ową stację na RS232, (np. opis tu http://www.pspilot.de/m500crad/m500crad.html ), ale tego nie próbowałem.

Pozdrawiam

maciej 63 - 21-02-2008, 12:05

można spróbować na ebay ale koszty wysyłki kasy np do niemiec to ok 85zł przy cenie zakupu 10E
tomusn - 21-02-2008, 17:41

dzięki za odpowiedzi, ale nieaktualne, palm miał być dla znajomego gazownika, ale na razie odłożyliśmy to.
W każdym razie oczy mi się świecą na M130 i nie wiem czy takiego nie kupię, jest nowszy o 2lata od mojego IIIc, tylko ten eReS...

itepe - 05-03-2008, 10:14

No to ja mam chyba coś całkiem dobrego do sprzedania. Niestety do Carismy 2002 już podłączyć się nie da - nie synchronizuje się :(

http://allegro.pl/show_item.php?item=324181904

Ale możne komuś się przyda. Jeśli tak, to zawsze możecie zadzwonić, dogadamy się
601 804 209.

Krzysztof

[sprzedany mitsumaniakowi!]

Anonymous - 11-03-2008, 00:38

tomusn napisał/a:
W każdym razie oczy mi się świecą na M130 i nie wiem czy takiego nie kupię, jest nowszy o 2lata od mojego IIIc, tylko ten eReS...

rs232 możesz przerobić w bardzo prosty sposó z kabla usb.

[ Dodano: 11-03-2008, 00:43 ]
po wielu próbach udało się podłączyć mojego colta :) :) :)
działa wyłącznie na tym interfejsie
http://mmcdlogger.sourceforge.net/ecu-rs232.jpg

tomusn - 11-03-2008, 00:53

Green Colt napisał/a:
rs232 możesz przerobić w bardzo prosty sposó z kabla usb.

[ Dodano: 11-03-2008, 00:43 ]
po wielu próbach udało się podłączyć mojego colta :) :) :)
działa wyłącznie na tym interfejsie
http://mmcdlogger.sourceforge.net/ecu-rs232.jpg

i chyba po to został on wymyślony żeby podłączać auta 92>
jak możesz napisz coś więcej i jakieś może zdjęcie...

itepe - 11-03-2008, 08:22

Jak znajdę chwilę, to poszukam i wystawię schemat jak z USB zrobić RS232 - palm który sprzedałem miał właśnie taki RS, jednak z wtyczka pasywną nie działał (diody).

K.

Nie mogę dodać załącznika :( Jeśli ktoś może go dodać, to podeślę spakowany plik zip z pdf'ami.

K.

Anonymous - 11-03-2008, 14:02

niby podanie zasilania +12v nie jest potrzebne do odczytu a jednak bez tego nic nie działa i to zasilanie trzeba podłączyć.
najważniejsze że sie udało

[ Dodano: 24-03-2008, 16:31 ]
opis pinów jak zrobić przewód rs232
http://pinouts.ru/PDA/palm_m125_pinout.shtml

[ Dodano: 24-03-2008, 16:35 ]
do tego samego pudełka wsadziłem interfejs
http://mmcdlogger.sourceforge.net/ecu-rs232.jpg i ładowarke do palma .
tak że mam wszystko w jednym i podłączone na stałe.

Anonymous - 14-04-2008, 16:46

Witam,
Wykonałem kabel wg. tego schematu:


Ale okazało się, że mam taką wtyczkę 16 pinową:


Znalazłem opis tej wtyczki, tutaj:


A teraz pytanie za 100 punktów: gdzie wpiąć trzy kable z domorobnej wtyczki, aby uzyskać połączenie z komputerem :)

Pozdrawiam

Anonymous - 14-04-2008, 17:14

Nigdzie nie wepniesz. Zrobiłeś kabel do starszych ecu, który działa tylko ze starszymi samochodami. U siebie masz złącze OBD, nowszego typu z liniami k,l i od pewnego rocznika także z linią CAN. Nie połączysz tego kabla do swojego samochodu. Z tego co wiem, niema jeszcze interfejsu do mitsu z OBD.
Pzdr

Krzyzak - 14-04-2008, 17:30

cezarek, do carismy td i tak tego nie wykorzystasz
a jak sie upierasz, to zrob wtyczke do drugiego konca kabla - tam, gdzie masz DB9 a nie 16 pinowa

Anonymous - 14-04-2008, 23:16

Ok, rozumiem. Dzięki za odpowiedzi. A czy wiecie, które piny mam złączyć, żeby mi "wymrugało" błędy? Wszędzie są opisy do tej starczej wtyczki..
Krzyzak - 15-04-2008, 15:49

zajrzyj na forum poswiecone Carismie - chociaz nie jestem pewien, czy do tego francuskiego diesla cos tam bedzie, bo najlepiej rozpoznane sa silniki benzynowe
Anonymous - 24-05-2008, 18:32

Witam czy ktoś próbował podłączyć taki kabelek do Protona?
Zrobiłem go ale za nic w świecie nie chce mi się połączyć. W mmcd wyskakuje albo ecu comm error albo jakieś błędy, a podczas monitorowania pokazuje bzdurne odczyty tzn. np. 7000 obrotów kiedy jest zdjęta noga z gazu.

Anonymous - 25-05-2008, 16:34

ryba84 napisał/a:
Witam czy ktoś próbował podłączyć taki kabelek do Protona?
Zrobiłem go ale za nic w świecie nie chce mi się połączyć. W mmcd wyskakuje albo ecu comm error albo jakieś błędy, a podczas monitorowania pokazuje bzdurne odczyty tzn. np. 7000 obrotów kiedy jest zdjęta noga z gazu.


błędy w komunikacji.
jak chcesz to umówimy sie gdzieś w łodzi zobacze ci tego protona.
mam chyba wszystkie możliwe interfejsy a na kablu dioda opornik to nie ma szans żeby była poprawna komunikacja w protonie i coltach po 94'.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group